Další mokik do mé sbírky - tentokrát Babetta 134 ve verzi Hooper, žlutá kapotáž (dodávala se ještě bílá,zelená,černá a oranžová).
Recenze
Zakoupeny exemplar teto "Stelly" (spise tedy verze Babetty 134) pochazi od sympatickeho pana duchodoveho veku z Brna(letos mu bylo 73let). Mokik byl zakoupen v roce 1997 v prodejne motocyklu Hlavaty v Kyjove. Tato firma patrila k TOP prodejcum Stell v CR. Bohuzel jiz v Kyjove skoncila a tim i moznost tam zakoupit nahradni dily.
K motorce jsem dostal vsechny puvodni doklady, vcetne prazdne tabulky SPZ, kam se tehdy jeste cislo psalo. Samotna motorka ale nema velky TP, jen karticku. Puvodni majitel pouzil mokika pouze k obcasnym nakupum v Globusu (proto ten filc na kapotazi k prevozu tasky s nakupem). Celkem mel mokik v den koupe najeto jen originalnich 50km!!!
Posledni rok bohuzel kvuli prodeji domu musel mokik stat venku na zahrade pod plachtou, do te doby obyval celkem velkou garaz v dome. Jeho stani venku melo za nasledek korozi chromovanych riditek, vybledly rafky a kapotaz. Puvodni cena v inzerci (inzerat davala jeho dcera) byla 9.000Kc. Zavolal jsem ji a dala mi cislo primo na otce. Vzhledem k casovemu vytizeni jsem mu par dni nebyl schopen nezavolat, az zavolal sam a tak nejak slovo dalo slovo a slevil mi na krasnych 6.000Kc s tim, ze si pro mokika prijedu jeste tentyz tyden, coz se stalo.
Kdyz jsem si pro mokika prijel, akorat mi ho pan odplachtoval a se slovy, ze to tam rok stoji a ze to asi nepojede me nechal, at si zkusim, co potrebuji. Jelikoz tyhle stroje docela znam a ac kola byly temer bez vzduchu, pustil jsem benzin, zamackl clonu v karbeci a roztlacil ho. Na 5m chytl a ten krasny zvuk, co z nej vysel. Proste nejety motor z babetty. Brzdy byly lehce prirezle, takze skoro nebrzdily, poloprazdna kola taky jizde nepridala, ale i tak to byla laska na prvni pohled.
Domu absolvoval cestu mokik ve Skode Octavii, jak je videt na foto, docela v pohode. Jeste hned vecer jsem si dofoukl kola a byl se projet za mestem. Na radaru pri vjezdu do mesta mi to namerilo 42km/hod, slusne-).
Co jsem jiz stihl:
- vycistit motor
- vymena prevodoveho oleje
A co ho ceka v budoucnu?
- nove rafky a pneu Michelin
- nove predni prachovky
- nove zadni tlumice
- nova puvodni zluta kapotaz (soucasna je vybledla a popraskana)
- novy chrom na riditka
- nove domino packy a bowdeny
- nove kolinko vyfuku a vyfuk
- vymena tesneni
Nyni je jiz mokik castecne odstrojen, rada demontovanych a nepotrebnych veci z nej jiz rozprodana (vyfuk, koleno vyfuku, zadni tlumice...) a vymeni se za zcela nove.
Kolega Tahle mašina, skorem na silnicích neexistuje..
Babettu 210 mam ve sve staji taktez. Je to uzasny stroj na odreagovani,spolehlivy a nenarocny. Tedy pokud se o to clovek stara - ted jsem na zimu osetril motor petrolejem a nadrz taktez, abych predesel pripadne korozi . Doporucuju vsem.
Krásavica.Isto ich tu veľa nie je,treba ich opatrovať. Synátor si kúpil Babettu,po týždni ho to prešlo ( asi na Fobii 1,4TDi sa mu lepšie jazdi)ale mňa 210 dostala celého.Cez zimu sa chystám že ju trošku dám dokopy.
Diky , kdyz se to poradne "vohuli", tak to umi i zvednout predek na miste .
Idealni stroj s sebou na dovolenou k mori, na ryby, do hospody, a kdyz deti nebudou zlobit, tak i pro ne.
Kazdopadne mokika budu hejckat a opatrovavat , takovych asi uz moc ani neni.
Tak to je prdackej strojek. Spica