Buell Ulysses XB 12X
Text: Jarda Ducháček | Zdroj: Ivo Kaštan, Vierka Kaštanová a Buell | Zveřejněno: 22.6.2006 | Zobrazeno: 36 615x
Můj první a poslední motocykl, který neměl terénní gumy byla MZ 150 někdy koncem osmdesátých let. Zkrátka, na motorce mám najeto dost, ale jaksi „Off road“. Rukama mi prošlo kde co, ale srdcem tíhnu ke značce Harley Davidson. Pořízení něčeho z Milwaukee si schovávám na závodnický důchod, ovšem Buell Ulysses mě dostal. Vším. Ale nelekejte se, na Dakar se s ním rozhodně nechystám.
Kapitoly článku
Design
Tenhle stroj je jiný, svůj. Na jedné straně ta největší klasika v podobě vzduchem chlazeného véčka s rozvodem OHV a optimálními 1200 kubíky. A pak to začíná – vstřikování, jedinečný hliníkový rám tvořící zároveň šestnáctilitrovou nádrž, olejová nádrž v kyvné vidlici, kotoučová brzda která kopíruje ráfek, ozubený řemen místo sekundárního řetězu. Výfuk pod motorem a další hromada detailů, které tvoří jeden skvostný avantgardní celek.
Tenhle Buell byl samozřejmě stvořen tak, aby nejen lahodil oku, ale splnil vše co se od něj očekává. Konec konců je to i první Buell, kde se počítá s umýváním nejen prachu, ale i bláta z klidně dalekých cest – necest.
Smíření s tím, že bude ošlehaný od hmyzu, ale i nějaké té větve a občas i upadne na mokré trávě Buell prozrazuje mohutnými bandážemi na nejexponovanějším místě rámu, kryty páček a rukojetí, ochranou přední vidlice a slušivou mřížkou světel. Ohebné blikače jsou dnes samozřejmostí a výfuk při pádu určitě nepoškodíte. Sami víte, jaké škody mohou na motocyklu vzniknout při pouhém pádu ze stojanu. U Bulíka se neotočilo ani zpětné zrcátko..
Pojďme dál, že je to svalovec krasavec je jasné laikům i odborníkům.
Motor:

Jízda

Po nastartování se studený Buell nechá chvíli zahřát. Pokud mezitím zamykáte garáž, je dobré aby stroj stál na rovině. Jednou nám takhle bulík odcouval přes půl zahrady a na trávníku já si zakládám. Jakmile se válce prohřejí vibrace skoro vymizí, díky tomu, že motor je uložen pružně. Neznamená to však, že jste o tuto slast připraveni úplně. Motor je cítit, ale jen tak jak se sluší a patří.


Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz