-
27.7.2023 od tapavel
Zdraví.Potřeboval bych informací o chování NC 750x v pomalé rychlosti v zatáčce. Popojížděl jsem kamarádce s motorkou kolem garáží. V zatáčkách za roh se strašně zavírá. Musím držet řídítka fakt silou. Je to stejné na obě strany. Nejel jsem s tím po silnici,tak nevím,co to dělá v rychlosti. Můžete mi prosím,kdo máte tuhle motorku, jestli je to normální, nebo,čím to může být. Dík za info.
-
28.7.2023 od Yura
Ahoj, fundovanou odpověď ti nedám, pouhý tip.
NC jsem vlastnil jen asi necelé 2 roky, ale napadá mě - má to správně nahuštěný gumy? A na čem je to obuto? Mě se hrozně blbě jezdilo na tehdejších fabrických Dunlop trailmax (motorka byla r.v. 2017) ty gumy byly děs, utrhovaly se za sucha natož na vodě, dost to ovlivňovalo jízdní vlastnosti. A stejný názor sdílelo i hodně ostatních majitelů. Když si nesedl zrovna povrch silnice s gumama, byl to v ostřejších zatáčkách lehký zápas s řidítkama , tuplem při svižnější jízdě. Tolik moje zkušenost. Technické rady však přenechám znalejším.Doplněno:
No, jsem psal a nekouknul se na předchozí odpovědi. Takže vlastně jen opakuju, co už padlo. Gumama bych začal.
28.7.2023 od Yura
-
28.7.2023 od Rohal
Zderec. Mě to dělá také. A jak to tady čtu tak asi všem. Přední gumou to není mám už druhou a stále to dělá. A dělá to od toho co mám tuto motorku cca od 9000. Ložiskem to asi také není.
Takže je to asi normál. Musíme se s tím asi vyrovnat. -
28.7.2023 od martinkuchinka
Jde jen o zvyk, protože prakticky všechny ostatní (velké) motorky mají těžiště výrazně výš, tak se na nich musíš do zatáčky mnohem víc snažit. Co jsem si poslední dobou zkusil jiné stroje, problém všude stejný. Když sednu na jiný, přizpůsobím se, když sednu zpět na NC750X, jako by zatáčela sama... Je prostě neuvěřitelně lehká na ovládání. Není třeba se s ničím vyrovnávat... Spíš, když si zvykneš, musíš si pat zvyknout na neohrabanost ostatních strojů :)
Doplněno:
to si nemyslim. Jde o to, ze prumer pneumatiky ma dost zasadni vliv na geometrii rizeni, respektive vetsi kolo zpusobi vetsi snahu rizeni vracet se do pozice rovne a mensi kolo naopak zpusobuje vetsi jankovitost a citlivost na rizeni. Pro kazdou motorku existuje urcity kriticky rozmer kola, kdyz je kolo mensi nez tento rozmer, tak se rizeni uz prestava vracet, ale naopak se v zatacce zacnou riditka utahovat a motorka je de-facto neriditelna. Sjetost a nahusteni predni pneumatiky ma na prumer predniho kola samozrejme take vliv.
30.7.2023 od robfor
-
30.7.2023 od robfor
Pro lepsi pochopeni... pokud je maly prumer kola (napriklad vlivem sjete/podhustene pneumatiky), tyka se nas obrazek 4.
Jinak k tomu byl i clanek:
https://www.motorkar...ie-rizeni-38287.html -
31.7.2023 od Zwei
NC 750X Taky mám a mě padla hned do ruky. Je snadno ovladatelná, možná je to tím, že mám ještě HD Fat Boba a tam se s řídítky někdy opravdu peru.
-
6.8.2023 od Consternus
NC750 mám 3 roky a nevím o žádném problému při zatáčení. Díky nízkému těžišti zatáčí prakticky sama. Předchozí odpovědi doplním jen o myšlenku - možná moc plynu na jedničku, případně dvojku. Tam je NCčko dravec a méně je někdy více...
-
8.8.2023 od petao
Já jen doplním poznatek: v pomalé rychlosti se zavírají všechny motorky, není dosaženo dostatečného gyroskopického efektu. Jinak na 90 procent chování předního kola je fakt o gumě, buď z prdele sjetá nebo podhuštěná.