PROFIL MOTORKY

Jawa 125 Dandy (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník hondzik9
Vloženo 23.5.2014
Aktualizováno 3.6.2014
Zobrazeno 2 449x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Lehká motorka na naučení jak jízdy tak oprav. Má svoje mouchy, ale dají se vychytat.

Více fotografii

První dojmy - Po Simsonu mnohem větší síla, jináč lehká ovladatelnost, síla v nízkých otáčkách, ale velké vibrace

Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky a lidi kterým nevadí se občas pošťourat v motorce :D

Doplňky na motorce - Kufr, výpletová kola, LED pásek v zadním světle

Recenze

Tuhle motorku jsem dostal od rodičů a o jejím výběru jsem nerozhodoval, jelikož to mělo být překvapení. Mnohem větší překvapení bylo, že jí otec doma už nenastartoval (stále jsem o ní nevěděl). Ani nevím, proč to hned neřešil s předchozím majitelem. Tak jsem dále jezdil na Simsonu a občas jsem se zmínil o tom, že bych rád jezdil na něčem silnějším. Nakonec mi řekli, že motorka je u taťky v práci a nejde nastartovat (malé tlaky). Dali jsme ji mechanikovi a ten ji bohužel taky nerozchodil. Nezbývalo tedy nic jiného než sehnat jiný motor. Po dlouhým hledání cenově přijatelného motoru (10 tis. kč za motor do Dandy mi přišlo opravdu moc) jsem objevil JAWU Travel 125 v nálezovém stavu, kdy chyběly nějaké plasty a byla trošku pobouchaná, ale nic hroznýho. Motor se zdál být v pořádku, tak jsme si jí odvezli. Mechanik motor předělal do dandyny, ale nastal další problém na STK. Motor nebyl zapsán v TP, tak jsem musel napsat do JAWY pro potvrzení o záměně motoru. Na podruhé jsem technickou udělal a konečně jsem mohl začít jezdit.
Dandynu jsem používal hlavně na dojíždění do školy a občasné vyjížďky okolo komína. Spousta lidí si stěžovala na problémy s teplými starty, já nikdy problém neměl a celkově byla spolehlivá. Nejvíc jsem se natrápil se šroubkama, které se vibracema povolily a postrácel jsem je. Vibrace ještě způsobily popraskání některých plastů, ale to se dále nerozšiřovalo a praskání žárovek. To částečně vyřešil předchozí majitel LED páskem v zadním světle.
Popravdě se mi ze začátku moc nelíbila a měl jsem jinou představu. tak jsem si ji trochu upravil k obrazu svému. Začal jsem plastama, kombinace žluto-stříbrná se mi moc nelíbila, tak jsem stříbrné nahradil černými. Zdá se to být nesmysl, ale i výměna dvou plastů zlepšila look motorky. Nejzásadnější byla výměna loukoťových (litých) kol za výpletové. Na lité kola nelze dát tak široké pneu a tak vypadala mnohem užší, než s výpletovými koly na kterých byly nejširší možné papuče.
No a po dokončení úprav, kdy se mi dandyna líbila, jsem jí se získáním papírů na auto nechal stát v garáži a moc ji nevyužíval a nakonec i prodal. Nakonec jsem jí měl rád i s jejími chybami. Postupně mě začala svrbět ruka a tak koukám co bude nástupce
ND to je kapitola sama o sobě :D když člověk něco potřebuje, tak díky malé servisní síti velkej problém. V Pardubicích u bývalé mototechny se něco sehnat dalo, ale prodejnu zrušili a tak jsem vše sháněl použité přes inzerce ( naštěstí pár drobností ). Všechny ND co jsem potřeboval jsem musel porovnávat, protože se liší drobnostmi podle modelových roků a některé ročníky mají díly novější a starší dohromady. Tohle je podle mně největší slabina Dandyny
P.S.: Bohužel nemůžu najít více fotek a moje hodnocení není úplně objektivní, nemám zkušenosti z jiné motorky...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 23.05.14 v 22:31 10b.

Více komentářů



TOPlist