-
29.8.2015 od rici07
Na vyjížďce mi umřela mašina myslel sem že baterka je v háji ale jak sem to nastartoval přes kable tak v pohodě okamžitě jak sem odpojil kable mašina začala skomírat až zdechla Zkusím změřit dobíjení?Ale nabíječka optime ukazuje baterku v pořádku No dobrá rada nad zlato
-
31.8.2015 od sered
Jen v mereni je nase spaseni - vestecky koule dosly, dalsi nejsou na sklade!
Musis zacit merit, staci obycejnej multimetr z baumaxu za stovku a znalosti z fyziky na urovni 9.tridy ZS:
- Zacal bych tim, ze dobiju poradne baterku. Nabijecky typu Optima obcas kecej. Dobit, merit napeti. Prestat pri 14,4V. Potom aspon chvili zzatezovej test: K baterce pripojit H4 halogenku, ta bere 5A. Musi svitit min. hodinu. Tim mas jasno, ze baterka je O.K.
- dat zpet baterku a pri tom proverit kontakty na baterce, startovacim rele, starteru a zem od baterky na kostru
- zkusit natocit prri soucasnem mereni napeti na baterce. Pri behu starteru napeti min. 10V, jak blafne tak by melo vyskocit na ca 13V, pri zvysenych otackach max.14.5V a ne vic
- blaflo a vse O.K.? Jezdi dal. Blaflo a napeti neleze na tech 13V? Alternator, regulator??? Navodu jak identifikovat zavadu je tu milion. Neblaflo, napeti pod 10V? Ze by startrr. kabely???
Hodne zdaru