-
9.3.2020 od farnajs
Zdravím. Rád bych se zeptal, zdali nebude mít někdo nějaký nápad, co by mohlo být příčinou mého problému. Loni v květnu jsem koupil BMW F650 r.v. 1995. Při koupi motorka jela hezky, ale zhruba po 1000 km začaly problémy s ovladatelností. Motorka začali při nízké, i střední rychlosti tahat ze strany na stranu, což bylo hlavně při nízkých rychlostech hodně nepříjemné. Jednoduše řečeno, jako kdyby nebylo možné udržet motorku jet rovně bez toho, abych s ni nemusel zápasit a přetahovat se. Přisuzoval jsem to špatnému pneu, tak jsem koupil nové Metzeler Tourance. Po přezutí však problém přetrvával. Při nasazování zadního kola jsem kolo usadil tak, aby bylo podle bočních měřítek stejně, vycentrované. Rozhodl jsem se tedy vyzkoušet vyměnit ložiska v krku řízení. Koupil jsem obyčejná kuželová ložiska SKF a při montáži dával pozor, abych nová ložiska nepřetáhl. Vše jsem udělal podle návodu, co jsem vyčetl na netu z videí a fór. Po prvním pokusu jsem měl pocit, že je to snad ještě horší, než předtím, tudíž jsem zkoušel doladit moment dotažení (nutno dodat, že jsem při dotahování veškerých matek v oblasti krku používal momentový klíč). Po finálním doladění jsem usoudil, že problém přetrvává i nadále. Začal jsem mít podezření na přední tlumiče. Přišlo mi, že jsou moc měkká, tak jsem objednal nový olej od Repsolu. Po výměně oleje se zdálo, že je po problému, ale po menší vyjížďce se problém znovu objevil. Chystám se dát přední tlumiče na repas, ale nejsem si jistý, jestli jsou vůbec špatné, případně jestli to vyřeší můj problém. Tlumiče totiž netečou a starý olej v nich nebyl zas až tak špinavý. Popravdě už z toho začínám být docela zoufalý, proto se obracím na vás, jestli náhodou někoho něco nenapadá, na co bych se měl zaměřit apod. Taky je možné, že jsem něco udělal špatně. Za veškeré rady a tipy budu moc vděčný. Roman
-
9.3.2020 od krokoš
Pozri ložiská v kolesách hustenie pneumatýk, kolesá sú liate? Keď sú vypletané možno máš voľné špice vtedy to robí. Ešte skontroluj ložiská v kyvke, normálne chyť koleso do ruky a a kamoš nech drží motorku a skús s tým šklbať a hýbať a uvidíš kde to má vôľu. Nesmie mať žiadnu.
Doplněno:
Kola jsou vyplétané. Kouknu, jestli nejsou povolené. Zaměřím se na to, co jsi mi napsal a uvidím. Snad to bude tím. Zatím díky moc za radu.
9.3.2020 od farnajs
-
9.3.2020 od _Michal
Na me fz6 jsem jel tahkle mestem bez drzeni riditek a najednou mi zacali dost kmitat. Prisuzoval jsem to nerovnostem na silnici, ale kmitani pretrvavalo. Dohustil jsem pneu a vyřešeno.
-
9.3.2020 od Cheek1mBreek1m
Zdar, jak píšou kluci - tlak v kolech, ložiska, vyvážení kol, taky jestli se ti ty kola v zadu nejak neposunuly při napínání řetězu...tohle bych čeknul já a když nic z toho tak raději servis...
-
9.3.2020 od Jirkahu71
taky bych zkusil nějakou latí, nebo provázkem zkusit jestli jedou kola za sebou.
-
10.3.2020 od bodliCZ
Jak ozraly ze strany na stranu se mi v malych rychlostech s F650 jezdilo, kdyz jsem mel moc utazeny krk rizeni. Nebyl moc, ze by sel ztuha, ale stacilo lehce povolit a zmizelo to.
Jinak ted u nej resim vibrace hlavy nad 100km/h (mam turisticke plexi) a nevim jak se jich zbavit.Doplněno:
Zde dost info a navodu k ruznym vecem ohledne Fundura
https://faq.f650.com/main.html10.3.2020 od bodliCZ
-
11.3.2020 od hajnrich
Jaká ložiska byla původně v tom krku řízení? Taky kuželová? Já kdysi vyměnil kuličková za kuželová a utáhl je na předepsaný moment pro ty kuličky. Motorka se začala vlnit jako had a nějakou chvíli trvalo, než jsem našel příčinu - moc utažený krk. Stačilo povolit a dotáhnout jen lehce a bylo po vlnění.
Doplněno:
Taky by to mohl dělat nerovnoměrně vytahaný řetěz. To mne kdysi taky potrápilo. Motorka se taky vlnila. Po výměně celé řetězové sady jako když utne, bylo po vlnění.
11.3.2020 od hajnrich
-
13.3.2020 od Hant2
Já měl podobný problém na u Bandita. Dělal to povolený hlavní čep kola. Na jedné straně dobrý a na druhé volné. Lítal jsem na cestě jak po ledu. Jen takový typ.