TMAX DX 2018 - co víc dodat. Jednoduše nejlepší skútr, co si dnes můžete koupit.
Výška jezdce: 181 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kymco AK 550: Kymco mě nijak nenadchlo. TMAX je po všech stránkách daleko lepší a propracovanější.
První dojmy - První dojmy jsem načerpal při testovací jízdě, než jsem se rozhodl pro koupi. Nejdříve jsem zkusil Kymco AK 550, které mě nijak neoslovilo a pak si šel zkusit TMAX a bylo hotovo. Musel jsem ho mít :)
Motorku bych doporučil pro - Pro zkušené piloty s nulovým počtem bodů na kartě řidiče.
Doplňky na motorce - Komplet výfuk se svody od Arrow. Neskutečný zvuk. Nějaké koníky taky přidal. V hlavě mi píská ještě dvě hodiny po příjezdu.
Aktualizace 2021:
Letos jsme to trochu poladili, takže přibyla zadní opěrka, menší držák SPZ a závodní plexi, takže na tom fouká jak na naháči :) Fotky budou následovat...
Recenze
Vlastně mě nic nenutilo k tomu prodat Atlantica. Pouze ten malý chtíč udělat si radost. Velkou motorku jsem už nechtěl a tak jsem začal pošilhávat po novém skútru, který by měl podstatně vyšší fun factor než usedlý Atlantic. A když radost tak rovnou tím nejlepším na trhu :)
Máme zatím za sebou první 1000km, takže teprve zajeto a zatím nešlo moc trápit motor, ale i tak se pěkně rozjíždí. Mezi 4-5 tis. otáčkami pěkně jede. Když se člověk podívá k 6, tak už je to na skútr hodně slušný. Brzdou provozu člověk fakt není.
Tlumení je ve srovnání s jinými skútry úplně někde jinde. Je to prostě polo-motorka v hávu skútru a podle toho se i chová. Ideální kombinace obou světů.
Brzdy jsou krásně ostré a čekám, že si ještě trochu sednou. ABS nastupuje až dost pozdě, což mi vyhovuje.
Kontrola trakce zatím moc neblikala, ale ještě jsem nedával plné rozjezdy, když je v záběhu.
Co je super, tak je kompletní bezklíčový přístup. A tím myslím skutečně kompletní a ne nějaký polo, jako má třeba XMAX nebo Kymco AK, kde musíte točit ještě nějakým kolečkem. Tady člověk přijde, zmáčkne tlačítko a jede. To samé se zamykáním. Jednou zmáčknout pro vypnutí, podruhé pro zamčení řídítek a hotovo, jdete pryč.
Protože se jedná o nejvyšší výbavu DX, tak je TMAX vybaven elektricky posuvným plexi, což je vynikající věc. Při vyšších rychlostech jednoduše vysunete a najednou je ticho, žádný aerodynamický hluk. Dále jsou ve výbavě vyhřívané hefty a sedačka. Hřeje to pěkně a asi to prodlouží použitelnost skútru na podzim a na jaře, když už člověk rozmýšlí, jestli mu pár ušetřených minut stojí za ztrátu pohodlí.
Menší nevýhoda je malý úložný prostor, který je daný motorem v rámu. Vejde se tam integrálka, rukavice a bunda a to je tak všechno. Když jedete, tak se tam dá i malý nákup nebo taška s notebookem.
Zatím je spotřeba 4.5 l / 100km, což je super. Uvidíme, jak poroste, až se motor podívá častěji do vyšších otáček.
PS: Asfaltomrdali na motorkách nezdravim a jenom předjíždím :)
Pekny kousek, Mam od letoska tez T Max 560, je to fakt zabava, podle mne nejlepe odladeny skutr po vsech strankach. pohodli skutru, chovani jako motorka. At slouzi.
Pěkná recenze :) .Mám funglovku DX doma od května 2019. Nešlo odolat . Dotunil jsem ho Akrapem . Naprosto souhlasím s celou recenzí. Lepší skútr dneska na trhu není.
Tak hodně šťastných km v sedle! :)
Díky za recenzi a gratuluji. Mám teď verzi SX a je to pecka svezení. Dám jsem také recenzi později.
Jarda
Gratuluji, to je krásný přístup a správné vystižení T-max-e. Kdo nezkusil neuvěří a kdo uvěřil a baví se jízdou, tak už ho má v garáži.
Špica
A pekelně drahá