Chtěl jsem něco, co jsem nikdy ani nevyzkoušel. To znamená V2, sériový podvozek na úrovni a motorku z Evropy. Ducati mi to splnila s pár "přídavky" navíc.
Výška jezdce: 176 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia RSV 1000 Factory: Nenaskytla se žádná, co by za to stála.
Suzuki TL 1000R: Je nereálný sehnat v origo hezkém stavu. Navíc podvozek v porovnání s Ducati je o generaci jinde.
Ducati 999: Bylo mi jedno, jestli 1098 nebo 999 - záleželo na aktuální nabídce ojetých strojů. Vyhrála 1098. :-)
První dojmy - Motor oproti motorkám z dosavadní zkušenosti hrozný kladivo, podvozek neskutečně přesný, rám nezvykle úzký, brzdy i v sérovém stavu dokonalé. No a ten vzhled, to je přidaná hodnota k tomu všemu jako bonus!
Motorku bych doporučil pro - Rozhodně ne pro držgrešle a začátečníky!!!
Doplňky na motorce - GIpro ukazatel kvaltu - Ducati má vážně dlouhé kvalty, hodí se. A navíc jsem na to zvyklý z většiny motorek, co jsem měl.
Chystám se na rychlořazaní, na to jak si jednou zvyknete, chcete to mít na všem.
Recenze
Najeto zatím cca 3000 km. Pár postřehů - na volnoběh ráda občas zhasne, hádá se. Spojka funguje on / off, takže jízda po městě a časté rozjezdy jsou "super". Do 4000 otáček s tím není řeč, žere gumy, žere brzdy, žere olej, žere benzin, žere peníze!!! Fakt to není motorka pro každého.
No a pak přijedu za město a na tohle všechno zapomenu - neskutečná jízda, užasný podvozek s dokonalou přesnotí, mrštnost, lehkost. Co horizont nebo vlna na silnici, to přední kolo v luftě. Zvuk je dokonalost, ty očazený výfuky jako z motorů TDI mi imponují. Výkon mě ze zkušeností s Busou nijak nedráždí, ale ten průběh V2 oproti klasickým čtyřválcům je sakra rozdíl, zábavný rozdíl.
Po koupi jsem byl nucen udělat servis, vše svépomocí. I tak je třeba počítat s finanční náročností na údržbu zhruba o 30% větší než jsem byl doposud zvyklý. Mám potíže s ohříváním - motorka se za jízdy neohřeje na víc jak 65°C. Ale zatím jsem neměl možnost vyrazit ve více jak 18°C, teplo ještě tolik nebylo. Výměna termostatu nepomohla, domontáž druhého termostatu pomohla zhruba o 10°C. Uvidím, jestli se to nezlepší až bude venku tepleji. Pak jsem řešil protékající čidlo tlaku oleje - provedena výměna za aftermarket v hodnotě 250 Kč a bylo opraveno. Radši jsem si pořídil diagnostický kabel se softwarem JPDiag - funguje dobře, nastavování TPS se hodí. Docela jsem odvyknul motorku po každé jízdě kontrolovat, to jsem naposledy dělal u Jawy. No, zatím mě to baví, ale nic se nesmí přehánět...
Supr fotky a SPZ
Paradni fotky a nadherna masina
Nádhera, přeji mnoho štastných km
10b.
ahoj, tak tys Busince takhle zahnul, jo?!!! No nevim, jestli Tě za to někde nevypeče...
Jako nádhera chlape, dobrej vkus-gratulace
Chvilku jsem přemýšlel jestli dát 10 :DD