Tahle motorka se mi vždycky líbila, ale nějak jsem se soustředil spíše na čtyřválcové litry (ZX10R) :o).
První dojmy - První svezení se odehrálo při nákupu a byl jsem hodně překvapen tím, jak je motorka ve spodním pásmu špatně využitelná. Oproti ZX10R a hlavně kamarádovu sametovému tříválci v Triumphu Street Triple, které krásně táhnou už od cca 2 tis. otáček, je dvouválec cca do 3 tis. otáček ucukaný a nervozní. Od cca 4 tis. se vibrace ustálí a motor nádherně táhne za doprovodu neuvěřitelného soundu.
Recenze
Po R6, R1 a dvou ZX10R jsem se rozmýšlel, jakou motorku si vybrat. Nejvíce jsem přemýšlel o novější Ninje, nebo Firebladu. Pak jsem ale uviděl tuhle RC8 a bylo rozhodnuto :o). Láska na první pohled. Designově podle mého nádhérná mašina, která má už v základu brzdy od Bremba (u ZX10R mě vždycky vadilo, že se brzdy musely ladit), podvozek WP, netypický rám a celkově zajímavou image.
Konkrétně tahle měla také kompletní výfuk Akrapovič, včetně svodů, filtr BMC, plyn Domino, přepákování od KTM a pár dalších doplňků.
Po prvních kilometrech jsem si musel zvyknout na charakter dvouválce a na to, že ježdění na vyšší rychlostní stupně po městě je v podstatě nemožné. Jak jsem výše psal, pod cca 3 tis. se motorka chová nervózně a motoru se evidentně nechce. Síla ani tam nechybí, ale její projev je brutální. Od 4 tis. výše ale motorka agresivně táhle až do cca 10 500 otáček. Zvuk byl natolik hlasitý, že jsem musel namontovat tlumivku (motorku nešlo ani zahřát před domem, aniž by se neseběhli sousedi :o)). Zajímavé také je pozorovat okolí při projíždění. Lidé jsou většinou u silničních motorek zvyklí na čtyřválcové uječené motory a když slyší dvouválec, čekají úplně jinou motorku.
Co se týče brzd, ty jsou dle mého špičkové a zaslouží pochvalu. Podvozek je přiměřeně tvrdý.
Co mě nepříjemně překvapilo je vrzání plastů na celé motorce, to se opravdu jinde moc nevidí. Ostatní, včetně tvrdosti sedla je ale perfektní. Motorka jezdí senzačně a pokud jí netrápíte ve spodním pásmu, tak táhne neuvěřitelně. Díky výfuku shodila cca 10 kilo a i kvůli rozložení s tlumičem pod motorek se zdá být při manipulaci i projížďce velmi lehká.
Gratulují, krásně sladěný design!
krásná mašina
Moje bejvalá motorečka, dobře že si nesloupal ty samolepky,neni to tuctovka, já s ní byl spokojenej a do smrti budu litovat že sem jí prodal. at ti šlape.
pěkná mooc a ladak super :D
Luxusní