renocar_brezen



PROFIL MOTORKY

Honda SH 300 (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Tomassino
Vloženo 4.7.2024
Aktualizováno 26.4.2025
Zobrazeno 1 251x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jak jsem si jel koupit stopadesátku a strategie tak úplně nevyšla...

Motorka koupena od Jindra Holub

Výška jezdce: 170 cm

První dojmy - Je to, dejme tomu, dost usedle až archaicky působící...

Recenze

Že si koupím skůtra, to jsem čekal...
Každodenní průjezd Plzní do a z práce je totiž o duševní zdraví.

Že to bude minimálně 125ka, to jsem čekal...
Když to nepojede stovkou- je jen otázkou času kdy mě někdo srazí do pangejtu...

Že ten skůtr bude Honda to jsem taky čekal...
Jezdí na tom asitak 3/4 Asie, a jezdi to furt.

Že to bude SHčko, to jsem taky čekal...
Zážitky s malejma kolečkama už tu byly.

Ale to, že z toho budu připosranej štěstím,

TO JSEM FAKT NEČEKAL!

V Českych Budějovicích by chtěl žít každý! (Kromě mě)

A žije tam Jindra.
A Jindra pravil:

Přijel sis pro SH 150ku- to ti chválim, to je super volba, 125ka je naprd, to je slabý...
Tady jich máš šest, prubni si je, která Tě osloví- je tvoje.
Černý, stříbrný, bilý...
Starší, mladší i sotva dospělý...
Omšelý, jetý i voňavý...
Holý, s plexíčkem, s plexikem i s ďéduškou...
S kufrem malým, větším i bez...

Tak jsem se do nich pustil a vojel jsem je...
Všechny...
Dvakrát...
A Jindra se smál...

Obcházim ten harém a okem hladového supa hledám svoji budoucí otrokyni...

I pravil Jindra: Vybirej pečlivě, dej si načas a nespěchej ať nepřebereš...

A kdyby sis nemohl vybrat, pravil Jindra, dej si pauzu, dáme kafe a pak zkus tohle...

A vytlačil tříkilo...

Je to stejně hnusný a skoro stejně veliký povidá Jindra.
Odcházel s hvizdem na rtech vařit kávu a mezi tóny polohlasem dodal:

OBJEM NENAHRADÍŠ...

A já ho slyšel...

Je to úzký, má to velice nemoderní design, má to ďéduška- tuningový asi metrový plexi, sedí se na tom jako na latríně...

Směju se sotva ho vidím...
Sednu si na něj a směju se tomu divnýmu posedu...
Vyrazim ze vsi, směju se tomu že to jede jako kráva...
Projížďim Plzní a směju se času...
Přijedu do práce a směju se, protože se těším jak zase pojedu domů...
Jedu z práce tím přecpaným městem a chechtám se frontám...
Leje jako kráva a směju se v suchu za ďéduška plexikem á- la Jawa fízl...
Otočim plynem a vysmívám se božkovskýmu kopci...
Mám rohlík od ucha k uchu ze zrychlení...
Tečou mi smíchy slzy když koukám na ukazatel spotřeby nebo beru "plnou"...

Jsem polapen, jsem vyřizen, jsem zcela ztracen v extázi Honda SH...

Mám svý třikilo

P.S.
Nechápu proč se dvacet let dřu s třistakilovým hrochem...???

Prvni update.

Najeto cca 1.000 km, rohlík na hubě mě neopouští.
Ideální poletová rychlost 1- 1,1 M (pro suchozemce 100-110/h.
Maximálka tak jak je 1,4.
Podvozek snese trošku přitvrdit, s ďéduška asimetrickým gigaplexi ve vyšších rychlostech malinko plave, obvyklá hra na dokonalost začíná, upgrade tlumičů a výměna ložisek hlavovýho složení bude první konstrukční vylepšení...
Spotřeba motoru NF05 (zkušební polety v horním pasmu rychlosti) 3,5 litru/100, rozdil mezi 95 a 100 okt. očekavaně nulový, kompresni poměr 10,5, ventilátor na chladiči funkční...

250km dojezd- 9l nádrž by mohla být větší- až se mu podiváme pod plasty uvidime jestli s tim půjde něco udělat...

Brzdy vzhledem k zanedbatelné hmotnosti povozu vice než akční, na ABS je znát posun v čase- oproti pratypu na mém 11x0 GS jemné, se super odezvou- škoda že neni jen na přednim kole, občasné ranžírování pomocí smyku zadniho kola by se šiklo...
Zamyslime se a přes zimu zkusime zakouzlit...?

