Kapesní motorka, vše jako na velké motorce jen v patřičném měřitku. Takový model velké motorky, který není jen na vystavení, ale vše na něm funguje jako na velké.
Motorka koupena od FIRMA:Moravamotors s.r.o. (Krhová)
Výška jezdce: 178 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda Monkey 125: Nejsou k mání a jejich výroba je pozastavena kvůli nedostatku dílů
První dojmy - Moc nejede, bolí mne zadek a můj starý kyčelní kloub tvrdí, že takhle to nepůjde. Malá kola vyžadují hledat před sebou správnou stopu mezi díramy a záplatami, takový permanentní slalom. Ve městě výkon zcela dostačující, za městem už se ten menší objem a výkon projeví, ale stím asi každý při koupi počítá.
Motorku bych doporučil pro - Pro lidi co potřebují levně a spolehlivě dojíždět po městě a blízkém okolí a když je pěkně vyjet si pro radost a kochat se okolím aniž by někam spěchali.
Recenze
Cestou od dealera jsem chytil bouřku - podemnou Grom a nademnou Hrom. Naštěstí jsem si přibalil nepromok. Chtěl jsem od dealera info jak se má tenhle prcek zajíždět ale nic moc mi neřekli, tak jsem jel lehčím tempem a doma z manuálu zjistil, že stačí prvních 500 km jezdit plynule a moc ji netrápit. Sedlo se na dotek tváří že není úplně tvrdý, ale při jízdě zadek a hlavně kyčel tvrdí něco jinýho. Problém je primárbě ve stáří a stavu mého kyčelního klubu, ne v sedle. Měl jsem s tím poslední dobou občas problémy i na jiných motorkách. Takže je to info spíš pro stařešiny. Mlaďoši bez zdravotních problémů zřejmě žádné problémy nepocítí.Původně jsem uvažoval o Monkey, ale ty nejsou k mání, a hned tak asi ani nebudou. Každopádně jsem hned pořídil podprdelník a ten pohodlí o něco zlepšil. Každopádně 12 palcová kola, podvozek a motor jsou jak dělaný pro jízdu ve městě a blízkém okolí na pěkném asfaltu. Jakmile vyjedete za město a objeví české silnice od japonské firmy "Samajama" hned je jasné že máte jen dvě možností. Vyhýbat se takovým silnicím a nebo zpomalit na tolik aby to z vás nevytřáslo duši. Pokud jedete rychleji přes nerovnosti a nesvíráte křečovitě řídítka může to být dost nepříjemné hlavně v zatáčce a taky je problém pak udržet plynovou rukojeť v aktuální poloze otevření plynu. Možná by pomohly jiné gripy. Další váš nepřítel je protivítr a prudší kopce, tam se projeví menší výkon motoru. Každopádně ve městě je jako ryba ve vodě, malá mrštná a mám problém dodržovat povolenou padesátku. Mimo město to jede po rovině těch 80 km/h v pohodě i když nad 60 už zrychluje méně ochotně a při protivětru nebo v kopci je jistých těch 60 km/h. Takže je lepší vyhýbat se silnicím s větším provozem, jinak jste brzda provozu za kterou se začne tvořit kolona a po chvíli kolonu začnou předjížděn nervozní majitelé BMW a podobných značek. Dnes jsem si spojil pár mých oblíbených cest kde jsem jezdil na velké motorce a dal asi 130 km a celkem v pohodě akorát sem už ke konci necítil zadek. Zřemě měkký podprdelní podpýrá celou plochu zadku a zhoršuje prokrvení. Případná auta radši někde pustím , než abych pořád kontroloval v zrcátkách jestli mě chtějí předjet. Mimochodem zrcátka je další slabina, vidíte akorát svoje ruce, takže se musíte trochu vyklonit aby jste viděli za sebe. Další věc kterou si nejsem jistý je viditelnost předního světla za slunečných dnů. mně to připadá že nikdo nemůže ani vidět že svítím, ale nezkoušel jsem to z pohledu řidiče v protisměru. Za tmy svítí celkem dobře. Z počátku jsem měl jako vždy nepříjemný pocit, že jsem utratil tolik peněz a to i přes sníženou cenu. Ale chtěl jsem pořídit něco nového, spolehlivého, lehkého a s nízkými náklady na provoz. No a když se podívám po zapnutí zapalování na displej a tam svítí 1,6 - 1,8 l/100km tak jsem asi neprohloupil. Měřím 179 a vážím 80 kilo a na motorku se v pohodě vejdu a necítím nějaké větší nepohodlí. Ale bez podprdelníku je sedlo užší a tužší než by člověk v mém věku s dosluhujícími kyčlemi chtěl. Vzhledem k tomu, že jsem i na větším enduru jezdil kochačky 70-90 km/h tak se moc nezměnilo, jen mne to stojí míň peněz a přišel jsem o možnost rychlejšícho přejezdu nudných pasáží. Mimochodem jelikož jsem na staré motorce měl problémy s poškozeným výrobním štítkem, tak jsem ho hledal i na gromu ale nemohl ho najít. Ani dealer nevěděl kde je. Nakonec ho našli na zastoupení Hondy cz na rámové trubce nad válcem motoru schovaný za změtí kabelů a hadiček. Snad až půjdu na první STK nebudou chtít abych ty kabely a hadičky uřízl aby si ten štítek mohli vyfotit ;o)
PS: ještě zmínka o zvuku, ten je příjemný nerušivý a při brždění motorem vyloženě nečekaně hluboký jako u větší motrky.
První servis v Hondě po 500km stál cca 2500,- Kč.
EDIT 2023-10:: přes léto se na displeji objevila dlouhodobě spotřeba 1,5 l/100km. Lekl jsem se, že se to pokazilo, ale po resetu se po jízdě na plný plyn a v kopcích ukázalo i 1,8l/100. Takže to vypadá že okolo nájezdu 4000km se spotřeba ustálí na nižších hodnotách. V léte v pohodě 1,5 l/100, na podzim se trochu zvedla na 1,6 l/100km. To jsem ani nečekal. Ale je i pravda, že jsem si zvykl na klidnější jízdu a už Gromíka tolik nehoním, jako ze začátku. Po cca 6000 km je mrtvá řetězová sada (je pravda že údržbu zanedbávám) a na výměnu je i originál zadní guma.
Druhý servis po 6000km v Hondě přišel na cca 4500,- Kč.
Jo , je to ta síťka, ostatní máš v SZ a ještě foto aktuální..
Mám tutéž hondu Grom. Zajímavý, jak to máme každej jinak. Tím, že vážím 65 kg, i když měřím 185, tak mi to jede rychlejc než tobě. Na rovinkách běžně 100. Vítr ne-vítr, ještě jsem nezažil, že by to nejelo 90, takže ani nikoho nezdržuju, kdyžtak jedu u kraje a můžou mě předjet, kdy chtěj, ne? Sedadlo - ještě mě zadek nebolel, ale to může být tím, že jsem lehčí. Kyčle už vůbec ne. Odstranil jsem ze sedadla popruh pro držení se spolujezdce, takže můžu sedět kdekoliv vzadu, při mé výšce se na Grom v pohodě poskládám, nebolí ani zadek, ani kolena. Co se týká tvrdosti podvozku - taky jiná zkušenost - měl jsem dřív skútr Honda PCX a to byla fakt katastrofa, proti tomu je Grom jak jízda na vzduchových polštářích. Samozřejmě, běžná motorka je asi měkčí, ale skútry jsou fakt tragédie, co se týká vymetání děr. Já osobně mám spíš problém s hlukem motoru, ale to je můj osobní zdravotní problém - přecitlivělost na hluk, který řeším různými triky, přinejhorším ucpávkami do uší. Jo a ten neutrál, už mám najeto asi 7000 km, docela často se mi ho podaří strefit, ale na začátku to bylo peklo. Z dvojky na N to asi fakt moc nejde, ale z 1 na N se to dá časem naučit. No jo, kdybych já byl zdravej, tak na gromu dojedu až na kraj světa. Važte si toho, že jste zdraví, pak můžete jet klidně i 80...
Jo viděl jsem v nabídce i tu stříbrnou, ale tu já moc nemusím. Já si teprve zvykám, je to změna o proti dospělým motorkám. Takže zatím nemám tolik nalítáno. Ale pomalu se mi dostává pod kůži a měním své jízdní návyky. Ikdyž jsem chtěl původně Monkey kvůli údajně lepšímu pohodlí, tak nakonec asi zůstanu u gromíka. Na tom sedlu to máš jen takovou tu síťovinu přes půvní sedlo pro odvětrání ?
Ahoj, já koupil před tebou tu stříbrnou za tu zvýhodněnou cenu a už mám nalítáno 2500 km. Ten neutrál mám taky tak, zrcátka jsem vyřešil rozšířením a po zajetí není problém i 112tachometrovejch. I slušnej kopec většinou nad 80 dám a to vážím 82kg. Ten vítr ale dělá hodně, holt 7 kW není moc ale vyváží to ta spotřeba. Podvozek budu řešit plně stavitelným zadním tlumičem a předek hustší olej a progres. pružiny. Na netu je spoustu tipů na vyřešení mušek. Tak ať dělá jen radost!
To me prekvapuje ze ti nesedi sedadlo. Ja dam v poho 200km a prdel me neboli. Ale jak pises, po meste to nema chybu. Zabava neuveritelna.