-
5.3.2019 od Kuku..
Zdravim.Chci se zeptat při odpojení jedné fáze z dobíjecího relé na závodní motorce kde nepotřebuji světla atd. ulehčím alternátoru a motor by se měl lépe roztáčet?možná se ptám blbě tak kdyby měl stim někdo nějaké zkušenosti budu rád za každou radu.Díky
-
5.3.2019 od syrrius
Pokud dobíjecím relé myslíš regulátor a jednou fází myslíš ten žlutý "drát" tak si nepomůžeš. světla máš stejně vypnutá tak ti tu energii nežerou ne? navíc dneska už to není jako na bábě že je cívka na světlo a cívka na brzdovku. Ve článcích tady na motorkářích je o dobíjení pěkný článek. Pokud chceš ušetřit těch cca 400W tak to odpoj úplně a živ to jen z baterie. Pokud to ta baterka zvládne než jí vymlátíš teda...
-
5.3.2019 od StiefTomas
Pokud chceš, aby se ti lépe vytáčel motor, tak si odlehči setrváky nebo investuj do úpravy hlavy. Ale pokud nejezdíš Brno 2:20, tak mi to osobně přijde jako zbytečná investice.I se sériovou motorkou se dají udělat pěkné časy. Věšinou bývá největší slabinou motorky právě šofer :) Tím ale samozřejmě nenarážím na tebe nebo tak něco.
-
5.3.2019 od Skrunch
Kluci to popsali velmi správně . Z altíku Ti jdou tři fáze (3 žlutý dráty), a ty musí jít do reglu, jinak si pouze dvěma fázama regl odrovnáš. Pokud nemáš zapojeny světla, tak Ti to nebere energii vyvinutou z altíku, hmm? A ano, i někteří jezdí okruhy jenom na baterku tzn., že je sundaný rotor a tím pádem i stator=váha a "odlehčení" motoru. Ale to bych moc neřešil, jak baterka umírá, ztrácí se energie na jiskře svíčky, tím pádem se nespálí správně palivo ve válci a přestává to správně jet.
Doplněno:
Jasan chápu.Nejsem elektrikář jen jsem něco takového slyšel že to nějak odpojují tak mě to zajímalo.
6.3.2019 od Kuku..
-
31.7.2019 od Motoblazen5
zeptej se u Elesys, když jsem před lety od nich vyzvedával regulátor, ladily tam dvě okruhovky tak třeba poradí. Dělají elektriku na zakázku.