Je to kus starýho železa, lehká, dobře ovladatelná, bohužel už jí táhne na 30.
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - První dojmy byly pozitivní, motorka jela na jednoválec docela svižně a byla v hezkém stavu. Bohužel pak přišla tvrdá rána reality v totálně zničeném motoru a o pár tisíc km opět zadřený píst.
Recenze
Motorka jako celek není špatná, sice to nebrzdí, ale zas je to poměrně obratné po městě a na zakroucených silničkách. Na dálnici to není nic moc, ale tak těch 110-120 km/h se dá držet a ukrajovat kilometry. Najezdil jsem na ní za necelé 2 měsíce 2500 km a nebylo to až tak špatné. Jenom ze začátku mi dost vadily vibrace od motoru, ale pak jsem si prostě zvyknul. Ale zase se na ní dá pěkně jezdit po zadním - hold enduro.
Nevýhodou 30-letého stroje je, že dle mého názoru nelze koupit kus v dobrém stavu. Kdo ho má ten ho neprodá a komu se to začne kazit, tak ten to rychle prodává (samozřejmě jako zainvestovanou leštěnku).
Já motorku koupil za 28 tis. Kč (samozřejmě mazel v super stavu), akorát trochu tekl olej okolo těsnění pod hlavou, ale bylo prý děláno spousty věcí a měla vždy tu nejlepší péči... A já blbec těmhle kecům věřil...
Vezmu to popořadě - zadřená vačka, zadřené uložení vačky v hlavě, vyběhaný válec, nějaké to špatné kolečko v převodovce, olejová pumpa zničená + jako bonus komplet celý mazací systém ucpaný silikonovým tmelem, který tam nějaký bastard všude napatlal (pravděpodobně důvod zadřené hlavy). Motor byl celý postavený na kitu od firmy EGU (německo) 730 ccm - to znamená vyšší nikasilový válec s větším vrtáním, klika s větším zdvihem, upravené kartery, delší rozvoďák a upravená hlava + ostrá vačka. Motorka jela jak z praku, což byl jeden z důvodů proč jsem si jí koupil. Oprava tohoto kitu by byla příliš finančně náročná a tak jsem to postavil do série, všechno originál.
GO hotove, ufff. 6 víkendů v garáži, slunko jsem neviděl, ruce jsem tam málem nechal, ale je to hotové.
Po oněch zmiňovaných 2500 km se mi zadřel nový píst značky Prox, který jsem 1000 km pečlivě zajížděl, olej měnil, za studena netočil a nedával moc plynu... Mě prostě nemá někdo rád, takže znovu, hlava dolů, válec, vyřešit a až to složím, tak se stejně nesvezu, protože jsem totálně finančně vykrvácel a už mi nezbývá na benzín.
Závěrem - koupit si XT 600 1986 a věřit, že to bude motorka k ježdění může jen blázen nebo maniak. Moje investice s nákupem už překročili určitě 50 tis. Kč + desítky hodin práce, shánění, lítání, vyřizování a výsledkem je staré enduro v garáži s cenou cca 30 tis. Kč. Každý asi sám vidí výhodnost této investice.
Zatím pouze na ztrátě hodnoty 1 km = 8 Kč bez dalších výdajů.
taky jsem dělal motor, výbrus, píst, ze 3 převodovek jsem nějak složil 1. V Yamaze se už kolečka sehnat nedají a tyhle kusy trpěli na piting, hlavně páté kolečko. Magnesiová víka a kartery jsou už křehké, strhané závity. Bojim se cokoliv utáhnout. Nechal jsem přemotat alternátor. Ráfky napadeny zevnitř oxidací. A je to furt 33 let stará motorka, která dostávala na prdel. Takže ani po tom všem už to nebude motorka na ježdění, ale spíš pro radost. 34L/55W už moc není, spousta lidí to zbastlila a zhuntovala na polích.
Třeba v této podobě

Co tady budeme pořád okecávat. Tady http://www.tenere.ch/ načerpej energii a výsledek se za chvíli dostaví sám
Tak snad to dobře dopadne
jinač zajmavě zadřeny pist po 1000km bych to viděl že ti nekdo udělal špatně vybrus.
Alespon máš motorku s koulema,tak at konečně přináší radost