Je to takový sportovní cesťáček, který jsem chtěl. Pročítal jsem spousty fór a článků a o většině kladů i záporů jsem věděl. A je pravda, že klady převažují nad zápory.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FZ1 Fazer: V té době byla pro mě finančně nedostupná.
Yamaha FZS 1000 Fazer: Kamarád ji stihl prodat dřív, než jsem ji od něj koupil :-).
Honda CB 900F Hornet: Měl jsem Horneta šestku a původně jsem přemýšlel nad devítkou, ale zase jsem chtěl něco jiného.
Aprilia Tuono 1000R: Počítal jsem s motorkou dost na cestování a Tuono je spíše taková motorka na hraní a ve dvou by to nebylo úplně ideální.
Aprilia SL 1000 Falco: Nebyl v té době skoro žádný výběr.
První dojmy - Po výběru motorky a zkušební jízdě jsem měl jasno. Sedla mi, vzhledově se mi líbila a ten zvuk dvouválu mě uchvátil. I když hned první myšlenka byla, že tam co nejdříve příjdou laďáky, místo těch brblátek :-D. Jinak to bylo něco jiného než Hornet a to jsem přesně chtěl (změna je přeci život :-) ).
Motorku bych doporučil pro - Doporučuji pro všechny, kdo nechce jezdit s motorkou 300 a nebo závodit. K tomu tahle motorka vážně není. I když přes 200 není vůbec problém. Je to motorka na blbnutí a do zatáček. Dá se s ní v pohodě cestovat, jen musí být častější přestávky. Nebojte se krouťáku a ani brzdného účinku motoru. Jde jen o zvyk a na toto se zvyká opravdu velice rychle. Dokážu si na tom představit jak začátečníka, tak i pokročilého. Začátečník musí samozřejmě dost opatrně a dokud si to pořádně neosahá, tak moc neblbnout. Lepší do začátku bude určitě slabší SV 650 S. Pro pokročilého a vyježděného motorkáře, to bude jen chvilička. Je to prostě trochu jiné než 4válec a ne každému to sedne. Každý si musí vybrat sám, co mu padne.
Doplňky na motorce - M-Style páčky a rukojeti, výfuky Carbon Can Co, pancířové hadičky, kufry Givi, přešitá sedla, širší řidítka.
Recenze
Proč SV 1000 S
Už první motorka byla velmi složitý výběr. Měl jsem více možností, ale Hornet se mi prostě líbil a tím pádem jsem si ho koupil. Po skoro třech letech ježdění na šestce přišla řada na změnu. A výběr byl pouze litr nebo větší. A už jsem chtěl i něco s plexi. Naháč super, ale při rychlejší jízdě to bylo hodně nepříjemné. Nejdříve jsem chtěl od kamaráda FZS 1000, ale byl jsem moc pomalý a prodal ji dřív, než jsem si to pořádně rozmyslel. SV se mi vždycky líbilo a ještě k tomu mě lákaly dva válce. Ještě mi hlavou proběhlo pár možností, ale nakonec jsem zůstal u SV. Spousta známých mě od dvou válce odrazovalo, že to má kdo ví jaký krouťák a že si někde namelu. Ale z odstupem času jsem si říkal, že to nemůže být tak hrozné, abych to nezvládl. A taky, že ne. Všechny obavy byly pouze plané a není to taková vražda, jak mi bylo kolikrát bulikováno. Po výběru konkrétní motorky jsem se domluvil s prodávajícím na termínu a přijel si projet mašinu. Kluk, přibližně v mých letech, byl naprosto v pohodě a ještě mi toho k motorce spoustu řekl. Pak už jsem se jel projet a bylo to jasné. To prostě chci!!! Byla se mnou i přítelkyně a motorka se jí líbila (chápej ženský, motorka = kolo s motorem, zajímá je jen vzhled a barva ). I když nechci jí křivdit, koukala se i na sedadlo batůžku, které je jen její . Týpek mi při podpisu smlouvy a předávání hotovosti ještě na fotkách ukázal, kde na motorce všude byl a mě hned proběhlo hlavou, kam já s ní také vyrazím. No bylo na něm vidět, jak nerad se s ní loučí (jeho žena čekala mimi a proto měl jiné priority).
Zkušenosti
Mašinu mám už třetí rok a ještě stále mě neomrzela. Baví mě a to je to, proč člověk vůbec jezdí. Projel jsem s ní Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko a naposledy i Slovensko. Za tuto dobu jsem si i zvykl na vibrace od motoru, kde jsem si ze začátku říkal, jestli není něco s motorkou, že to snad nemůže být normální (na Hornetu jsem toto neznal). Na krouťák a lehce jiné řazení se mi zvykalo opravdu hodně rychle. I na to, že jsem nemusel tak bláznit a točit ji do vysokých otáček jako šestku. Podvozek není úplná špička, ale tak to jsem ani nečekal. Splní co má a poradí si i s horší silnicí. Brzdy jsou vlažnější, ale dá se na to zvyknout. Navíc si pomáhám dost brzdnou silou motoru a jde jen o zvyk. Spotřebu motorky neřeším. Podle stylu jezdím já osobně kolem 5,5 - 8 litrů na sto. Ale kolem těch 5ti litrů to bylo jen po dálnici a ještě k tomu cestovní rychlostí.
Sedí jí klikaté silnice, kde se krásně pokládá do každé zatáčky. A je úplně jedno, jestli jsem sám a nebo s přítelkyní. Samozřejmě je to znát na výkonu, ale zase když jedu s ní a plnými kufry, tak se nemůžu nijak moc rozvášňovat. K motorce jsem dostal zmiňované 3 kufry, takže ideál na cestování. Jen přejezdy se musí vždycky přetrpět, jelikož je tam lehce sportovnější posez. Ale nechal jsem si přešít sedlo a vyztužit a je to o hodně lepší. Teď už bolí jen nohy a zadek tolik netrpí. Do města tato motorka není, při nízkých otáčkách malinko ucukává (trošku jsem si pohrál s jedním senzorem a zlepšilo se to), ale s tím jsem počítal (jsou toho plná fóra). Jediné, co mi vážně dělá problém jsou zpětná zrcátka. Na Hondě jsem měl také širší řidítka a v pohodě. Tady vidím půlku svý ruky a dost mě to obtěžuje, že nevidím tak, jak bych si představoval. Musím si dávat hodně bacha. Asi by pomohla jiná zrcátka, ale zatím jsem se k tomu nějak nedostal.
Za celou dobu, co ji vlastním jsem neměl jediný velký problém s nějakou poruchou. Jen dělám pravidelný servis a jednou za čas větší servis ( výměna všech kapalin, seřízení, kontrola všeho možného).
Pěkný, mám zas jen SV 650 ale měl jsem i 1000N s Corbin sedlem a se širšími řídítky to bylo i na přejezdy velice pohodlné svezení a neměl jsem jediný problém. S podvozkem jsem si musel pohrát a hodně to trpělo na tlak v gumách (bylo lepší je trochu "přefouknout"), zejména vpředu. Motor byl jak z lokomotivy, rachot taky a chytalo to na brnknutí do startéru. Docela mě i překvapila dravost s jakou vždycky šla do zatáček, byť pak každá nerovnost nebo zvlnění ten podvozek dostala do kolen. Průjezdy městem a kolony byly moje smrt. Mít ji v kapotě (možná i té doplňkové celokapotě) s těmi řídítky jako má Nko, nezbavil bych se ji
Dík za pozitivní reakce . Jinak ty přejezdy u nás po ČR jezdím krapek rychleji, ale v cizině si to moc nedovolím. Brzdy jsou takové... No jak si zvykneš nemáš problém, ale ze začátku to byl fakt nezvyk. Přišlo mi, že to snad nebrzdí . Oproti Hornetu, FZS a FZ1 co jsem měl možnost jezdit to byl docela znatelný rozdíl. Ale jak si pomůžeš motorem, tak brzdy používáš, až když to je fakt nutné.
Hezky napsané. Já bych jen doplnil, že přejezdy nejsou problém ale musíš jet rychle (cca. 150-160km/h) Pak nebolí zápěstí ani ramena. Pomalá jízda dlouhodobě je mučením. Brzdy nejsou poddimenzované, ale takové tupé. Možná záměrně, jelikož není ABS, aby někdo v panice nezablokoval kolo..
Motor je dobrý, drží a nežere. Převody jsou OK, 6-ka je overdrive, což je prima na dálnici.
Tak ať to jezdí!
SV je super stroj ja mel 650 a vladla u me velika spokojenost. A ten motor to je parada velice zabavny a hravy. Aspon u 650. Ten litr to bude kladivo tak at dela jen radost
Parádní mašina, mám SV650S a dosti zvažuju litříka