Najeto to má asi 54.000 km, motor podle předpokladu běží jako panna, gumy 2012- nasadime něco mladšiho, vypadá to že stejně nepůjdou oject...

Trošku mi chybí kontrolka dobijení- nasadim USB zasuvku s integrovaným voltmetrem- abych měl přehled.

Pro podzimní humus počasí přisadim topeni do heftů a do sedačky, a dvě pidimlhovky, byť na to že to má ve světle jen pár ledek- všechna čest, holt doba je znát...
Taky tam vrazim nastavitelný relé blinkrů- a originál vláknový žárovky blikačů přehodime za ledky...

A bude treba přidělat přimý kontakt k baterce pro možnost dobijeni bez nutnosti rozborky pro připojení nabiječky, při využití originál zásuvky pod sedlem se rozsvítí i světla, vi jen Karel jak to japonskej konstruktér myslel...

Jinak absolutní dokonalost...

Včera Vmax 1,48M.

Z kopce pravda, ale znamená to že to půjde, motor točí dost když může...

Pondělí- fáze jedna- NGK raus, Brisk LGS (jako do všeho co u mě pálí benzin) hýn, zitra po práci následuje výlet pro srovnání...

Úterý- návrat z vyjížďky- 170 km svižným tempem jako v sobotu, svíčka dle předpokladu- na malým obsahu je to znát víc než na velkým hrochu...
Lepší práce s palivem- v sobotu 3,5 l/100 (najeto 258km), dnes za těch 170 ukazuje 3,2/100.

Vyřešeno.

Dalším zásahem do pohybového agregátu bude zbavit se sraček Euro4, tedy flatulantní soustava bez Gréty (nebo spíš Grétě natruc).
Přijde mi že motor by fakt točil- jen kdyby mohl volně dýchat...
Po dojezdu v něm praská mnohem dýl než by mu slušelo, bude jistě plnej zbytečnejch věcí který kazí pilotovi požitek z jízdy...

Volba padla na homo(logovanej) MIVV Urban komplet s odnímacím špuntíkem- pochopitelně verze B.
Bez katalyzačního kroužku...

Přišly mi od Italů nový akčnější pružiny do vidlic, včetně oleje 20ky- originál je dle manuálu 10, to je přesně to co by mohlo prospět- předek je měkej a rychlej, zadek zase dost uskákanej nebo uhoupanej- podle předpětí pružiny bez možnosti nastavení útlumu.
Vyměníme komplet až dojdou YSS a ono to s ním půjde...
Hroch mě holt za ty roky velmi zhýčkal.

Decentnímu vývoji zdar a úsměv na rtech všem majitelům SH židlí...

Tak dělat opraváře skůtrů může vážně jen velmi psychicky odolný jedinec...

Zadni tlumič- dva šrouby.
Výměna pružin a oleje v teleskopíčkách taky dětská slavnost.
Ale ze jsem pro výměnu ložisek v řízení musel rozebrat 3/4 stroje a sundat i kufr s plotnou- to jsem nečekal...

Ta soustava plastů zapojenejch do série je strašlivá a všemožný záludný šroubky poschovávaný na fajnovejch místech mi zničí...
To nejfajnovější na tom všem ovšem je, že za 1/2 roku si budu stejně pamatovat úplný měkký hnědý a budu u toho zase moc spokojenej...?
Zadní kolo vyndat taky žádnej šlágr, je to jako Walkyra...?
Abys vyndal kolo, musíš sundat půl kyvky.
Ale abys sundal půl kyvky, musíš sundat vejfuk a co je horší,- i pootočit svodem jehož šrouby jsou někde v podpalubí.

Rozebral jsem to skoro celý...?

A to jsem podváděl a palubovku s řidítkama jsem vyvlik z krku...
Ale kvůli lankům a hadicím to zase tak úplně nešlo, tak jsem musel krkem vyjíždět dolů povolovánim matic až mi pak vyjel a litěný brejle zaútočily na palec u nohy...

Je to prdel ve všech směrech.
Když vidim všechno co leží na zemi, mám trochu obavy kolik drobností se mi nepodaří umístit kde mají bejt...?

Miluju svojí SHidli.

Tak nakonec to klaplo, výměna tlumičů, výměna pneu, výměna pružin a oleje ve vidlích, výměna hlavovýho uložení- 18 hodin čistýho času.
Napoprvé vcelku uspokojivý výsledek, zbývá testovaci jizda.
Ale podle toho jak jsem to projel tady kolem dilny myslim že si budeme rozumět.

