Honda CBR600F
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jarda Ducháček , Tomas Mysliveček | Zveřejněno: 29.5.2007 | Zobrazeno: 98 211x
První Honda CBR 600F přišla na svět již před dvaceti lety. Výrobce jistě netušil, jak vysoko nasadí laťku ostatní konkurenci. S odstupem času je nutno přiznat, že tu laťku nasadil hodně vysoko a CBR se stala opravdovou legendou ve světě jedné stopy! Dokonce můžeme bez nadsázky mluvit o jednom z nejúspěšnějších a nejprodávanějších motocyklů historie. Každý motorkář určitě ví, do jaké rodiny tyto tři magické písmena CBR zařadit. Nebyl rok, kdy by tento model nezaznamenal alespoň malé změny a neudělal krůček nebo dva kupředu. Zpravidla každý druhý rok prodělala CBR vývojové změny zásadnějšího charakteru.
Kapitoly článku
Historie
Psal se rok 2001 a Honda CBR600 poprvé vyrazila na trh se dvěmi verzemi. Verzí F a sportovní verzí F Sport. Verze F byla stále tím široce použitelným sportovně cestovní strojem, avšak verze F Sport se svou charakteristikou vydala sportovnějším směrem. Z tohoto vývoje se nakonec vyklubal sportovní model CBR 600RR - radikální supersportovní motocykl s prvky závodního speciálu RC211V, všem dobře známým ze světa MotoGP. Každý rok se ptám, kde se ještě model RR může zdokonalit?! Technici Hondy mi ale vždy nekompromisně odpoví novou verzí…
Vraťme se však k modelu F. Zde rozhodně nehledejte žádné horké technické novinky, efko se drží ověřené a ne tolik nákladné koncepce. Možná proto, že letošním rokem továrna Honda s výrobou modelu F končí a v nabídce příští sezóny tento model už nenajdete. Není to škoda? Model F si totiž vytvořil ve třídě supersport vlastní kategorii sportovního motocyklu s neobvykle všestranným použitím a velkým komfortem jízdy. Proto porovnávat efko s ostatní ryze supersportovou konkurencí není úplně na místě.
Design

Jednodílné sedlo pilota a spolujezdce naopak poukáže na pohodlný cestovní ráz motocyklu. Za sedlem spolujezdce se nachází praktické madlo, které slouží nejen spolujezdci, ale i jezdci při stavění motocyklu na centrální stojan. Tento stojan se už stal nedílnou součástí verze F. Je potřeba zmínit jeho skvělé využití nejen při parkování stroje ve stísněném prostoru, kdy ušetří hodně místa, ale také pomoc při údržbě stroje. Stavění nevyžaduje vynaložení extra velké síly. Zadní světlo zařezává šikmo vzhůru s baculatější podsedlovkou a vytváří tak kompaktní ničím nerušený celek. Mohutná oválná koncovka výfuku je vedena klasicky, i když dnes již pravda téměř zastarale, po pravé straně ve stejném úhlu jako podsedlovka. Celkový pohled na poslední verzi cébéer F vytváří dojem spíše konzervativního sportovního designu.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)