Pěkné cestovní enduro za příznivou cenu s malou spotřebou.
Motorka koupena od MOTOMO Břeclav - Prodejce příjemný, poskytl cenné rady, co se dohodlo, to platilo.
Výška jezdce: 173 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NC 750X: Má vyšší sedlo a také pár kilo navíc, a já zrovna nejsem moc vysoký
První dojmy - Vzhledem k tomu, že jsem dosud jezdil jen na skútru Honda PCX, tak na mně motorka působila neskutečně velká a těžká. Ale hned po nasednutí si mně získala pohodlným posezem a příjemným ovládáním, kdy ovládací prvky se moc nelišily od skútru, teda až na řazení.
Motorku bych doporučil pro - Hondu CB 500X doporučuji začátečníkům, kteří hledají pohodlný cestovní motocykl pro ježdění na výlety a nejsou zrovna velkého vzrůstu.
Doplňky na motorce - při koupi hned pořízeno:
- padací rámy SW-Motech
- centrální stojan
- kufr GIVI Blade 47L
Recenze
Před pěti lety jsem si koupil skútr Honda 125 PCX a ježdění mě začalo bavit. Všude jsem se ve městě dostal rychle a hlavně snadno zaparkoval. Postupem času jsem od jara do podzimu jezdil hlavně na skútru a auto jsem používal jen při nepřiznivém počasí, a tak jsem si řekl, že si pořídím i něco většího. Než jsem se rozhodl pro koupi tohoto motocyklu, tak jsem začal číst snad každý test nového motocyklu. Ač mám sice na skútru najeto tisíce km, tak mi bylo jasné, že "velký" motocykl je přece jenom něco jiného a svůj výběr jsem zaměřil na motorky, které byly prezentovány jako vhodné pro začátečníky. Na základě dobrých zkušeností se značkou Honda jsem se nakonec rozhodoval mezi CB 500X a NC 750X. Konečné rozhodnutí padlo až přímo u prodejce. CB 500X se mi více líbila, ale hlavně má nižší sedlo, za kterého dosáhnu dobře na zem. U NC 750X už to nebylo tak jisté, prostě to vyšší sedlo o 2cm navíc bylo znát. A tak bylo rozhodnuto.
Motorku jsem kupoval až v říjnu, a tak jsem do konce roku toho nestihl kvůli počasí moc najezdit. Podařilo se mi najet asi 500 km, a s každým najetým kilometrem se mi zdála ovladatelnější a lehčí.
Do servisní prohlídky v 1000 km jsem ji moc nevytáčel, snažil jsem se jezdit v rozmezí 3000-4500 ot, nicméně párkrát jsem se dostal skoro i na 6000. Docela mně překvapila spotřeba, dle počítače jsem se držel na 3,2 l. Po prohlídce začínám trochu přídávat otáčky a užívat si tak pěkné zrychlení. Nyní mám najeto 1800 km a dosud jsem žádný problém nemusel řešit. Už jsem vyrazil na výlet i s baťůžkem, a bavilo nás to.
Poněvadž jsem předtím najezdil na žádné motorce, nemám s čím srovnávat, akorát tak se skútrem. A musím konstatovat, že na ježdění po městě je to PCX lepší - je dostečně živé a snadněji ovladatelné, zejména pak v malých rychlostech. Mimo město se není o čem bavit, motorka je motorka.
Hondu CB 500X hodnotím jako dobře ovladetelnou motorku, průjezdy zatáček zvládá dobře, do náklonu jde skoro sama a i brzdy (s ABS) se mi zdají dostečně účinné. Nejsem však žádný "závodník" a jezdím hlavně na pohodu. Kde je to bezpečné, tak to však klidně rozjedu. Oceňuji docela vzpřímený posez a dostečnou ochranu štítku. I toto byl z jeden důvodů, proč jsem šel do CB 500X
Roční zkušenosti z provozu motocyklu po najetí 8100km
- závady žádné, spotřeba 3-3,2 l podle stylu jízdy (jezdím plynule, ne brzda plyn; kde mám dobrý rozhled a jde to, tak to rozjedu), dolito asi 0,1 l chladící kapaliny, výměna oleje v rámci servisní prohlíkdy v 1000km, výměna přední pneu teď po 8100km (demontáž předního kola díky hlavnímu stojanu překvapivě snadná - stačí trochu zatlačit na zadní sedlo a moto podložit), zadní má ještě 4mm, pak už jen běžná údržba - čístění, mazaní, kontrola a dopnutí řetězu. Ted mne čeká ještě výměna oleje (po roce).
Pokud jde o jízdu, zatím jednodenní vyjížďky do 300km a cca 5 h čisté jízdy (okresky, hlavní cesty tak půl na půl), posez příjemný, díky velkému sedlu lze polohu snadno měnit, takže únava není nijak velká. Jako největší slabinu (ale to bude asi u všech větších motorek, zejména když to podvědomně srovnávám se skútrem) vnímám pomalou jízdu v nízkých otáčkách na 1 a 2 rychlost, kdy je třeba velmi opatrně přidávat a ubírat plyn, jinak to trhá. Co zase hodnotím kladně je dobrá ovladatelnost, účinné brždění motorem a účinnost ABS, které zasahuje dle mého názoru až kdy by už mohlo být zle (doposud to bylo 2x, vyjma kdy jsem to úmyslně zkoušel). Jediné, co by ještě více uživatelsky zpříjemnilo cestování, je ukazatel zařazené rychlosti - model 2019 ho již má a komu by to fakt moc vadilo, lze dokoupit externí. Ostatně na motocyklu, chce-li člověk dojet do cíle v pořádku, se musí daleko více dívat a předvídat dopředu (dívat se je ale třeba i dozadu, aby mne někdo nebral doslovně), a to je to, co se mi na jízdě na motocyklu líbí, že se clověk odreaguje od každodenních starostí.
Celkové po ročním provozu hodnotím tento motocykl jako velmi povedený a uživatelsky přívětivý (měřím 173cm), a pro mne jako začátečníka splnil všechna očekávání. Určitě s ním ještě nějaký ten rok vydržím.
Letošní sezona (2019 - druhý rok provozu) ukončena v listopadu s celkovým nájezdem 12800 km bez jakékoliv závady. Provedena kontrola všech kapalin, přístupných šroubů - vše v pořádku. Zadní pneu překvapivě ještě použitelná, cca 3 mm. Maximální denní nájezd se mi zatím povedl 450 km, a to ve dvou. Zde však musím již konstatovat, že občas scházel nějaký ten koník navíc. Proto na podzim zakoupena 1 rok stará Honda NC 750X DCT, na které jsem stihl ještě najet něco přes 1000km. CB 500X zatím ponecháno pro jízdu v jednom po okolí s občasným přejetím po polní cestě, kde je NC hůře ovladatelné.
Ahoj, chtěl bych CB 500 X 2015-2018 pořídit bazarovou, ale potřeboval bych vědět, jaká je největší šíře těla motorky kromě řídítek (asi šířka padacího rámu). Tam, kde ji budu garážovat je pouze dveřní otvor cca 80 cm. Řídítka vybalancuju, ale zbytek ne... Mohu Tě poprosit o tuto informaci?
Ten tvůj příběh je mi povědomý . Pěkně napsáno . Ať ti slouží oba stroje ke spokojenosti.
Ahoj, koukám, že máme stejný postup, nejdříve PCX a pak CB500X, mám jí v bílé Tak hodně šťastných kilometrů a bezpečné návraty
Ahoj moc pěkná mašina přeji hodně kilometrů kolama dolů