-
23.10.2023 od Dukin
Zdravím. Může odstranění funkce přívěry výfuku motoru uškodit?
Mám koncový Akrapovič, ale Euro 5 a cca do 5 tis zavřená výf. klapka, dělá zvuk hezký až ve vyšších.
Namontoval jsem servo eliminator, takže žádná kontrolka nesvítí.
Trochu snížený kroutící moment jsem v nízkých asi zaznamenal, ale zvuk je od volnoběhu konečně o mnoho lepší.
Jde mi o to, jestli tím dlouhodobě nemůžu motoru nějak uškodit. Najeto mám cca 9000 km.
Děkuji.
-
23.10.2023 od ja1
Co záleží na výkonu a jeho průběhu , hlavně že je slyšet zvuk, je úplně jedno jestli to bude skubat a mít vykonovou díru, hlavně že budu slyšet kilometr daleko,
Doplněno:
Spotřeba je podle displeje stejná.
Každý mi píše něco jiného ale jinak díky za vysvětlení.24.10.2023 od Dukin
Kromě spotřeby ,emisí ,katalyzátor, lambdasond se jinému nic nastane
24.10.2023 od ja1
Poslední Multistrada V2S je výrobcem utlumena hodně díky euro 5. Laděný výfuk Akrapovič který je spolu s Termignone jediný schválený toto řeší až nad hranici cca 5 tis kdy se klapka otevře, ale pořád to není zbytečně uřvané. Má to hezký zvuk, ale na volnoběh a při nižších otáčkách to zní hodně utlumeně jak kdejaký skútr. Je to nejvíc utlumená Multistrada co se kdy udělala a toto jediné mi na jinak skvělé motorce vadí.
Po zapojení Healtech servo eliminator se motor chová klidněji při nižších otáčkách ale asi je o chlup línější. Možná se mi to zdá, nevím, chystám se to ověřit na brzdě.
Zvuk je teď na volnoběh a v nízkých o mnoho lepší a troufám si tvrdit, že zní podobně jako předchozí multi 950 euro 4.
Otázkou je, jestli můžu tomu motoru nějak ublížit tím, že je ta klapka pořád otevřená a proto se asi rychleji vyplachují válce?24.10.2023 od Dukin
Díky za odpověď. Nic takového co píšeš se neděje.
Ptal jsem se na něco jiného.24.10.2023 od Dukin