Dle mého pětiletého synovce - tlustý čmelák
Výška jezdce: 186 cm
První dojmy - První dojmy byly vcelku pozitivní. Hledal jsem motorku, u které nebudu při jízdě v předklonu a mít tak váhu těla na rukou. Hrozně mě po dlouhé cestě u předchozí motorky píchalo mezi lopatkama a brněly ruce, takže jsem hledal něco, kde budu sedět vzpřímeně nebo v mírném záklonu. Proto jako další volba byl Intruder.
Motorku bych doporučil pro - Asi fakt pro vyšší postavy nebo si bude muset menší jezdec zatraceně rozmýšlet, kde a jak zastavit. Jinak pro začínajícího klidně. Ovládá se mnohem snáz, než starší mašiny bez asistentů.
Doplňky na motorce - Full LED hlavní světlo
Přídavná potkávací světla
Padáky
Kufry
Vyhřívané hefty
Akrapovič
Ochranný dekl spodku motoru
Recenze
Na Bavoráka jsem se jel podívat do Jihočeského kraje a rovnou s dodávkou, kdyby náhodou. Po zkušební jízdě jsem si řekl, že to zkusím. Na BMW jsem natrefil tady na motorkářích v inzerci - už je to moje druhá mašina tady.
O stroji:
Prodejce si motorku upravil pro své firemní účely, takže motorka má na sobě nastříkaná jeho firemní loga. Kupoval jí z ciziny jako padlou s propíchnutým blokem motoru padacím rámem, takže motorka má jiný motor s menším nájezdem. Zvlášť jsem si od prodejce ještě dokoupil třetí kufr s plotnou, neprodával ho jako součást motorky. Motorka má ještě přídavná potkávací světla na padacím rámu a Full LED přední světlo. Potkávací svítí pěkně, ale dálkové je tedy mizérie. Svítí jen malá kostka do dáli. Má ještě vyhřívané hefty a takový polo tempomat (chvilku mi trvalo, než jsem si na něj zvyknul). Z motorky byl dán pryč origo výfuk a nyní má Akrapoviče (pěkně si pobublává po uvolnění plynu).
Jízdně je BMW oproti mé předchozí Suzuki samozřejmě zcela úplně jinde a je vidět, že pokrok prostě nezastavíš. BMW je mnohem líp ovladatelný než Suzuki GSX750f. Když si přesednu z BMW na tu starou babičku, je to jek tuhé nepoddajné dřevo. Nicméně i přes to má Suzuki své kouzlo a o prodeji z mnoha důvodů nepřemýšlím.
Motor je samozřejmě taky jiná liga. Jak jsem výše zmiňoval na zvyk s polo tempomatem, BMW má u plynu takový otočný kroužek, kterým si přitáhnu plyn tak, že se nevrací zpět. No a když jsem jel někam delší cestu, stalo se mi, že jsem si ten kroužek nevědomě přitáhl a v určité chvíli, kdy při posledním přidání plynu došlo k dotažení kroužku a chtěl jsem podřadit, motorka šla i na trojku na zadní. Poprvé to byl docela šok, co se to kruci děje? Motor má tedy dost slušný zátah a užívám si jeho buchot. Je to pecka.
Brzdy jsou tak nějak průměrné. Brzdí to v pohodě.
Podvozek je příjemný a jak jsem psal, jízdně je mnohem lepší než u mojí předchozí mašiny. Ač je toto pořádně vysoká koza, ovládá se dost slušně a jízdu si užívám.
Ovladatelnost na místě už je těžší. Se 186 cm dosáhnu na zem špičkama nohou a to mám sedlo nastavené co nejníž. Při koupi měl majitel nastavené sedlo na horní úroveň a to jsem nedosáhl ani těma špičkama. Kdyby mi neřekl, že jde sedlo dát níž, tak bych to nekoupil. V Poděbradech na kolonádě se mi stalo, že byla silnice mírně svažitá a při podélném parkování a vyklopení policajta jsem motorku začal pokládat. No a při dosažení určitého úhlu jsem zcela propadl a nebýt vyklopenýho policajta, motorka by mi padla na bok. Naštěstí se na něm udržela a ze sedla jsem málem vypadl jen já.
Jak se jede se baťůžkem nevím, zatím jsem s ní jel jen sám.
Úložný prostor? Co to je? ...naštěstí jsou tři stavitelné kufry, tak to něco převeze.
Spotřebu mám něco kolem 5,6 l/100km
Servis/poruchy Tak po dvou měsících ježdění mě stihla už vypéct. Po jednom z nastartování se mi při výletu rozsvítilo dobíjení tak jsem radši dál nepokračoval, otočil jsem to a jel domů. Během jízdy dobíjení zhaslo a říkal jsem si, snad dobrý, přes to ale pokračoval domů. Motorku po příjezdu normálně vypl, ale druhý den už nastartovat nechtěla a svítil servis. Momentálně je tedy v servisu a čeká na připojení na diagnostiku. Předběžný podezření je na alternátor. Tenhle model už nemá žádný pojistky a vše je řízený přes řídící jednotku, tak vidíme co z toho bude.
16.7.22 GS konečně doma. Příčina voda ve startéru a oxidace kabelů. Diagnostika nic neukázala, takže se hledalo, pokus omyl. Takže repase startéru, výměna kabelů. Prý jestli jsem s tím jezdil na vapku... Rozdíl je fakt znát. Líp startuje a celkově má klidnější chod. Kluci na tom strávili dost času a motorku měli téměř celou odstrojenou. Tak ještě jednou díky do Radimi u Kolína.
Ještě že jsem s hned po koupi nevyrazil někam daleko. Bylo by to fakt nepříjemný rozčarování, zůstat někde viset. Prodejce motorky radši tady ani zmiňovat a hodnotit nebudu. Nebylo by to pozitivní. Těch GS tam měl několik a konkrétně toto i nějaký čas vlastnil. Musel vědět, že to blbě startuje. Kdyby na to aspoň upozornil, že se na to má člověk hned zaměřit...