Moto Guzzi California Vintage
Text: Filip Tichý | Foto: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 11.9.2006 | Zobrazeno: 34 329x
Pokud před vámi na silnici zastaví tahle California, i bez slovníku instinktivně vycítíte, co se skrývá pod pojmem Vintage - inspirace historií, perfektní zpracování, důraz spíše na pocity než hodnoty maximálního výkonu. Moto-Guzzi tímto modelem sděluje motorkářské veřejnosti, že i přes přechod na výrobu moderních naháčů typu Breva a Griso stále nezapomíná na milovníky ryzí klasiky.
Kapitoly článku
Design, posaz
Vintage je především luxusním završením řady California. Vše je laděné do černa s krémovými linkami. Baňatá nádrž charakteristická pro všechny Californie přechází do nízkého měkounkého sedla obšitého světlou kůží. Oko hned přitáhnou velké ploché kufry chráněné zepředu chromovaným rámem. V chromu jsou dokonce vyvedené i oba blatníky a nosič zavazadel. Vepředu ční do výšky impozantní plexištít, pod ním vedle hlavního světlometu najdeme ještě dva pomocné...
Vysoká řidítka hned po usednutí do sedla dávají pocit pořádného korábu. Celkově je řidič malinko skloněný dopředu, aniž by ale musel přenášet váhu na ruce. Nohy si na velkých plotnách najdou hodně možností změny polohy - jen mi přišly trochu moc skloněné nahoru, přirozená poloha chodidel je trochu vodorovnější. Celková jízdní poloha je ale příjemně uvolněná a přímo vybízí k poklidné jízdě. Sedlo je perfektně pohodlné a docela měkkounké, ale v textilním oblečení dost klouže a řidič při brzdění snadno popojede dopředu. Část pro spolujezdce je kupodivu dost tuhá, ale asi by se časem trochu vyseděla (na testovačce asi moc spolujezdců zatím nejezdilo).
Mohutný plexištít pro většinu jezdců perfektně odkloní nápor větru, ale dlouháni asi budou stejně jako já trpět hlučnými turbulencemi narážejícími do horní části helmy.
Vintage má hlavní i boční stojánek. Postavit ji na hlavní není až tak obtížné. Boční stojan je ale přeci jen rychlejší, přestože jeho vyklopení a sklopení není moc pohodlné - stojan je ukrutně dlouhý a namontovaný hodně vepředu, takže jeho lovení nohou je docela otrava.
Přístroje, ovladače
Přístrojová deska je ve stylu původních Guzzin - dva velké budíky a mezi nimi chromovaný panel s šesti kontrolkami. Na řidítkách najdeme všechny obvyklé ovladače a navíc spínač přídavných světel. Před ním mě předávající technik hned varoval, že prý pokud zapomenu po zastavení vypnout přídavná světla, dokážou prý překvapivě rychle vycucnout baterku. Při jízdě v noci ale přídavná světla opravdu stojí za to - osvětlená vozovka jak z kamionu! Malá zrcátka dávají slušný rozhled - aby taky ne, když jsou řidítka tak široká.
Páčky spojky a přední brzdy jsou podobně mohutné jako celá motorka, ale jdou ovládat překvapivě snadno, zvláště ovládání spojky mě svou lehkostí a přesností překvapilo.
Poslední zvláštností je kolébková řadicí páka - je to prostě věc, na kterou je třeba si zvyknout, ale při použití ploten místo stupaček to je určitě to nejlepší řešení.
Motor a převodovka

Převodovky se modernizace ještě příliš nedotkla - při řazení to chce pořádně energicky páku přišlápnout a na řazení moc nespěchat, jinak přeřazení může skončit ve falešném neutrálu.
Informace o redaktorovi
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)