-
11.11.2022 od Reptail
Ahoj,
mohl by mi někdo vysvětlit krátce a polopaticky jak se to má s výkonem motoru? Vybírám větší chopper či cruiser pro cestování ve dvou. Přitom bych rád aby byl lehce ovladatelný(žádný koráb). Kromě krátkých výletů plánuji i zahraniční výlety ve dvou. Teď mám Intruder 800 a jsem spokojený. Bohužel pro dva to moc není. Při výběru jsem koukal na kW ale bylo mi řečeno ať koukám spíš na kroutící moment. Něco jsem načetl ale nejsem si jistý. Takže je na to nějaká jednoduchá poučka?
Díky
-
11.11.2022 od Norik
ano , obsah ničím nenahradíš
Doplněno:
Upravil bych toto sdeleni na objem. Obsah je plosna velicina.
11.11.2022 od Honza-1400
-
11.11.2022 od krokoš
Čau, no poučka znie: Výkon = Moment krútiaci X otáčky. Čiže ti radili správne u choperov potrebuješ Mk, výkon naženieš otáčkami.
-
11.11.2022 od KAWAHAB
Zvážil bych i rovnici chopper či cruiser + velký motor = nemotorná harmara.. Lehká ovladatelnost,manipulace nenávratně mizí.. O krizovém manévru např. na brzdy nemluvě
-
12.11.2022 od stnd
Prosimtě to je věc těžko popsatelná tabulkou. Některá motorka s podobnými parametry jde za plynem jak píchlá svině a jiná ne. Vůbec nejde jen o špičkové (maximální) hodnoty, ale taky o průběh.
Ano, základní poučka říká že objem přinese točivý moment. Točivý moment = síla. Výkon potřebuješ na vysoké max. rychlosti. S malým výkonem muže mít motorka sílu na zrychlení a při zátěži, ale nepojede rychle.
Ale když přejdeš z osmistofky na něco přes litr a bavíme se o motocyklovém motoru podobného stáří nebo mladším, tak nějak se nemůžeš splést.
Baví mě ty kidy o obsahu a objemu. Dřív se normálně velikosti objemu motoru říkalo obsah, někteří diskutéři buďto v té době četli Sluníčko nebo byli na houbách. A to nejsem tak starej :)Doplněno:
točivý moment přinese zdvih pístů, větší než vrtání....tedy "nadčtvercový: motor
13.11.2022 od CRF1000
ano, TOČIVÝ moment je správně....nikoliv kroutící
13.11.2022 od CRF1000