ktm_unor




CFMOTO 650NK: Sport za fajn peníze

Čína do toho šlape a naháč NK je toho jasným důkazem. Nečekal jsem zázrak, chtěl jsem poctivou jízdu a průměrný jízdní výkon. Dostal jsem ale správný sportovní pocit a solidní kvalitu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Vzhled je dobrý. Není přehnaně komplikovaný a popravdě jsme tohle už někde viděli. Předek je trochu z Hondy, zbytek pak Kawasaki. Jenže celek je dost osobitý a pěkně uhlazený. Barevně oceňuji trochu odvahy a tam, kde dokáže jiná značka natřít motorku i na nesmyslnou fialovou nebo oranžovou, se CFMOTO jen lehce odvázalo decentní tyrkysovou. Pěkné. Plasty a slícování jsou v pořádku, nikde není mezera, která by bila do očí anebo detail, který by nutil vaše nenechavé ruce s tím lomcovat, co to vydrží. Ovladače na řídítkách jsou standardní a jen přepínač jízdních módů je levněji vypadající, nicméně odezva po zmáčknutí je čistá a jasná. Ihned si vzpomínám na italské výrobce, kteří umí udělat z ovladačů malá mistrovská díla, nicméně na dotyk a s reakcí to je horší. Tady máte low end, ale fungující. 

Palubovka září rovněž tyrkysově a je celkem zajímavá. Design je krásný, fonty číslic a písmen menší, ale vše je s rychlou reakcí. Při vypnuté přístrojovce zamrzí matný, levně působící a už trochu poškrábaný displej, což ale není za jízdy vidět. Odezva tlačítek palubovky je však rovněž příkladná a ne každý výrobce to takto umí. Sedlo je pohodlné a prostorné, i když znám také lepší materiál, tady se trošku šetřilo. Ovšem jen tak se neprosedí, je tužší a k naturelu sportovní jízdy se hodí. Když se pak zadíváte blíž, odhalíte sem tam detail, který není běžný. Víčko chladiče přichycené řetízkem jako špunt ke staré vaně z osmdesátek nebo povolující se zrcátka, levně působící spínačka a tenounký klíč od motocyklu. Jenže i tohle nebo podobné věci jsem viděl i u jiných výrobců, takže vyloženě negativum to není. Je tedy otázkou, co znamená kvalita a solidnost, protože i hodně silný materiál a na oko pevnost se umí rychle ošoupat, unavit, zlomit. 

Po startu mě ihned zaujme kultivovaný a dobře znějící motor. Na stisknutí startéru reaguje ihned, čistě a jasně se vždy usadí v lehce zvýšených otáčkách a ve vás to hučení vyvolá dobrý dojem. Reakce plynu je rychlá a bez výrazného cuknutí. Nepatrný přechod z otevřeného plynu do zavření tam je, ale vaši plynulou jízdu to nerozhodí. Dolní spektrum otáček doprovází příjemné dunění a někdy i poprdlávání, tolik známé z dvouválcových motorů. Lehké vibrace o sobě dávají vědět v podstatě ihned, ale nejde o mravenčení. Čekal jsem taky, že se budu pohybovat častěji v dolním spektru, jenže špička mě vyvedla z omylu. 

Vrcholné otáčky, zvuk rozparáděného motoru a silný tah na branku. 650NK se prostě snaží všemi dostupnými prostředky, aby vás vtáhlo do děje. Motor si tedy nechává pěkně napráskat a je mu doslova po chuti, pokud ho bičujete v maximálních otáčkách. Je až s podivem, jak mocně vás otáčky a drsný zvuk přitahují. Podíl na tom má podvozek, což je ostatně i jeden z nejdůležitějších aspektů. Sportovní nádech je tu hodně cítit a to je někdy mínus, ale podruhé zas obrovské plus. Ležérní tempo není problém a pohodlí za příjemně širokými říditky a vhodně umístěnými stupačkami dovolí jezdci se jen tak brouzdat. Jenže velká tuhost zadního tlumení dává na nekvalitním povrchu někdy dost zabrat a na konci dne už to pocítíte. Nejde o to, že by přišla tupá rána. Jen to není ta známá kvalitní progrese a snaha vám vtlouct, že jste sice přejeli díru, ale tlumič to má pod kontrolou. Zkrátka někdy cejtíte festovní drcnutí. 

