Peklostroj od Jawy Jawa koupená jako fungl nová v roce 2002.
První dojmy - V té době cena kolem 72tis. Dostal jsem ji v 16 letech jako první svůj ofiko stroj na který jsem měl papíry. Ze začátku se mi zdála jako neuvěřitelně rychlá, super a co já vím co se mi před 10 lety v těch 16 letech ještě za superlativa honilo hlavou. .
Recenze
Jenže pak došlo na lámání chleba. Postupně se moto začala komplet sypat. Začalo to zadním blatníčkem, který mi uletěl neznámo kde. Prostě jsem domů dorazil bez něj. Pak co 200km to někde prasklá žárovka. Přisuzuji to obrovským vibracím které motka vydává. Což o to, naučil jsem se v té době vozit kromě nářadí i slušnou dávku žárovek, vyměnilo se a jelo se dál. Jednou na vyjížďce začal jít kouř z pod sedla. Začal hořet regulátor napětí, kterej ještě stihl zkratovat přístrojovou desku, takže vyhořel i otáčkoměr. No super, na origo regler od Jawy se čekalo a to přísáhám přes dva měsíce. Prostě ho neměli na skladě, a vozily to odněkad z itálie nebo co mi povídali v Jawě. Otáčkoměr sem ani neřešil, protože by se musela objednat komplet celá nová přístrojovka. Samozřejmě toto vše se přihodilo až těsně po záruce. Další věc co uměla dandyna, tak bylo likvidování brzdových destiček. Nebyl problém za jednu sezonu spotřebovat dvě sady. A nějakej lepší brzdnej účinek měli stejně jen do najetí cca 500km pak brzdy uvadali a to sem věděl že už budu brzdit nejen nohama, rukama ale i očima.
Vlivem velkých vibrací se uklepalo i koleno výfuku od hlavy motoru, ve kterém zůstal jak jinak urvanej šroub.
Po čase začali reznout chromovaný kola i výfuk. Nechápu a nepochopím...
Bylo hodně závad, na plno si už ani nevzpomenu a byli by jsme tady asi do zítra než bych to všechno vypsal.
Abych jen nehanil, v 16letech mě hodně i naučila, že moto není jen o ježdění ale jsou i s ní starosti. Zcestoval sem s ní kus ČR a to v té době i s batůžkem. Dandyna byla se mnou na srazech a zažili jsme spolu plno krásných chvil. Poznával jsem ten svět v sedle motorky. Občas mi chybí jen ta klidná pomalá jízda dvácy kde je plno času na kochání přírodou. Neříkám že jsem z ní byl zklamaný, přeci jen byla to moje první moto se kterou jsem legálně mohl na silnice a ke všemu fungl nová. Jen kdybych se znovu ocitl co si vybrat v 16 za motku, určitě už nikdy Jawa. Víc času jsem pod ní ležel než jezdil. Škoda...
Naposled jsem ji protáhl před dvěma lety. To nastartovala cca po 6 letech odstávky v podstatě po 20 minutách nakopávání. Bohužel by asi chytla dřív ale já blbec měl vypnuté tlačítko zapalování Po zapnutí tlačítka naskočila hned. Projel jsem ji kousek, a zjistil že je na tom daleko hůř než to vypadalo. Totálně vyklepaný přední vidle, pravdepodobně vytekli. Nicméně celý šťastný že po tolika letech zase brmlala, jsem dorazil domů, sedím si venku, popíjím vínečko a prohlížím si ji v celé kráse a vzpomínám na to jak jsem z ní kdysi měl obrovskou radost. Motorka si z ničeho nic odfrkla a zadní kolo prázdné. No co čekat po 6 letech že jo. Už asi byl nějaký ten ventilek zpuchřelý. Tak jsem ji zase šoupnul domů do tepla a stojí tam dodnes a pořád přemýšlím co sní. Dohromady jezdila cca jen 2 sezóny za dobu své existence. Postupně opravovat? nechat si ji jen na popojíždění kolem komína? Jako vzpomínku? nevím, prodávat ji zatím nemám v plánu.
jestli ji budeš chtet prodat tak by sem ti viměnil ty pletený kola
Jo u kývaček a panelek je celkem sranda ležet i to spravovat. Je to takový dobový kolorit k této značce. Nicméně u tohoto nového stroje je to smutné. Servis a zastoupení Jawy c ČR je jakožto domácího výrobce smutné!
Někdo si 125 Dandy chválí, tys měl asi smůlu na kus. Jawa ale chce stabilní péči, já pod svojí 650 ze začátku taky víc ležel než jezdil...v té červené to ale byla pěkná motorka.A máš na co vzpomínat.