yamaha_srpen_skutry




První jízda na Zero SR/F, elektrický naháč

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
rrr2017 (54) napsal 17.10.2019 v 13:36

Jako majitel el.kola mohu k tomu říci jen toto. Jezdím na e-kole v lese 35-40km/h, prostě co to jde, při tomto využíti na 100% (motor je otevřen čipem) jde baterka rapidně do kopru. Takže v tomto režimu musíte zapomenout na velké dojezdy. Což u e-aut a e-motorek potvrdily testy na okruzích. Je to dobré jen jako dopravní alternativa po městě v pohodovém tempu. Na divočinu tyhle stroje prostě nejsou, tedy né na mnohakilometrovou divočinu. Takže poměr cena zábava je hluboko v mínusu a poměr cena užitečnost je též stále v mínusu. Ono i to e-kolo je v mínusu, neboť dobré kolo stojí přes 100t., ale snáž se na to ušetří než na nesmyslných 600t.. Jo a nová baterka e-kola stojí "jen" cca 18-20t., což u e-motorky bude podstatně dražší sranda. Suma sumárum elektrifikace je neúměrně drahá a dostaneš málo zábavy a o to víc budoucích starostí. Nemluvě o ceně el.energie, která poroste úměrně s rozšiřujícím parkem e-dopravních prostředků.

IvanDvoutakťák (5236) napsal 28.08.2019 v 10:02

Můj příspěvek zde byl smazán s výstrahou t.zv. banu.
Byl mým posledním zdejším pod články o e-moto-mobilitě,
protože tento exces strojírenství nestojí zato,
aby byl vůbec nějak komentován.

Mig_35 (380) napsal 24.08.2019 v 05:04

Targusi, Prius nemá dobíjení, nestrká se do zásuvky.
Nafta typu 1,9 TDi oblíbená u půlky národa se dá čichat? Ok,
Přečti si nějaké rozhovory s klimatology. Tyhle bláboly co mi tady píšeš jsou pravděpodobně od Klause. Co všechno na zemi bylo a země to ustála... ale to na ni nežilo 6 miliard lidí co chtějí žrát a pít...

Targus (435) napsal 23.08.2019 v 16:35

Mig_35

Takže abys vylepšil emise "starého" náklaďáku, budeš jezdit v baterkobusu. O. K.
A v předaleké Austrálii, anebo v blbé Čajně se vykope do země kráter hluboký půl druhého kilometru. Pochopitelně s fatálními dopady na životní prostředí (spodní vody v pr*eli, narušené proudění vzduchu přinášejícího srážky, prašnost jak hovado. Ale to nevadí, TY vylepšíš emisní bilanci na "své" křižovatce. Fakt skvělá úvaha, to je na Nobelovku.

Ad starý náklaďák - jak starý? EURO 2, které nezakouří, pokud projelo STK, bylo zavedeno v r. 96. Euro 3 v r. 2000, první chcankožrout EURO 4, u jehož výfuku si můžeš ustlat na noc, v r. 2005. Z EURO 6, které jezdí od r. v. 2015 už nejsou cítit ani ty chcanky. Dnes je - pokud se nepletu - rok 2019.

Pokud umíš mačkat čudlík na nápis google, můžeš to zkusit a možná s úžasem zjistíš, že počasí se mění po celou dobu existence života na Zeměkouli. A že v Mělníku byly před pár stovkami let vinice, stejně jako v Praze, a že v jiném časovém úseku byl v Ostravě pevninský ledovec sahající až ze severního pólu. A že v Antarktidě, na níž dnes leží 3 km vysoký ledovec, jsou obrovská ložiska černého uhlí, stejně jako na severu dnes zamrzlé Sibiře. A pokud budeš gůglit dál, možná zjistíš, že ke vzniku uhlí bylo potřeba minimálně subtropického počasí (Ostravsko, Kladensko, severní Čechy), které dnes panuje pouze v nejjižnější Evropě. A taky, že ten dnes proklínaný CO2 byl už v minulých časech v daleko vyšší koncentraci a Země to přežila.

