Velký, cenově dostupný a hlavně spolehlivý cestovní stroj.
Výška jezdce: 185 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha TDM 850: Poruchovost motorů
První dojmy - První dojem byl že je to obrovský stroj. V podstatě hned po první jízdě jsem si motorku oblíbil. Výkon, Obsah, Brzdy... Bál jsem se váhy a samozřejmě oproti Transalpu je to velký rozdíl, ale po pár opatrných zatáčkách jsem se motorkou rychle sžil.
Motorku bych doporučil pro - Pro cestovatele hlavně na silnice, trochu louky a polňačky
Doplňky na motorce - Boční kufry, hlavní kufr, padáky, cestovní plexi + prodloužení plexi, nabíječka telefonu,
Recenze
Varana mám půl sezóny a najeto mám přes 4tkm. Počáteční investice, krom koupě nebyla žádná, předchozí majitel se o motorku staral. Co se motoru a průběhu výkonu týče ,tak je velmi podobný s ostatními véčky od Hondy (soudím dle XL600V a XRV750). Pozvolný nástup výkonu, nic neukočírovatelného i když otevřete plyn naplno.
Hlavní je si uvědomit při pořizování Varana je to že to NENÍ enduro. Je to silniční cestovní motorka s nádechem cendura (podobně jako např Yamaha TDM 850). Konstrukčně se motorka do terénu opravdu moc nehodí bez nutných úprav. Tím myslím hlavně podvozek, který je do terénu dost tvrdý a duální systém brzd (když zmáčknete páčku brzdy tak brzdí jak přední, tak zadní brzda a naopak) a samozřejmě váha. Na silnici se motorka chová předvídatelně a příjemně.
Spotřeba je trochu vyšší přece jen je to litrový karbec, cca okolo 7 L/100km (nevím přesně, neměřil jsem, neřeším).
Co se servisu týče, tak mne nyní čeká výměna původního termostatu, napínáků rozvodů, promazání kyvky, výměna chladiva, výměna oleje ve vidlicích i motoru a všechny filtry.
Varan je cestovní motorka, s širokým a pohodlným sedlem, dostatečným výkonem i po naložení zavazadel.
A dnes i vynikající cenové hladiny. Tak a´t se jenom daří!