Moto Guzzi 1200 Sport - první dojmy
Text: Filip Tichý | Foto: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 10.11.2006 | Zobrazeno: 31 140x
Jako první redakce v ČR jsme měli možnost zkusit nedávno představenou novinku Moto Guzzi pro rok 2007. Listopad sice není na škádlení neznámé motorky zrovna ideální, ale takovou příležitost k oddálení zimního absťáku jsem si samozřejmě nenechal ujít. Zvláště když cesťák Moto Guzzi 1200 Norge (test zveřejníme během zimy), ze které model Sport částečně vychází, mě svým projevem i vlastnostmi doslova nadchl.
Kapitoly článku

Design mě jednoznačně vzal u srdce - I Breva byla docela kočka, ale černobílé zpracování, plastový štítek přecházející do rámečku světlometu a kryt sedla spolujezdce dělají z Sportu lahůdku. Navíc zmizely ta dlouhá ramena řidítek, která tak trošku hyzdila Brevu.

Motor je o hodně prudší a ostřejší než u Brevy i Norge - a to ještě budou v nabídce dva tovární kity pro další navýšení výkonu. Na každý pohyb rukojeti plynu okamžitě reaguje prudkým nástupem výkonu a působí nesrovnatelně dynamičtěji. Rozsah otáček začíná na 3000, opravdový nášup se ale koná zhruba v 4500 a končí někde okolo sedmi tis ot/min. Těžko se to vysvětluje, ale konstruktérům se podařilo naladit opravdu zábavné střední pásmo otáček - vytáčení motoru do poslední čtvrtiny otáčkoměru je zbytečné a mnohem zábavnější si užívat burácivého tahu od pěti do sedmi tisíc. V praxi máte v rychlostech až do nějakých 170 km/h vždy po ruce pořádný tah. Nad 180 už se projevuje kratší převod a motor se musí i na šestku nutit do vyšších otáček. Vibrace jsou přitom opravdu minimální.


Moto Guzzi Sport 1200 připomíná variaci všestranné Brevy, a přitom je to divoch se sportovními ambicemi. Z rozletu ho ale drobet strhává jeho hmotnost - 229 kg suché váhy se zkrátka při sportovním řádění projeví. Co nevadilo u Brevy nebo cesťáku Norge, je najednou u Sportu znát, protože motocykl má na víc a přímo vybízí k ostré jízdě a "tahání tygra za ocas".

Na trhu budete podobnou mašinu hledat dost těžko - paradoxně asi největším konkurentem bude Griso ze stejné stáje, které přináší podobně laděnou dávku radosti, ale je o dost méně všestranné.
Nezbývá, než abych citoval závěr svého loňského testu Brevy:
„Osobně bych u Brevy přeci jen přivítal trošku víc emocí, je trošku moc do cestovna. Malinko důraznější burácení výfuku, drsnější projev motoru a nutkání ke dravé jízdě, trochu té neposlušnosti, kterou by člověk čekal u jedenáctistovky naháče.“
Jsem rád, že si konstruktéři vzali moje slova k srdci a rozhodli se udělat mi radost - a ještě jako bonus zvýšili objem na dvanáctku!
Aktualizováno:
Doplněny fotografie kompletního výfukového systému
La Franconi
, který nemá homologaci a je určen pouze "na okruh". Mimo kompletních svodů a koncovek obsahuje i přímá hrdla sání, tj. demontuje se kompletní airbox a nepoužívá se žádný filtr. Samozřejmostí je přemapování vstřikování.Informace o redaktorovi
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)