-
13.6.2021 od Korado50
Ahoj, jelikož mi v motoru začalo mírně cvakat pustil sem se do seřízení ventilů, vule byli trochu rozhozeny a po seřízení a složení se běh motoru ustálil a zda se mi ze se i zvedl výkon.
Bohužel na volnoběhu si to stále sem tam zacvaka, uz to je lepší nez předtím ale nezmizelo to.
Pri serizovani sem si ale vsimnul opotřebení vačky, rad bych se zeptal jak vazne to je? A co s tim případně dělat.
-
13.6.2021 od yozo444
Ci je opotrebovaná jedine odmerať a porovnať so servisný manuálom. A ked je pod limitom tak výmena. A vydel si natom pitting?
Doplněno:
Videl jsem jen o opotřebení co je na fotce, nepřeměřoval jsem je. Spíš me zaráží ty kousky co přesahují vacku to kdyby se nejak odštíplo muze to zpusobit celkem slušný problém ze?
13.6.2021 od Korado50
-
15.6.2021 od Slávek-TDM
Ta vacka je IMHO v háji. A vahadlo zřejmě taky.
Doplněno:
Skôr by sa oplatilo kupit použitý z ebay
15.6.2021 od yozo444
Edit: nechal jsem si nacenit opravu vaček a vahadel a vychází to na 20 000kc.
Je to dost peněz, na druhou stranu nové by to stálo mnohem víc. Nový náhradní rozvodový řetěz už mám.
Můj nápad je:
1.) zkontrolovat vůle ve vačce samotné
2.) poslat vačky a vahadla na repas
3.) repasované vačky i vahadla natřít olejem a vrátit do motoru + seřídit.
4.) golou několikrát otočit motorem a zkontrolovat zda do sebe vse sedlo.
5.) nahodit motor a nechat na volnoběhu chvíli
6.) projet masinu a zjistit zda cvakání zmizelo
Někdo nějaké rady nebo názor zda to je dobrý postup (samozřejmě současne postupovat dle opravarenskeho manualu).15.6.2021 od Korado50
A měl by jsi nějaký tip jak to vyřešit? Poslat vačky někam na renovaci (kam?) a zkontrolovat vahadla?, v manuálu jsou nějaká data o vahadlech (parametry rocker arm bore, shaft) jak tedy poznám že jsou vahadla v háji /nadměrne opotřebená? Na jejich hřídeli a jejím uložení?
15.6.2021 od Korado50