PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX 600 F (1988)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Bludevil
Vloženo 7.4.2007
Aktualizováno 1.7.2013
Zobrazeno 6 165x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 6.6

Popis motorky


Minulou sezónu zahájena kompletní přestavba, z motorky zbyde asi jen rám a pár drobnějších dílů, více v popisu.

Více fotografii

První dojmy - první japonec- tudíž velký, těžký a strááášně výkonný :-) Teď už je přece jen vše jinak. eFko jsem koupil v naprosto zpraseném stavu, ale po jawičce 350 je vše z japonska hi-tech kosmická loď...

Doplňky na motorce - kyvka GSX-R 1000 K5, centrál GSX-R 1000 K7, zadní kolo Busa, motor GSX-R 750 sacs, 36mm karburátory, přední vidlice, kolo a brzdy srad, pancéřové hadice, fat-bar cross 28mm řidítka, budíky Koso RX1N

Recenze

Co ke GSX-F dodat? Těžká, macatá, ale v téhle podobě má své kouzlo. Zkrátil jsem sekundární převod, takže teď je maximum cca 190kmh, stejně na tom pak celkem fouká, ale ochota s jakou teď akceleruje je prostě jinde oproti originálu. Perličkou je na ní laďák vyroben neznámým nepřítelem hlukových limitů- kdo ji někdy slyšel tak ví:)

Přestavba:
Vše začalo poměrně nevinně, když jsem přišel na to (po odstavení do garáže a neježdění na eFku, protože bylo několik dalších mašin k dispozici), že mi vytekl zadní centrál, stejně tak gufera vpředu na vidlicích jsou v tahu, stejně jako pružiny nepruží ani zdaleka jako zamlada. No a místo dávání peněz za repasi jsem si řekl, že ty samé peníze radši vrazím do nákupu lepších dílů a už to jelo.

Takže místo origo vidlic jsem koupil USD z GSX-R, ročník cca 98 i včetně brýlí, prostě komplet. Ovšem netušil jsem, jaký "porod" bude tam ty vidlice napasovat. Osa řízení totiž na GSX-R má celkem hezký průběh, celá má cca konstantní průměr 30mm. Né tak osa Gsx-F, ta má dole 30mm, ovšem nahoře, aby to nebylo jednoduché, 25mm. Díky čemuž se jen nedalo na eFko nasadit brýle i s osou GSX-R, protože by nesedělo horní ložisko (kuželíkové ložisko s takovým rozměrem, co bych potřeboval, se nevyrábí). Tak nastala sranda- rozlisování spodní brýle od osy u ubou kusů brýlí, aby do sradích brýlí zapasoval osu z eFka. No, než jsem to zvládl u sradích (to bylo jen nalisované), tak už jsem viděl rudě, zabralo to snad celý den pokusů... Brýle z eFka jsem musel opatrně od osy prostě odřezat, protože předchozí majitel je duchapřítomně s osou k sobě svařil... Takže vidlice jsou na místě!

Dalším krokem byl zadní centrál, oproti předchozí operaci zcela jednoduché, výměna kus za kus. Nyní se na místě centrálu usídlil tlumič z R6 2008, který má možnost nastavení jak odskoku, tak pomalé a i rychlé komprese nezávisle. Je to radikálně něco jiného než sériový z eFka. A abych to neměl jednoduché, upletl jsem si na sebe teď bič v podobě koupě celé zadní kyvky ze ZX6R 2005, protože eFková se mi prostě nelíbila. Uvidíme jak půjde tahle operace...

Dále je na motorce přední kolo z GSX-R, 6 pístky třmeny Tokico taktéž z gsx-r (nechápu proč, tady brzdí na rozdíl od gsx-r dobře...). Zadní kolo se usídlilo původem z bandita. Důvod výměny obou kol? Nevyhovující rozměr ráfku, dopředu se dala dát rozumně jen 110tka guma, na než je dost malý výběr pořádné směsy. Dozadu jen 150tka a už ta dělala špatný profil.

Poté jsem se rozhodl zaměřit se na další slabinku eFka a tou je motor Nyní v garáži čeká na zástavbu motor z GSX-R 750, ročník 95. Poslední generace gsx-r vzduch-olej. To by mělo konečně mému naháči přinést požadovanou dynamiku.

Nová aktualizace stavu: Tak motor z roku 95 se ukázal býti nefuknčním (děkuji jednomu ze zdejších uživatelů, co mi jej prodal, jistě si nevšiml, že je na dvou válcích zadřený, má v tahy těsnění pod hlavou, jednou se mu na jednom válci rozlétl ventil, dle čehož vypadá hlava atd. atd...

Tudíž došlo k tomu,že jsem od sehnal (naštěstí od kámoše) motor gsx-r 750 z roku 87, jeden z nejstarších modelů SACS. Motor ovšel pár let nejel, k tomu karburátory byly takové trochu rozebrané, nefungovaly akcelerační pumpičky apod Sehnal jsem k němu CV karburátory na model z roku 91-92, nějak narouboval a přibrousil příruby karburátorů, narouboval na to všechno původní airbox z GSX-F a doufal, že se to nějak "spřátelí".

Ale ještě před anabází s motorem jsem se rozhodl pro trošku radikální krok a tím je komplet výměna kyvky. Volba ve finále padla na dárce jménem GSX-R 1000 K5. K tomu kolo z Haybausy a centárl z GSX-R 1000K7. No co to bylo to nějak dostat do rámu ani nebudu líčit, ve stručnosti,:
- pár set hodin práce
- rozřezání části rámu držící celou podsedlovku a jeho rozšíření a zavaření
- komplet předělání úchytů pro přepákování centrálu
- výroba zcela jiných kostí přepákování
- zvětšení úchytů pro osu kyvky z původních 16mm na 20mm (vše pomocí ručního nářadí, opravdu zážitek to vyvrtat, trvalo to dohromady přes 10 hodin čistého času).

Nebudu popisovat zatím dál, důležité je, že se uskutečnila první jízda a světe div se, ono to funguje! Jak je patrné už z fotek, řízení je hodně ostré díky minimálnímu sklonu přední vidlice a širokým řidítkům, zatáčí to spíše jako motard. Ale díky tomu je to také značně nervózní,nutný bude tlumič řízení. A motor, ač se ve spodních otáčkách zatím hádá (potřebuje udělat ventily, synchonizaci klapek atd.), tak v otáčkách jede způsobem, o kterém jeho bývalý vlastník tvrdí, že v sérii tak nikdy nejel. No je to zajímavé













Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
U.F.O
U.F.O napsal 09.03.14 v 18:54 10b.

celkem pěkná práce airbrush hodně tu mášu pozvedne .. 10

UnI
UnI napsal 23.05.10 v 13:09

o tom by se dalo uvažovat :D

Bludevil
Bludevil napsal 23.04.10 v 15:23

UNL> má v techničáku 25

UnI
UnI napsal 16.04.10 v 20:25

vypada nadherne ... mit v TP 25kW tak ji od tebe koupim :D samozrejme za 10b

Haesty
Haesty napsal 22.11.09 v 10:35

Na svoje léta nádherná mašina

Více komentářů



TOPlist