Piaggio X7-125ccm
Text: Marek Hrodek | Foto: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 25.8.2008 | Zobrazeno: 33 614x
Na první pohled velmi robustní, ale ladná konstrukce a dosti líbivé tvary, které jistě ocení i mnohé motorkářky. Velké protáhlé světlomety dávají důraz i na to, co je vidět zdálky. Uhlazené křivky a velmi slušné zpracování. Ano to vše je X7.
Kapitoly článku
Design
Přístrojovka zaslouží také zmínku, jde o tři kruhové budíky zasazené do oválu. Vše je decentní a bez zbytečných výstřelků. Jde o přehledné seskupení, proti kterému snad nikdo nebude protestovat.
Ovladače jsou na standardních umístěních, jen jsem neodhalil na co jsou kruhové krytky na každé straně kapličky. Možná jen zbytky po předchozích prvcích a nebo se pod nimi skrývají nějaké hlavy šroubů. Před koleny se skrývá jedna menší schránka do které se vejde pár věcí, jenže není opatřena zámkem a zrovna pevně zaklapnutá taky nevypadá.
První dojem
Jízdní dojmy
Podle spolujezdců je naopak jejich sedlo velice příjemné a pohodlné. Dalším překvapením je to, že delší postavy při větším zatáčení řidítka tlučou do kolen, musíte je mít buď více od sebe, nebo s nimi uhýbat, což není třeba při otáčení na silnici zrovna ideální stav. Jak jsem zmínil výše, stroj někdy až příliš padá do zatáčky. Jediným řešením je projíždět zatáčky stále pod plynem, ale to také nejde pořád, protože 125ccm motor vyvine daleko větší rychlost než padesátka.
Brzdová soustava je přesně taková, jak bych ji čekal. Je dobře dávkovatelná a jak přední tak zadní jednokotouč fungují slušně. Každý si musí uvědomit, že X7 v téhle motorizaci má 155kg, a to je jen suchá váha. Ochrana před větrem je na dost vysoké úrovni a při dešti jsem nenachytal moc kapek. Spolujezdec už takové štěstí nemá, ale řidič je dost ochráněn.
Pod sedlo se vejde maximálně otevřená přilba, integrálu tam nedostanete. Místo toho se do zavazadelníku vleze spousta věcí jako kabelka, notebook a nebo jiné převážené předměty. Je zde také ukryta páčka na otevření 12L nádrže, která je mezi koleny. S touto motorizací si stroj řekne o zhruba 3 – 4 litry benzínu na sto, protože se ho snažíte stále „honit“ za vyšší rychlostí.
Závěr
{reklama}
Informace o redaktorovi
Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz