Kymco Quannon Naked 125
Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 7.2.2011 | Zobrazeno: 27 949x
Když přišlo taiwanské Kymco s modelem Quannon, který měl být především levnější a lepší alternativou k Hondě CBR 125, očekávaný úspěch se nedostavil. Honda šla s cenou dolů a dokázala tak konkurovat levnějšímu Kymcu mnohem lépe. Od té doby už ale v potoce Botiči uplynulo mnoho vody a teď je tu s velkými ambicemi nahá varianta Quannona.
Kapitoly článku
Při prvním nasednutí se necítím nijak extrémně stísněně, i když s mými 186 cm to není úplně ono. Řidítka jsou dost úzká, ale to samozřejmě k této objemové třídě patří. Palubní deska je celkem zajímavě řešená, je digitální a tváří se hodně moderně, ale zobrazuje přehledně vše, co je třeba.
Na stisk tlačítka startéru reaguje dvacka naprosto bleskově a motor díky vstřikování naskakuje de facto okamžitě. Chod je i za studena klidný a jednoválcový vzducháč má celkem sympatický zvuk. Na otočení plynu odpovídá bleskově. Spojka jde vymáčknout naprosto lehce a i nezkušení jezdci nebo ženy by s ní neměli mít problémy. Jednička zaklapne u malého motoru jako nic a Kymco sympaticky vyráží kupředu. Trochu mě zaskočila výška stupaček. Ty jsou dost vysoko a navozují spolu s větším předklonem sportovní pocit. Motor se celkem ochotně vytáčí a jeho dvouventilová charakteristika se silným středním pásmem otáček je hodně znát. To je opět vynikající pro začínající jezdce, které nebude motor nutit neustále zběsile řadit, ale odpustí jim i nějakou tu chybičku. Ve vyšších otáčkách se motor naopak necítí úplně nejlíp a je jasné, že nemá smysl jej točit k omezovači. Snad jen chcete-li vyzkoušet maximálku, kterou mně Kymco ukázalo 115 km/hod, což překvapilo i jezdce na RS 125, kterého jsem zrovna předjel. Kymco jsem si bral hlavně na ježdění po městě, kde se mi výborně osvědčilo. Motorka je hodně hravá a motor má dost temperamentu na ujíždění z křižovatek. Ovladatelnost je příkladná a díky širokým gumám je motorka v náklonech hodně stabilní.
Samostatnou kapitolou jsou brzdy. Taiwanci nic neodflákli, dopředu dali pořádný kotouč s dvoupístkem. Ten má dost razance a není problém postavit Quannon na přední kolo. Ani zadní brzda nezůstává pozadu, je dobře dávkovatelná a nezáludná. Výborně pracuje převodovka, která se nebrání ani hodně rychlému řazení, kvalty zapadají přesně a neutrál není problém najít. Celá motorka za jízdy působí hodně sportovně, což trochu umocnil dojem z paralelně testované Yamahy YBR, ale Kymco mělo dost surový projev a i díky agresivnímu designu a LED komponentům budilo na silnici respekt. Spotřeba během testu byla velice příjemná, pohybovala se okolo 3,5 až 4l na sto kilometrů, což při mém použití a váze je velice slušné, jezdil jsem totiž stále na plný plyn a rozhodně nemám postavu typického vlastníka řidičského průkazu A1. Na Kymcu jsme absolvovali i jízdu ve dvou, kdy motor samozřejmě nemá tolik síly, aby s Kymcem nějak zásadně zamával, na druhou stranu brzdou městského provozu jsme nebyli. Spolujezdec má na vyvýšeném sedle dost místa a za sebou velké madlo, takže o pohodlí je postaráno.
Informace o redaktorovi
Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)