-
14.8.2019 od yjedli
Ahoj, pořídil jsem si na hraní 634-5, r.v. 1981, je na ní trochu práce. Převážně s elektrikou/ kabeláží.
Měl bych pár dotazů od zkušených Jawáku:
1. Má to 6 V dynamo zapalování, které funguje….lze dát jednoduše 12 V baterku, vyměnit žárovky a bude to fungovat na 12 V? (nebo to dynamo funguje jen na 6 V napětí)
2. V případě, když to předělám na dvoubudík, tak jen doplním kablíky? Nebo je lepší koupit kabeláž na dvoubudík a jen to nezapojit? (6 V, nebo to rovnou hodit na 12 V bez VAPE, pokud platí bod 1)
3. Má smysl přemýšlet o VAPE? (12 V)
4. Jaký je rozdíl v kabeláži mezi VAPE 6 V a VAPE 12 V?
5. Baterka je umístěna za nádrží nad blatníkem, nebo má být v nějakém kastlíku? (levá/ pravá strana)
6. Jaká tam patří baterka? 6 V/ 11 Ah, případně 12 V/ 11 Ah?
7. Číslo červené barvy RAL? Našel jsem toto: 8125 šípková červeň, barva Škoda, je to správný odstín?
8. Číslo šedé barvy na blatníky RAL?...to netuším, má to černé blatníky
9. Chromované nápisy JAWA na nádrži, existovalo I černo-chromované provedení, nebo je to jen úprava nějakého tunera?
10. Pasují na to výfuky ze 638? S, nebo bez prolisu?
Moc děkuji za vase komentáře a připomínky.
Honza
-
14.8.2019 od Bazillišek
Čuzz,
neodpovím Ti na všechno,
ale co jsem pokutil já na svoji 634,
Původní kabeláž 6V jsem demontoval, koupil jsem kabeláž na 12V a namontoval vape 12V,
od té doby žádný problém -svítí, troubí, šlape jak hodiny .....doporučuji!!
Originál kabeláž schovaná (je to vratný proces)
Baterka je mezi nádrží a zadním blatníkem umístěna v plastovém kastlíku cca na střed. Když tak vyfotím.
Výfuky si myslím že nepasují je tam jiná rozteč šroubů pro uchycení.
Michal -
14.8.2019 od cmiral
S 12v Vape chybu neuděláš, na zapalování a dobíjení pro vždy zapomeneš. Vape má vlastní svazek a okruh, baterka stačí s minimální kapacitou a na 12v bude i větší výběr. Pokud to budeš překopávat jsou ektroinstalace na bazoši jen je potřeba vědět co přesně vlastně chceš. Dělal jsem sice jen 350 panelky a kývačky a Vape je super.
-
14.8.2019 od Kudry666
1. Prohodit baterku nestačí. Musíš prohodit i dynamo. Dynamo vyrábí 6V Alternátor 12V. Nevím jestli by neseděl alternátor ze 632. Taky by ti to zničilo indukční cívky. 6V a 12 V je obrovský rozdíl v zapalování.
2. Dvoubudíku na osvětlení stačí doplnit kabely od tacha na otáčkoměr. Ale je nutno sehnat i bowden, kryt spojky a náhon otáčkoměru.
3. Vape je mnohem lepší než originál zapalko.
4. Nevím, nezkoumal jsem
5. Pod sedlem uprostřed je kastlík na baterii. Jeden šroub je na rám a dva jsou na zadní blatník. Kastlík se dá koupit.
6. Podle toho co má za žárovky, dynamo a zapalování.
7 a 8 nevím
9. Viděl jsem i s vybarveným nápisem. Nevím jestli to bylo origo.
10. Výfuky pasují v poho. Byly taky i na mojí 634. Držáky možná nebudou pasovat. Na 634 byly rozdíny rozteče a nevím kdy se to měnilo. prostě 634 nové a staré. Ale držák se dá udělat z plechu vždy :) -
16.8.2019 od kuklic
Ahoj,
1. a 2. Nedělal jsem, nemůžu hodnotit.
3. Všade jsem četl, že VAPE je lepší.
4. Nedělal jsem, nemůžu hodnotit.
5. Baterka je za nádrží v kastlíku.
6. 6V.
7. až 10. Nedělal jsem, nemůžu hodnotit. -
17.8.2019 od rolnik22
Právě jsem se vrátil Týnce z oslav 90 let Jawa, kde jsem byl na jawe 634.
Elektrika na Jawe 634 byla vždycky 6V, dynamo je pouze na 6V. Pokud dáš VApe tak určitě 12V a máš po problémech. Baterka stačí ta nejmenší 12V- je pouze na spínání relátka . A výkon Vape spolehlivě pokryje všechny spotřebiče na motorce a ještě zbyde. K Vape je základní kabeláž, kterou nahradíš část původní kabeláže.
Co se týče druhého budíku-originál je to mechanický otáčkoměr-bylo by nutno vyměnit za spojkové víko s vývodem, a matku se šnekem na klice.
Co se týče výfuků-bylo jich několik typů-některé pasují dobře některé ne.