Něco o značce

Pokud se budete pídit po tom, kde se vyrábějí motocyklové přilby, skončíte u téměř všech značek v
Koreji (naštěstí aspoň té Jižní),
Tchaj-wanu a
Číně. Jediné dvě značky, které vyrábí přilby na
japonské domácí půdě, jsou Arai a Shoei. Ono odsunutí výroby z Evropy nebo Japonska do Číny je sice vždy doprovázeno ujišťováním o přísné kontrole kvality a procesů, ale to samé vám bude tvrdit třeba výrobce čínských minibajků s poločasem rozpadu 20 km. Netvrdím, že v Číně neumí vyrobit řadu perfektního zboží, ale zrovna u motocyklové přilby bych aspoň já osobně chtěl mít
stoprocentní jistotu. Na případný nedostatek v materiálu či zpracování totiž přijdete v té nejkritičtější chvíli vašeho života, když letíte z motorky vstříc silnici nebo svodidlům. Druhou stránkou věci je samozřejmě fakt, že udržení výroby v Japonsku se odrazí na vyšší ceně.

Podobnou úvahu lze aplikovat i na prodejní síť. Na internetu můžete najít Araiky i o pětinu levnější než v prodejní síti českého
oficiálního distributora, společnosti A Spirit,a.s. Odvrácenou stranou mince nabídky „šedých“ prodejců je ovšem fakt, že v drtivé většině jde o modely určené pro zámořské trhy, které postrádají
evropskou homologaci ECE 22-05. To vám v případě nehody může přinést dost nepříjemná jednání s pojišťovnou, navíc nákup po internetu bez důkladného vyzkoušení je sám o sobě sázkou do loterie.
Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že důkladnou diskuzi s prodejcem a zkoušení různých variant lícnic nic nenahradí.

Když jsem si před pár lety v
Y-Shopu „u nás“ na Vrbovce kupoval svoji první Araiku, prodavači se mi věnovali skoro hodinu a vyzkoušel jsem asi 10 kombinací, než jsme přišli na optimální složení tloušťky lícnic, výstelky a velikosti skořepiny (Arai vychází ze základních tří velikostí skořepiny). Výměnu optimálních lícnic při prodeji nové přilby vám oficiální prodejce udělá zdarma.
Nový Quantum

Tato přilba bude určená primárně pro běžné ježdění na kratší trasy. To zároveň znamená, že vás nezklame na okruhu ani na delší dovolené. Nejedná se o speciální závodní či cestovní model, na to jsou tu třeba
Arai RX7 nebo cestovnější
Viper. Jinak ovšem půjde o přilbu nejvyššího standardu, takže ani zde nečekejte žádnou rozpočtovku. Kromě perfektního výhledu při vzpřímené jízdě i po zalehnutí, kterým Arai už tradičně vyniká nad ostatními výrobci, nový Quantum v tomto segmentu poprvé nabízí systém
Emergency Release. Díky těmto bezpečnostním lícnicím, dosud známým jen u závodních přileb, se v případě nehody podstatně usnadňuje sejmutí přilby a snižují se tak rizika při poranění krční páteře.
Arai Quantum bude vedle přilby RX7 GP dalším ojedinělým modelem na světě, který současně splňuje požadavky
evropské normy ECE 22-05 i
americké normy SNELL M2010, takže s ním můžete směle brázdit všude po světě. Pro uživatele to ale je hlavně zárukou toho, že na hlavě nosí ten nejbezpečnější produkt na trhu, protože přilba musela splnit evropské i americké testy, které se v mnohém liší a kladou na přilby odlišné nároky.

Po stránce barevných kombinací na přilbách najdete vzory designéra
Aldo Drudi a jeho ateliéru
Drudi Performance, který je mimo jiné původcem většiny designů na hlavách jezdců v MotoGP. Mezi ty nejzajímavější patří třeba výrazné černo-bílá
Quantum DNA s otiskem palce designéra nebo
Quantum Oriental s kresleným souhrnem nejznámějších výjevů z japonské historie. Za zmínku stojí také edice Flag Italy a Flag UK, jelikož české zastoupení uvažuje o objednávce limitované verze v barvách české vlajky. Taková
Arai Quantum Flag ČR by mohla být hodně zajímavá záležitost! V nabídce pro fajnšmekry ale budou také
limitované série replik, které se čas od času objeví na webu importéra. Na trh se dostávají v řádu jen asi stovek kusů.
Hlasování o nejhezčí design
Informace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Hlasování
Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel
přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově
registrovat.