Neděle- 280km.
Ono to jde...
Je to tužší, ale předek i zadek chodí spolu- a to je oč tu běží (nebo spíš tlumí).
Vzhledem k rychlostnimu rozptylu a nizké váze, nic lepšiho za rozumný penize asi lze těžko vymyslet.
Rozbitý šotoliny a zároveň hupy při 140- to asi nejde na tak pidiústrojí obsáhnout obojí na 100%
Je to jiný než jsem zvyklej z hrocha, ale na běžný silnice to jde v pohodě, a projiždět staveniště s tim člověk holt bude pomalejc- alespoň z toho neopadají plasty.
Zadek se musel přizpůsobit předku kterej nejde nastavit, a řešení za desetitisíce do otrokyně investovat nebudu...

Čekáme na MIVV...
Uvidime jak se s ním popasuje motůrek a jako poslední nasadíme sadu od Poliniho- a tim bude po hardwarový stránce hotovo.
Až přijdou hefty tak to ještě jednou rozeberu, osadim vypínače, voltmetr, mlhovky a to blinkrový relé a až ukončim sezónu tak rozbalim sedačku a naimplantuju ohřev hemoroidů na brzké jaro- a malinko upravime sklon sedla- je z kopce vic než jsem zvyklej a sklouzávám dopředu- hroší posez přecejen už přeprogramoval za ty roky pozadí asi natrvalo.

Shidličkám zdar...

Jo- a už má jméno...?

Byl to boj hledat něco ženskýho, ale ve finále- všude čtu že to vydrží jako tank, tak proč ne...?

Michelin CG 2 v pohodě ve vedru (až na ty bitumenový spáry kde to vzhledem k nepoměru rozvoru, velikosti kol a výšce těžiště je trošku o dost víc úlekový než na GS) i za deště- kromě českých přechodových klouzačkových nátěrů, ale ty jsou oser na čemkoli.

Zdarec do příštího reportu...

MIVV Urban Euro 0 dobrý, výdech jsme ulehčili, motůrek se snaží s větší vervou, dotahuje líp než Euro 4, a neřve to, ještě zapracujeme na nádechu a až dojdou poslední drobnosti- přepoliniujeme.
Zásuvka s voltmetrem, 5ti stupňový hefty a minimlhovky aplikovaný, není co řešit...
Bavi mě...

Baví mě furt, byť jednu výtku bych měl.
Ale tu nelze zazlivati konstruktérovi, ale jen a pouze mé zkostnatělé osobě.
BLINKRY...!

Nic technickýho- po změně relátka z výkonovýho za časový se daly vyměnit žárovky za LEDkový bez aplikace přídavných rezistorů (otázka zní proč vsechno na stroji je z výroby LED, kromě těch blinkrovejch žárovek), navic po výměně ovladače už jdou použivat i jako warning, což se občas hodí.
Prostě kosmetiky na Hondu je Čína plná, v Itálii je zase k mání asi všechno od mechaniky...

ALE!

ALE DAL BYCH COKOLI ZA NĚMECKÝ OVLÁDÁNÍ...

Těch 19 let na hrochu prostě vytvořilo mozkovou zkratku a ovládat oba blinkry jedním palcem je oser, nejde mi to zautomatizovat a musim na to myslet...

Jinak ale dále platí- extáze mě neopouští, vzduch už filtruje činský K&N, italskej Variátor už je tam taky i s modrou kontrastkou +25%, jen "akční" 13g válečky jsem tam fakt nenechal- zase tak moc není mojí touhou "gumovat" při každým rozjezdu, a posouvat se se zvýrazněnou spotřebou 5+/100.

Je to primárně otrokyně na denní práci, 17g zrychlujou o poznání líp než 19g co tam byly, a spotřeba se udrží do 3,5 i v krutopřísný časový tísni a s novým Ďéduška štitem kterej je ještě vyšší než ten co tam byl...

Budu muset aplikovat stěrač.

Nový kotouče a desky jsou připravený v bedně, bylo by super sehnat i pancéřky, ale prozatim se mi nedaří uspět...
Kdo SHidli má- bydlí.

Armata mě pohltila a už mě asi nevyplivne...
Zdarec a kolama dolů, volové!

