Honda VFR 800
Text: Marek Hrodek | Foto: Marek Hrodek , Petr Szabó | Zveřejněno: 24.7.2006 | Zobrazeno: 85 353x
Dlouhodobá klasika v motorech do V se stále vylepšujícími vlastnostmi, blížícím se k dokonalosti. Výkladní skříň technologií od Hondy. Speciální motor do V4 - 90° DOHC. Terminologie, která zní odevšad, kde se na tuhle motorku zeptáte. Mě zajímala už především z důvodu přepracovaného systému V-TEC.
Kapitoly článku
Když si odmyslím pár „drobností“ ve vzhledu a její motor, je to stále variace na velice oblíbené téma. Ale opravdu ten vzhled je pro někoho až příliš modernistický. Mé sympatie získala obzvláště v testované vínové metalíze. Čelní, boční i zadní pohled odhaluje, jak design za deset let pokročil. Na několika srovnávacích fotkách vidíte, co vše pánové ponechali a co je novějšího data. Je mezi nimi přesně deset let.

Hydraulicky se ovládá nejen brzda, ale také spojka. U brzd je duální provedení CBS ala Honda, tedy po zmačknutí přední páčky brzdí čtyři pístky na každém kotouči vpředu a jeden vzadu. Při aktivaci zadní brzdy, brzdí zadní a jeden pár na každém kotouči vpředu.



Obě páčky jdou nastavit, nohy přiměřeně pokrčené. Vše v dosahu prstů. Řadička v perfektní poloze. K tomu všemu duální brzdy, jenž fungují s jistotou a velkou dávkou pocitu, že s tímhle ubrzdíte vše. Navíc si můžete objednat verzi s ABS, což je další technologie, kterou Honda dokáže do tohoto modelu integrovat. Starší model měl „jen“ čtyřpístky a bez duálu.
Dnes už skoro standardní technologie od Hondy je H.I.S.S. (bezpečnostní systém), ten se skrývá v zapalování a hlavně v klíčku, jenž má v sobě čip, bez kterého by zapalování nemělo spolupracovat.
Ve výbavě nesmím opomenout centrální stojan. Je u obou strojů masivní, ale dle osobní zkušenosti lépe se pracuje s novým modelem. Pohotovostní je úplně standardní a nejsou k němu výhrady. U obou modelů je sedlo v jednom kuse. Jenže u modelu 06 nedáte pod sedlo snad ani kreditku. Sedlo na milimetry kopíruje rám a všechny možné prostůrky jsou již zaplněny.
Informace o redaktorovi
Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Petr Szabó - (Odebírat články autora)