Kawasaki VN1700 Classic
Text: Marek Hrodek | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 26.8.2009 | Zobrazeno: 31 135x
Bude to ON. Ten pořádný kus železa zaparkovaný opodál je přesně to, co si skupinka s třásněmi na rukávech prohlíží. Jasně, jde o nové VéeNko v úplném „základu“ a přesto u něj je několik chlapíků a rozplývají se, že tohle je naprostá klasika. A že jak se zbaví svého letitého Viraga, jdou do tohohle, protože dvoulitr je už prostě moc a tohle je daleko lepší….
Kapitoly článku
Design
Musím jim přiznat jednu věc (těm chlápkům), že VN1700 opravdu vypadá hodně klasicky. Má svůj vzor určitě v USA a její produkci, ale tak nějak si jde svojí cestou. Už to není jen kopírování, jak to mnoho ortodoxních HD příznivců nazývá. Jde každopádně o podobný stroj, ale jde o reakci na poptávku na trhu s těmito stroji se svébytným designem a vzezřením a snad také proto Kawasaki nové VN poslala na trh. Navíc krom verze Classic udělala i Tourer a luxusní Voyager (test pro vás připravujeme).Čistým liniím nelze nic vytknout. Nedá mi to a znovu se i přes první seznámení na Kawa-cruiser dni přesvědčuji, že je vše poctivé železo. A vše pěkně zvoní až na chromový kryt „budíku“ na nádrži, kde se ozve jen duté plastové zadunění. Jinak jsem nenašel nic co by podobný zvuk vydalo. Co člověka krom protáhlé siluety stroje ihned „uhodí“ do očí jsou obrovská řidítka s maximalistickými ovladači a páčkami, ale i velmi pěknými nádobkami na kapalinu. Moje malé ruce se na řidítkách skoro ztrácí a potřeboval bych aspoň od tři čísla větší tlapy.
Obrovská kapkovitá nádrž na 20 litrů, která je snad v této kategorii povinnost, trůní nad motorem, který svým bohatým žebrováním trochu imituje vzducháče. Jak je ale patrné podle chladiče, tenhle motor je chlazen kapalinou. Z pravé strany je krásně vidět přechod motoru na převodovku a chrom se táhne dál přes dvojici výfuků až za zadní kolo. Přední lampa je velká a jak jinak než chromovaná. Ale blinkry vpředu se mi moc nelíbí a možná osobně bych je umístil někam víc do boku nebo až na řidítka. Dolů k zemi za lampou míří maximalistické trubky předních vidlí a vše drží pohromadě masivní leštěné brejle. K velkému objemu vidlic přispívá i fakt, že to, co je vidět v horní části, je jen chromový kryt, ale i tak je z toho znát, že tady se určitě nešetřilo. Sedlo po řidiče je hodně velké a pohodlné. Sedlo pro spolujezdce je sice bonbon, ale na velikosti a pohodlí si s předním nezadá. Bohužel se není o co opřít a opěrku spolujezdci bude nutné dokoupit.
Nemůžu opomenout zadní lampu, která je moc pěkná a „ledová“. Je hezky umístěná až dole na zadním blatníku a blikače jemně odsazené na chromových stopkách dotváří pěkný celek.
Velký rychloměr na nádrži, který je podsvícen do bíla, je moc pěkně zasazen v profilovaném výlisku a spodní informační LCD displej informuje o řadě věcí jako celkové km, tripy, dojezd na nádrž či spotřeba. Vše se ovládá přepínačem na pravém řidítku a musíte si ujasnit, jaký displej chcete ovládat. Protože i v horním budíku je další LCD displej a tam můžete také navolit zobrazované hodnoty.
Motor a parametry
Jízdní dojem

Ovládání na místě je celkem snadné, dokud nepřijde malý svah či kopec. V té chvíli cítíte každé kilo téhle mašiny a ač nerad přiznávám, mých 90 kilo je jako brzda pro tuhle strojovnu taková překážka jako pro lokomotivu zaseklý kamion na přejezdu. Prostě hubeňoury tenhle stroj převálcuje. Za jízdy to vůbec necítíte a díky širokým řidítkům máte pocit dokonalé ovladatelnosti až lehkosti, která navozuje dokonalý klid i díky docela utlumenému projevu z výfuků. Podvozek je příjemně měkký a filtruje hodně nerovností a přesto dává solidně čitelnou odezvu a umožní i náklony s drhnutím ploten. To nepřichází moc brzy ani pozdě. Je to tak ten správný signál, že by to dál nemělo pokračovat.
Předek je brzděn dvěma kotouči a má toho na práci fakt hodně. Výraznou pomoc musíte vyžadovat od zadní brzdy, která má velký zpomalovací efekt pro tuhle 345 kg vážící strojovnu. I když bych neřekl, že jsou brzdy výborné a bez vady na kráse, přesto si zaslouží pochvalu jak předek tak zadek. Zvláštní odstavec si zaslouží i převodovka. Jednička tam klapne s výraznou zvukovou kulisou a zbytek je o dost tišší. Musíte si zažít systém řazení patou nahoru a špičkou dolů. Možná je škoda, že jen špičkou to nejde tak jednoduše, protože je dost nízko a vyšší boty se tam hůře dostávají. Ale kdo jde do toho typu stroje, tenhle systém ocení.
Závěr
Informace o redaktorovi
Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)