PROFIL MOTORKY

Kawasaki GPZ 900 (1985)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JirhaHuml
Vloženo 14.5.2024
Aktualizováno 15.7.2024
Zobrazeno 2 071x
HODNOCENÍ PROFILU OD 27 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Kawasaki GPZ 900 R - Nadčasová motorka s krásným zvukem a vyzáží, která i přes svůj věk pořád budí respekt. Ačkoli je o patnáct let starší než já, tak se mi líbí mnohem víc, než většina dnešních motorek.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Od spodu je klidnější, do tří tisíc je celkem hodná, nad šest už se dějí věci. každopádně je předvídatelná a výkonu dává přesně podle toho, kolik si o něj člověk řekne. Na libovolný kvalt táhne krásně už odspodu, stačí lehce přidat plyn.

Doplňky na motorce - Žádné, snažil jsem se ji dát do stavu, v jakém kdysi vyjela z fabriky.

Recenze

Už nějakou dobu jsem si chtěl svépomocí zrenovovat starší motorku, ale pořád jsem neměl rozhodnuto jakou. Jakmile jsem při hledání narazil na Kawasaki GPZ 900R, měl jsem ve výběru jasno. Předloni na podzim jsem pokukoval po inzerátech, ale v tuzemsku prakticky žádný kousek vhodný k renovaci za pár kaček nebyl k mání, takže jsem začal hledat na německé inzerci. Tam se začátkem října objevil inzerát s takřka kompletní americkou verzí (Pair system, kratší blatník, 85kW) r.v. 1985 dovezené z Ameriky do Německa a přihlášené 1988 za 450 euro. Motorka byla přes dvacet let v Německu odhlášená, ale stále na papírech, takže jsem neváhal a rozjel se pro ni. Na motorce byly rozlámané kapotáže (plast před chladiči totálka), plexi bylo zaříznuté i s maskou a motor samozřejmě neběžel. Chybělo pár dílů – originální stupačky (místo nich namontované sportovní stuapčky Tarozzi) s řadičkou a brzdovým pedálem, chyběl kryt a osvětlení SPZ, odrazky, kryt řídítek a plasty do klínu.

Na motoru jsme s tátou udělali rozvody, seřídili ventily, komplet rozebrali a vyčistili karburátory (tam byly trysky všemožných rozměrů nasypané v plovákových komorách, plováky rozlámané), přetěsnili vodní pumpu, víka motoru, těsnění chladicího okruhu a další maličkosti. Ostatní se zdálo být celkem v pohodě. Jakmile pak motor zavrčel, mohlo se začít rozebírat. Kromě motoru pak bylo všechno do šroubku rozebráno, vyčištěno a co bylo potřeba tak dostalo novou povrchovku (takže vlastně skoro všechno :D). Rozdrbané sedlo jsem přečalounil do původního tvaru. Co pak šlo na sebe montovat zpátky se smontovalo a začalo se věšet hezky zpátky na rám.

Poslední fází byly kapotáže… Svařil a vyarmoval jsem co se dalo a obrousil jsem již někým nastříkanou černou až na originální podklad a začalo kytování a broušení pod vodou. Celé kapotáže jsem pak přestříkal plničem a brousilo se znovu. Pak už jen zbývalo kapotáže jen nalakovat. Tím, že jsem lakoval v dílně mi tam sem tam sednul nějaký ten bordel, který oku úplně nelahodil. Takže vybrousit, případně přestříknout znovu a nakonec vyleštit. Pak už se jen nalepily samolepky, skládalo se na motorku a s každým dílem jsem měl větší a větší úsměv na tváři.

Od chvíle, co jsem začal jezdit, jsem se začal potýkat se špatným startováním, startér točil a točil, ale motor ne a ne chytnout a motorka chytala už jen na roztlačení. Karburátory byly poté několikrát venku s podezřením, že nezavírají jehly a motor se ulejvá. I přesto problém neustal. Nedalo mi to a objednal jsem měřič tlaků ve válcích. Zkusil jsem první válec a ...2 bary ... druhý válec 2 bary, třetí 2 bary, jen čtvrtý vyskočil na 8,5 baru. Takže bylo jasno, motor musí ven, sundat hlavu a je potřeba se podívat na ventily a zkontrolovat jestli nepropouští pístní kroužky. Když se hlava sundala, myslel jsem že se mi to jen zdá... Sací ventily měly mít průměr 29mm, namísto toho byly zabouchané do sedel tak, že jejich průměr byl cca 24-25mm a tvar rozhodně nebyl takový, jaký zdravé ventily mají mít. Už předtím bylo divné, že se dříky ventilů příliš opírají o vahadla a nešlo ani pořádně seřídit ventilové vůle na sacích ventilech, teď se ukázalo čím to bylo. Sací ventily jsem vyměnil za nové, zalapoval do sedel (sedla naštěstí a zároveň překvapivě neutrpěla škodu, ventily byly zřejmě z nějakého bláta kovu) a vývěvou odzkoušel, že všechny ventily těsní. Poté se vrátila hlava zpátky na motor, seřidily se rozvody a ventilové vůle. Když jsem pak připravený motor přes baterku zkusil protočit abych změřil tlaky, tak už jsem byl naprosto spokojený. První válec - 12,5 baru, druhý - 12, třetí - 12, čtvrtý - 12. Motor mohl jít zpátky do rámu. Po opětovném nastrojení chytá na brnk a já doufám, že ještě hodně dlouho chytat bude :) .

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Krejcak73
Krejcak73 napsal 16.07.24 v 07:22 10b.

Supr

tomcruise77
tomcruise77 napsal 16.07.24 v 07:09 10b.

tak to je jasných 10b.
Ať slouží a její hodnota jde pouze nahoru. Pořádně si ji užij.

Snekofon
Snekofon napsal 21.05.24 v 21:41 10b.

krásný stroj

Taliján
Taliján napsal 21.05.24 v 21:36 10b.

Krasna prace. vypada i po tech letech dost ostre.

Jofré
Jofré napsal 21.05.24 v 21:10 10b.

Chudinka, ta byla zanedbaná. Zachránil jsi ji i pro nás ostatní. Hezká práce, moc pěkná nestárnoucí motorka. Gratuluju.

Více komentářů



TOPlist