Září...
Od koupě najeto skoro 7000 km, což pohltilo jednu výměnu oleje, Vyřešen jeden ze tří posledních drobných nedostatků- na ďéduška plexi jsem nainstaloval pidistěrač, čímž je odstraněn problém jízdy naslepo při ranní tembotě v dešti- rozptyl světel prodijedoucích aut na mokrém skle...
Vzhledem k pidirozměru stiracího břitu je to sice skutečně tankový průzor- ale:

1: Xicht mám asi 15 cm od něj, takže i zdánlivě malá výseč zaručuje dostatečně široké zorné pole...

2: Je to Armata, tedy tank, a tam je funkce nadřazena designu

3: Na vojně jsem lital s T-72kou, a průhled periskopem nebyl o nic větší, takže mě to netrápí a vyhovuje...

Říjen...

Dnes po veyplatě konečně dohledán svazek brzdových hadic nekaučukového typu, no a když už jsem tak hledal, vzhledem k proběhu pidimotorku nový píst+válec KIT, toľko s povýšenoj mošnostěj 340 kubóv...

Vývoj nesmí ustrnout na žádném stroji flotily, ať si o tom myslí kdo chce co chce...

NewYear 2025.

Je třeba zlomit v sobě každozimní nechucus- pracus...

Nová zpomalovací soustava, nový prdeloškvarkovač a Enginecore 340 ccm by Pinasco.

Když už jsem to všechno v návalu euforie nakoupil...?



Brzdy brzdí, motor jede, novej olej na záběh, a jelikož je to v životě první jednostopý soustrojí s motorem kapalinou chlazeného typu- i novej fridex.

První kolečko kolem dilny- myslim že těch 40 kubiků navíc bude fajn, uvidime zjara jestli ponecháme netknuté nebo trošku přidáme na váze ve variátoru...

Elektrika na topení v sedačce natažená, až Evina vrátí sedák, bude hotovo.

Jo- a udělal jsem zavirací výduchy na nohy- za jarních chladných rán by trošku zbytkovýho tepla z chladiče mohlo pomoct, škodit to rozhodně nebude...

Na každou nohu jeden pochopitelně...

A málem bych zapomněl- repase vodní pumpy.

Armata tedy vyčerpáno, od příštího týdne zase Erwin.

Kolama dolů i ve 2025 volové!

Prvni dva měsíce provozu s upravenou sedačkou a oversize pístem za mnou.

Fazit?

Minimální změna polohy těžiště směrem dolů (kolem -2 cm na sedačce) přinesla nečekanou (ale pozitivní) eliminacií woblingu při V= 1,3M+.
Prvních 1500 km za mnou, 340cm sadu považuji za zajetou stejně jako nový kotouče, olej vyměněnej, sedačka topí...
Poslední na co ještě čekám je silnější kontrastní pružina, variátor má teď evidentní snahu se s ní přetahovat při maximálním výkonu, což si žadá jemnější práci s plynem než odpovídá stylu jezdce.
Režim okamžitého FOT jde použít až od V cca 1M...
Ani zkusm? změna válečků v rozsahu 16- 20g na to nemá vliv, motůrek je prostě teď akčnější než býval a odnesl by to řemen. Uvidime příští týden po výměně,

Spotřeba při 6x16g 3,9, při 6x20 ukazuje 3,5/100.

Za mě dobrý, odladime a už o tom nechci slyšet...

A co vy továryšči?
Už sedíte na svojí Shidli?

Pic

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Frankie
Frankie napsal 10.10.24 v 22:48 10b.

Skvěle popsaný !
Dnes jsem taky jednu pořídil

Myschan
Myschan napsal 11.07.24 v 12:49 10b.

To 3 kilo je super, měl jsem a doteď vzpomínám. Celou dobu bez jediné závady, a to byla přitom stařenka. Jen svíčku jsem měnil za Denso Iridium. Teď jsem majitelem Sh 150 a ta pojízdná židle je prostě do města geniální. Takže gratuluji k dobré volbě

betka140
betka140 napsal 09.07.24 v 08:48 10b.

Trikilo je fajn. Neni az tak tezke a fici ! Mam kymco gti.

Aziz
Aziz napsal 08.07.24 v 14:55 10b.

Ty Tomas... ...tak v půlce článku jsem fakt dostal chuť, si taky koupit skůůůtrrrr... No a pak jsem si vzpomněl, jak to já mám s rukama a hlavou a zase se uklidnil. Ale nadchls mě, to zase jo. gratulace k přírůstku!

Vasko969
Vasko969 napsal 07.07.24 v 13:44 10b.

Super voľba !!!

Více komentářů



TOPlist