K těm skvělým Priusům asi tolik. V Británii kupovali hybridy jak najatí, protože na ně firmy dostávaly daňové úlevy. Pak nějaký "blbec" ze státní správy udělal kontrolu a zjistilo se, že rovných 94 % zaměstnanců, kteří nafasovali firemní elektro-kříženečky, NIKDY nevybalilo šňůry na dobíjecí přípojku. Prostě ty kabely tam ležely ceou dobu zabalené v igelitu a hybridy jezdily pouze na tekutá paliva. Takže se hezky potichoučku daňová úleva zrušila, ale o tom fatálním úletu se dozví jen málokdo, protože se to jaksi nehodí...

Mig_35 (380) napsal 23.08.2019 v 06:53

že lokální čistota není nesmysl pochopíš, až si na světlech stoupneš na motorce za starý náklaďák:)

elektromobilita není můj byznys ani koníček, jakkoliv přemýšlím o elektromobilu jako o druhém autě na ježdění do města. každopádně existují Priusy s nájezdem mililón km a původními bateriemi, baterie aut od Tesly vykazují po 400 tkm cca 85% kapacitu z původní. takže ta recyklace ještě není úplně na pořadu dne.
spalovací motor to na začátku taky neměl jednoduché.

radost mi to nedělá, do motorky bych to nechtěl, ale změnu počasí nemůže nevnímat nikdo /tři zápory po sobě, bravo

takže elektromobilita je mi ukradená a proto ji nemám dokonale nastudovanou a ty určitě taky nevíš, jak se dělá transplantace srdeční chlopně, nebo ano? proto ten google.

Targus (435) napsal 22.08.2019 v 22:16+1

Mig_35

Tak když to řešíš všecko strejdou gůglem, to je paráda. Nějak si neumím představit, co by mi asi tak řekli v práci šéfové, kdybych namísto práce a vědomostí začal v šichtě gůglit.
Když jdeš do postele se starou, tak si na to taky bereš gůgla?

A ta lokální čistota je taky supr.
Už nebudu platit za popelnici, prostě veškerý svůj odpad budu házet sousedům na balkón. A napíšu na radnici stížnost, že mě obtěžují smradem z odpadků. Že to je pitomost? Ne, to je styl uvažování evropských elit, které se to do nás snaží natlouct.

Targus (435) napsal 22.08.2019 v 22:08

WadeGYTR

Kdybys TY něco o výrobě a dodávkách elektrické energie alespoň něco tušil, věděl bys, že uhelné elektrárny zálohují výkon tzv. zelených zdrojů.
Tedy uhelka sice zmenší svůj výkon, ale uhlí se spaluje pořád dál, protože může přestat svítit slunko a foukat vítr, ale ty potřebuješ sedět u kompu.

WadeGYTR (83) napsal 22.08.2019 v 21:04

deluxa: To ozaj sa pytas, odkial vziat viac elektrickej nergie, ak nie z uholnych elektrarni? :D Pre Boha zev roku 2019 ma este niekto vôbec nejake pozitívum na uholnej elektrarni. Ty asi nepraujes v energetike, ze? Teda aspon dufam...

K teme: Elektricku motorku nemam zatial iba preto, ze su drahe. Láka ma ten okamžitý nástup výkonu. Akonahle sa skrati doba nabijania, klesne vaha pod 200 kg a cena bude pod 15k €, tak idem do toho

Kitko (-2) napsal 22.08.2019 v 13:58-2

Jedinou demografickou skupinou, ktora neinformovanom zboznovani 'klasiky' moze zadat s elektrickymi gitaristami je stado motorkarov, specialne na tomto fore.

IvanDvoutakťák (5236) napsal 22.08.2019 v 11:31

Škoda, že Pedl zde má t.zv. neveřejný profil.
Nemůžu mu takto napsat PM, kdy bych elektromotor, ve srovnání
s motorem spalovacím, označil jako technologicky primitivní
a tudíž i nesrovnatelně výrobně levnější.
A to je, myslím, jádro pudla - vydělat maximum oproti motocyklům
klasickým a vlastně především na trakční baterii, jejíž životnost je
sporná tak jako její kapacita při intenzivním využití .