Naopak předek je natolik parádní, že můžete v klidu zapomenout na obrácenou vidlici. Nechápu častokrát nářky, že tahle a tamta nemá obrácenou vidli. Za svůj život jsem měl nespočet motorek, které s obyčejnou vidlicí a její odezvou strčily hravě ostatní upsidy do kapsy. A tady je přesně ten správný mix, kdy dobré pneumatiky plné citu a odezvy a vhodně nastavené tlumení vodí vaše ruce ze zatáčky do zatáčky a vy pokaždé víte, co se děje. Správně zvolená poloha řidiče už jen dokresluje dobrý výsledek ze sportovní jízdy. Je pravda, že tuhost je někdy už moc velká, ale pokud sháníte motocykl se sportovním podvozkem, tak se tady nemůžete splést. 

Přehazování motorky ze strany na stranu jde snadno a popravdě jsem byl až překvapený, že čím víc do toho šlapu, tak motorka víc poslouchá. Je to trochu jak s MV Agustou Brutale, která je dost pevná v podvozku, takže volné tempo je na hraně únosnosti, jenže pak začnete makat a je to tam. CFMOTO ale přináší pohodlnou jízdní pozici jak z Hondy a to už je slovo do pranice. Brzdy by samozřejmě snesly lepší nápis než španělského výrobce, ale brzdí tak, jak mají. Páčky přední brzdy i spojky jsou ale po necelých 800 kilometrech volnější a trochu se viklají. Vzdálenost od rukojeti je menší, i materiál je tenčí, jenže pro moji menší ruku je to paradoxně plus a já si konečně můžu chytit páčky pohodlně, víc než jen dvěma prsty. Tedy ne že bych to nutně chtěl, ale ta možnost tu je, a to je fajn. 

Největší mínus pak bylo řazení, ale jen co se týká umístění řadičky, která je zkrátka moc blízko stupačky. Ani její samotné nastavení na tom nic moc nezmění a kvalty tam tedy nesázíte nártem, ale skoro kotníkem. Při podřazení pak musíte sundat nohu ze stupačky a doslova šlápnout. No trochu jak na Harleyi. Jinak převodovka dává krásné jasné cvaknutí a odezva do nohy je rychlá a jistá. Spojka je jemná, ale někdy není, zejména při studeném rozjezdu, znatelné, kdy zabere a kolik plynu si máte dát. A to jsou přesně ty detaily, které vám řeknou, že na konkurenci tomu ještě něco chybí.

Po praktické stránce se jedná o typického sportovního naháče. Místa není pro dva na rozdávání, ale zde je sklon sedla spolujezdce dobrý a tak se nekvrdlá sem a tam. Nohy nejsou brutálně zalomené a nepřekážíte si. Zrcátka si dělala, co chtěla a občas to bylo jak z hororu, že vám to snad někdo i dokonce přes noc šteluje. No, nakonec si to sedlo. Spotřeba se dostala na hodnotu lehce pod šest litrů, ale já fakt hodně tahal, bavilo mě to. Pod pět litrů se dá snadno. Kvalita zpracování a některých detailů není příkladná, ale celkově jsem čekal, že to bude horší. Uhlazenost celé siluety ze všech úhlů je pak velmi dobrá, design povedený a dobře se čistí.  

Pokud chcete psa bít, hůl si najdete. Pokud chcete zdrbat pro nás neznámého výrobce, tak si taky najdete negativa. CFMOTO to ale dokázalo ustát a já si na jízdě pochutnal. Pamatujte, že my netestujeme kvalitu z dlouhodobého hlediska. Za týden testování dostane čtenář odpovídající test. Jakmile by byla testovačka na jeden rok, nebudeme se bránit a já vám pak s klidem napíšu, jestli ten tenkej klíček vydržel, nebo ne. Pro mě byl tak týden s 650NK parádní, vždy jsem se těšil na další kilometry a bylo jedno, jestli po městě anebo na okreskách. Za cenu 129.990 Kč je to slušný sportovní naháč.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 177 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ Nekonfliktní a líbivý vzhled,
+ točivý, silný a dobře vyladěný motor,
+ sportovní vlastnosti podvozku.


- Kvalita některých detailů viz. test,
- umístění řadičky a samotné řazení,
- neprogresivní a sportovně zaměřené tlumení nebude pro všechny.


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 81 Kč od 9 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
A_jap přispěl 9 Kč
LesaPáán přispěl 9 Kč
KingMarty přispěl 9 Kč
callowsick přispěl 9 Kč
DoktorMax přispěl 9 Kč
jo přispěl 9 Kč
masi přispěl 9 Kč
atv1 přispěl 9 Kč
vopák přispěl 9 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist