-měl jsem v Německu původně dohodnutý nákup XJR1300 50jahre edition, což je edice určena pouze pro německý trh a byla vyrobena v počtu pouhých 50ks. Němec se mnou však vydrbal a mě zbyly jen oči pro pláč.
Výška jezdce: 177 cm
První dojmy - -je to již moje několikátá XJR, kompletní recenzi srovnání mezi RP10 a RP19 si můžete přečíst v mém předchozím příspěvku na motorkářích. Tady už žádné první dojmy nepřichází :-)
Motorku bych doporučil pro - -pro toho, kdo dá přednost kráse před drobnými nedostatky letité konstrukce
Doplňky na motorce - -titanový výfuk Akrapovič, padáky Yamaha, štítek GIVI A200, boční nosiče kufrů GIVI PLX, kufry V35N TECH , zlaté šrouby víčka nádrže, originál maska yamaha SMX
Recenze
Nakonec se podařil kup modelového roku 2010, který se mi vždycky líbil a dle mého patří k nejhezčím barveným kombinacím RP19. Motorku vlastnil starší pán, který se o ni náležitě staral a při nájezdu 20 000km vypadala jako nová. Sice stála trochu více než bývá zvykem, ale já jsem tak trochu úchyl na stav motorky a za krásu se platí Okamžitě jsem se pustil do shánění doplňků, což se však ukázalo jako docela komplikované. Na to, že se tento model vyráběl až do roku 2014, tak je nabídka docela omezená. Že neseženete originální masku a klín Yamaha pod motor už vím a o to jsem se ani nepokoušel, ale že bude problém např. s výfukem Akrapovič v titanové barvě, to jsem vážně netušil. Akrap se dá již sehnat jen v černé a ta mi k motorce neseděla. Začalo tedy googlování a nakonec se podařilo sehnat výfuk v Německu přes Luis, kde ho po ukončení výroby ještě měli skladem. Kdo shání, doporučuji neváhejte, nebudou. Stejný problém je s nosičem kufrů GIVI PLX. Tento nosič se i přes masivní rozšíření XJR taktéž už nevyrábí. Sháněl jsem ho přes měsíc, nikde nic, nakonec zázrakem nový u jednoho dealera Yamahy na Slovenku.
Alespoň že štítek Givi A200 jde volně koupit, boční kufry jsem opět zvolil V35N TECH s nelakovanými kryty. Ty přes zimu putovaly do www.motolakovna.cz k panu Lepičovi, který opět předvedl prvotřídní práci a kryty jsou již nyní ve stříbrné barvě jako motorka. Následoval servis na 20 000km u dealera ve Zlíně, výměna pneu a přitvrzení podvozku. Teď už je moto konečně dle mých představ a sezóna může, když covid dá, začít
Nestárnoucí nádherná klasika a především skvělá motorka!
Klasika nikdy neomrzí , XJR je prostě pecka !
Krásná
Nádherná, ten titánový Akrapovič zháňam aj ja. Dík za tip.