Crossover střední objemové kategorie. Jednoduchý, čitelný, univerzální, tak se to o Traceru 7 píše. Zapůjčeno k vyzkoušení, odevzdáno zpět bez šrámů, takže jenom několik postřehů.
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - Když taková motorka patří k nejprodávanějším v Itálii, zemi hor a zatáček, ale občas taky asfaltu v nerůznějším stupni rozkladu, něco na tom asi bude, říkám si. Není to sice žádná krasavice, ale to já už taky ne. :-)
Recenze
Nabízelo se to k projetí během yamahácké demotour, kde jsem si zkusil mastodonta Ténéré 700, a Tracer by mohl být jeho protipólem. Nízké široké sedlo, stupačky trochu vzadu. Stejný motor, lišící se jen vazbou mezi rukojetí plynu a škrticí klapkou. Tracer je o nějakých 10 kg lehčí a o 20 cm kratší.
Hned po rozjezdu bylo jasné, proč je Tracer v těch horách tak oblíbený. Uvolněný posez, ruce se mohou snadno vzepřít při brzdění z kopce o řidítka, motoru je jedno, co tam má zařazeno, pokud jezdec udržuje otáčky na asi 3000 rpm. Řízení je agilní, možná až moc. Hned mi to připomnělo, jak větší Tracer 9 měl do roku 2020 problémy se stabilitou a rozkmitáním řízení, jakožto dani za obratnost. U sedmistovky ovšem nikdy takové problémy nebyly.
Tedy vzhůru vpřed, mám necelou hodinu. Na výjezdu za obcí zjišťuji, že to řadí stejně divně jako Ténéré, s rázy, které jdou v řadicí noze docela cítit, a s rachotem. První delší rovinka a ani na Traceru nezůstává moje hlava mimo turbulentní proud vzduchu. Zkouším vytáhnout plexi co nejvíc nahoru, ale bez nějakého citelného zlepšení. Navíc už mi to plexi začíná zaclánět ve výhledu. Vracím ho tedy dolů a snažím se na rovince víc sklonit dopředu nebo naopak vytáhnout dozadu, vše marno. Naštestí jsou zde už první zatáčky a obec, kde se mi uleví.
V zatáčkách je Tracer jako doma, na svižné svezení zde je podvozek nastavený velmi přívětivě. Dokonce to má nějaká kroutítka vpředu i vzadu, předpětí a útlum, nemám ale čas něco zkoušet. Plexi, i když je dole, tak v technických pasážích se mi zdá pořád moc vysoko a trošku mi zavazí. Ani ta kapotka mi nepřijde kdovíjak účinná, a na ta řidítka nahoře a sedlo dole bez možnosti se posunout dozadu si zatím nemůžu úplně zvyknout. Evidentně jsem z těch, kdo by měli zvážit spíš MT-07, jestli by jim nesedla líp. Ale ty zatáčky a krátké rovinky mezi nimi jsem fakt užil!
Čas se chýlí, tak ještě dvě fotečky a vracím se přes tu "děsivou" rovinku na základnu. Už to ale tak děsivé není, tak ještě jednou zastavuji a kontroluj směr větru - jo, to bude tím. Teď jsem ho měl spíš v zádech, ale když fouká sešikma zepředu, s tím si to malé plexi neporadí. Nakonec ještě pochválit ta špidlatá zrcátka, jak je v tom vnitřním krásně vidět dozadu v náklonu v zatáčce a s díky vracím.
Po třech sezonách právě na T7 jsem dospěl k názoru ,že další SUV nee a řada MT bude i pro mě lepší volbou. Z aktuální MT 03 jsem velmi spokojen!