Design
Hodnocení designu KTM je stále stejná písnička, příhradový rám v krásné oranžové, ostré hrany sexy bílých plastů s oranžovou
linkou písmene R. Všechno je maximálně jednoduché a maximálně agresivní, tohle hodná kačenka nebude. Zadní část motorky je unifikovaná a jako všechny modely zde má
klasické světlo (už by to chtělo LED) a dvojici nerezových výfuků. Moc pěkně vypadají
karbonové kryty výfuků, které dokreslují „luxusní“ vzhled R-kové verze a navíc i fungují.

Oproti námi naposledy testovanému SM 950 se každopádně změnilo mnoho. Plasty okolo nádrže dostaly ostřejší a jednodušší tvar a nevytváří jednolitou plochu. Partie podsedlovky také výrazně zeštíhlela a supermoto tak působí agresivnějším dojmem. Změněné je i sedlo, zatímco na předchozí generaci SM se dalo celkem bez problémů cestovat, na Rku na to rovnou zapomeňte. Sedlo je sportovní, z
výborného materiálu, ale rozhodně ne pohodlné. Na trati nebo v zatáčkách bude ale pohodlí to poslední, co by vás zajímalo. Co mě ale překvapilo, je zachování místa pod sedlem, kam se bez problémů vejde lékárnička, nářadí, které je opravdu obsáhlé a dokážete s ním rozebrat celou KTM, a ještě nějaká drobnost.
Technika

V rámu z ocelových trubek je usazený véčkový dvouválec s označením
LC8 (liquid colled 8 valves), který se v letošním roce dočkal zásadního přepracování, nabral do stáda
15 koní a samozřejmě plní evropské emisní limity. Nové jsou i brzdy, pro letošní rok se na supermotu R usadily radiální monobloky
Brembo z RC8 krmené radiální páčkou skrz opletené hadice. Kromě toho, že to dobře vypadá, to i dokonale funguje, ale o tom později. Brzdy zpomalují kovaná kola
Marchesini standardního rozměru 17“. Kromě brzd a motoru se samozřejmě pracovalo i na odpružení, které nese značku jak jinak než WP a je samozřejmě
plně nastavitelné.

Zajímavou možností nastavení je také celkem
jednoduché obrácení řazení pomocí jednoho imbusu. I zkušený okruhový jezdec si může motorku nastavit přesně „do ruky“. Za zmínku stojí snad ještě přední světlo, které zase o něco líp vypadá, ale zase o něco hůř svítí. Na druhou stranu s touhle kačenou se nikdo na dlouhé noční cesty vydávat nebude a ve městě je tak jako tak osvětlení. Před řidítky pak sídlí
unifikovaná palubka vybavená oproti předchozí generaci i otáčkoměrem. Ostatní funkce jsou standardní. Vše je jednoduché a
dobře čitelné, uvítal bych tu snad ještě stopky s ovládáním na řidítku.
Informace o redaktorovi
Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Vašek Maleček - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC
POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE