Ducati Monster 1000S
Text: Jan Cihelka | Foto: Jan Cihelka , Lukáš Růžička | Zveřejněno: 4.8.2005 | Zobrazeno: 26 390x
Ducati. Proslulá značka s ještě proslulejší zarputilostí v používání desmodromických rozvodů, musí v každém motorkáři zvednout krevní tlak a touhu po svezení. Už ten zvuk při nastartování, hluboký, dunivý, osobitý doprovázený tradičním rachotem suché spojky, která však při zmáčknutí páčky a v tahu ztichne a my se můžeme potěšit čistým zvukem vidlicového dvouválce do eL. Stejně jako k této značce patří zvuk, tak i precizní jízdní vlastnosti společné všem modelům této firmy bez výjimky.
Kapitoly článku
Design
![](/upload/images/cache/clanky/2005-07/3154/20100330130807-5624_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Už pohled na profil tohoto stroje třídy „naked“ je velmi zajímavý. Obrácená přední vidlice uchycená na příhradovém rámu z chrom-molybdenových trubek, protáhlá nádrž plynule přecházející v sedlo a krátký zadek tvoří dojem přikrčené šelmy připravené ke skoku. A takový i dokáže být. Živý, drsný, dravý. Ale také hodný a přívětivý, pokud se nechceme s ostatními rvát a pravým zápěstím zacházíme střídmě.
Motor, spojka, brzdy
Klíček tedy do spínačky a za pomoci "sytiče" nastartovat. Slovo sytič jsem dal schválně do uvozovek, jelikož motocykl má eletronické vstřikování a zde je o páčku na pootvírání klapek sání, která plní podobnou funkci jako sytič. Zajímavé a funkční. Ozve se již výše popsaný zvuk a po pár vteřinách lze sytič vypnout. Je vhodné nechat motor běžet než se prohřeje o čemž nás informuje nápis na displeji. Poté už můžeme řadit za jedna a hurá si užívat asfaltového eldoráda.
Vzduchem chlazený vstřikový motor s dvěma svíčkami na válec dobře táhne již od dvou tisíc otáček, a tak není třeba se nijak nervovat častým řazením. Ovšem pokud se přeneseme přes mírné vibrace, které ustávají v pěti a půl tisících a vytvářejí pod zadkem dojem přejížděných malých dlažebních kostek. Je tedy příjemnější jet nad touto hranicí a je to také zábavnější. Volnost máme někam k devíti tisícům, kde zasahuje omezovač. Tam se však netřeba honit, jelikož motoru to chutná i v podstatně nižších otáčkách a rychle zajedete i bez nutnosti pokoušet pomyslné červené pole. Suchá spojka funguje dobře, nijak ztuha a přitom velmi citlivě. Stejně i řazení, které je přesné a rychlé.
![](/upload/images/cache/clanky/2005-07/3154/20100330130807-5626_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Informace o redaktorovi
Jan Cihelka - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)