Eagleking (16) napsal 22.08.2019 v 10:59-1+1

Takže rychým výpočtem, pokud za to budete tahat a využívat výkon naplno, baterku (za předpokladu 100% - 0%) vybijete za krásných 10 min

deluxa (347) napsal 22.08.2019 v 10:37

Targus to co si napisal je ten najmensi problem :D :D ten NAJVACSI problem je ze nemame ani taku distribucnu siet ani take mnozstva el. energie aby si mohlo rano napriklad 20 ludi pripojit svoje elektro-sracky k jednej rychlonabijacej stanici. Vysledok dnes by bol taky ze by tu baterku nabil jeden z 20tich. Je to uplne logicke, pretoze el. siet ako ju pozname dnes bola stavana na ovela ovela mensie zatazenie. Ja by som sa skor pytal... kto zaplati prebudovanie el. sieti v celej EU? Odkial ak nie z uholnych elektrarni chcu navysit kapacitu? Pretoze bez toho to nemoze fungovat a zabudnite na to ze to pokryje solar, to by si nabijal tie baterky tak 2 tyzdne. Ak by dnes trebarz v CR zacali vsetci naraz jazdit na elektro a vecer zacnu nabijat auta zo zasuviek garantujem ti, ze do rana by skolabovala distribucna siet kompletne. Toto ma vie pobavit najviac ako sa uplne ignoruje najzakladnejsia vec, pretoze ak nenabijes baterku mozes si tak akurat piskat.

IvanDvoutakťák (5236) napsal 22.08.2019 v 09:30

Už dnes je např. Belgie zcela závislá na dovozu elektrické energie
a když se teď, v "záchvatu snahy" zachránit svět před CO2 poruší
další dosavadní zdroje, bude muset elektřina snad "napršet z nebe" ...

IvanDvoutakťák (5236) napsal 22.08.2019 v 09:25

Jsem starej chlap a tak pamatuju, že když komunisti v roce 1953 potřebovali
peníze, tak s heslem "Naše měna je pevná" provedli t.zv. měnovou reformu,
při níž československé občany připravili o jejich peníze.
Jak by mně nemohla napadnout paralela o ekologické O-: výrobě
a následné ekologické O-: recyklaci lithiových baterií motorových
vozidel(ne článků do svítilen !) která SE bude NĚJAK provádět ...
Ona se totiž nebude provádět "kladívkem a majzlíkem", t.j. lidskou silou .

P . S . Targusi, řekl bych, že Pedl to myslel ironicky ...

Romanko (1301) napsal 22.08.2019 v 08:33

Mamola29:

Piki (61) napsal 22.08.2019 v 08:12

Fakt složité téma a redakci je třeba o tom mluvit...

neznamyScooterD (1147) napsal 22.08.2019 v 07:51+1

prvně jsem si taky řikal, že to nevydrží ale už jsem viděl Zero ZF se 70tkm

Mig_35 (380) napsal 22.08.2019 v 05:26+1

Targus: vím o tom kulový, ale hodim si to do google a vyjede mi par článků. Je mi to buřt, zatím na to nejezdim, nepohorsuje me to, jen jsem reagoval na řeči o ekologické likvidaci. Při cene a nedostupnosti vzácných kovu to nikdo vyhazovat nebude.
Jestli je to ekologické? Lokálně naprosto nepochybně víc, než starý smradlavý diesel nebo motorka s vykuchaným katem.

Targus (435) napsal 21.08.2019 v 23:26-1+2

sedlson

1/ Čekám na vysvětlení, jak se ekologicky zrecykluje baterie z motorky.
2/ A pokud ti není jasné, jaký je rozdíl mezi baterií z vrtačky a baterií z motorky, polož je na váhu a porovnej hodnoty.
3/ Jinak proti elektrokřápům nic nemám. Kdo to chce, ať si to koupí. Ale ať mě nikdo nefutruje pohádkami z mechu a kapradí, jak je to ekologické. Jako postarší kus jsem si užil pokusů o vnucování jedině správných pravd a jsem na to alergický.

sedlson (22) napsal 21.08.2019 v 23:17+2

Vidím v diskuzi targuz, jako vždy vše nové je na pika u, dobře už bylo, komunisti jsou bozi a znarodnime googl. A hlavně, až budete měnit olej, udělejte mu radost, nenosit na likvidaci, ale rovnou do potoka za chalupu, přece nejste EKO??.

Targus (435) napsal 21.08.2019 v 23:04

JoskaH

Co se divíš, chlape? Ty nechceš být "eko" a "bio"? Tě nepozvou na ekogrilovačku! Anebo na ekosraz...
A nikdo s tebou nepojede na ekovýlet, voe...

Targus (435) napsal 21.08.2019 v 23:01

Pedl

Trochu se pleteš, kolego, samozřejmě, že elektromotor je daleko jednodušší, než motor spalovací. Problémem jsou barevné kovy, jejichž cena stoupá a stoupá a stoupá...
A samozřejmě primární je zisk. A ten je daleko vyšší u elektromotky, než u klasiky.
Víš, kolik stály první mobily?
Nokia okolo dvacky, nou nejm jedenáct..., s pseudodotací Eurotelu rovnající se úpisu na dva roky baťovských sedm litrů...

Targus (435) napsal 21.08.2019 v 22:54

Prosil bych zastánce ekojízdy na motocyklu, aby mi vysvětlili, co je na tomhle "EKO", případně "BIO".
Tedy kromě toho, že ten důl je až v Austrálii, tudíž ná Ojropany nás to nemusí tankovat, protože proto.
https://www.volty.cz/2017/05/03/nejvetsi-producenti-lithia-na-svete/

JoskaH (450) napsal 21.08.2019 v 22:52+3

Už je to tu zase. Článek o elektromotorce a z českých motorkaru se rázem stávají uvědoměli ekologové a ke slovu přicházejí "zelené" argumentace. To mě poser a rozmazej.

Mamola29 (1127) napsal 21.08.2019 v 22:51-1+1

Stykače, jističe, třífázové motory i šicí stroje na kolech se testují na www.elektrikari.cz...spletl jste si web, pane redaktore, tady jsou motorkáři...Zdraví Vás mašinfíra Mamola

Targus (435) napsal 21.08.2019 v 22:50

sedlson

Edison nebyl naštěstí takový blbec, aby fírovi vykládal, že bude jezdit na baterie, že...
On je občas nad železniční tratí takový bezvýznamný drátek..., trolej se mu říká...

marafzs600 (98) napsal 21.08.2019 v 22:50

, ale srdce vám ve srovnání s benzínem moc nerozpumpuje, Asi tak.

sedlson (22) napsal 21.08.2019 v 22:49

Baterka nevadí v kole, holicim strojku, vibrátoru, vrtačce, mobilu, tabletu, sekačce, rádiu a pod. Dej ji do motorky a jsi populární jako pedofil. Protože baterka z motorky se musí recyklovat, z mobilu se hází do koše, stejně jako zbytky od svaciny? redakci za odvahu hodit sem článek el. bajku.

Targus (435) napsal 21.08.2019 v 22:48+1

Mig_35 (235) napsal Dnes v 20:14
Baterie se zrecyklují...

Mohl bys zdejší motohlupáky poučit, JAK (!!!) se ty baterky zrecyklují?

Když byla válka v Jugošce a Američani zastavili těžbu olova v jediném evropském dole Trepča v Kosovské Mitrovici, aby Srbové neměli prachy z exportu, vozila se sem na výrobu baterií recyklovaná sračka z Čajny.
Zatímco mi předtím vydržely akumulátory v pohodě čtyři zimy na Rusku (zcela běžně -30°C), na recykláty jsem měl problém vydržet jednu zimu ve střední Evropě při mrazech okolo -10°C.

Tož tak s recyklovanou baterií za cenu dvou opravdu nových...

sedlson (22) napsal 21.08.2019 v 22:33-2+3

Úplně slyším Edisona, jak říká masinfirovi na parní lokomotivě, že nebude trvat dlouho a pára konci, budeš jezdit na el. Ten mu nadává do kokotu a idiotu, protože uhlí je uhlí. Naštěstí masinfirové píšou do diskuzí, ale ne dějiny. Zdař bůh

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist