Na rovinu - koukal jsem na ni mezi prsty a po Rotaxu se mi to z dálky zdálo jako dědkovský náčiní. Mýlil jsem se, a ve švýcarských passech jsme prohnali kdejaký supersport. Báječná motorka.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 1050: Těsně před nosem mi vyfoukli supr kousek z Brna zr 2011 s ABS v plný palbě, pak už nic jiného nebylo. Chtěl jsem ji jen kvůli designu, protože technicky moc daleko od TDM není (lanko spojky apod), navíc má skvělý tříhrnek z tripla.
KTM 990 SM-T: Nebyly love, ale jinak supr trupr.
Ducati Multistrada 1200: Finance
První dojmy - Kupoval jsem ji od majitele, který ji měl v supr stavu, testovcí jízda byla hodně na pohodu a neznalej laufů dole umístěných jsem si hned připálil podrážku. Nicméně opět dvouvál a ostrá spojka byly znamením, že bychom si mohli sednout.
Motorku bych doporučil pro - Je to dost univerzální stroj, který je spíše pro vyšší postavy. Co se týče zkušeností, tak by měl sedět každému, mně po Aprilce sedl i na sportovní cestování, ikdyž jsem mu opravdu nevěřil.
Doplňky na motorce - Zadní kufr a MRA plego.
Recenze
A jak jsem předpokládal, tak se stalo. Motka oproti Aprilce sedla a snad za dva dny už jsme jeli pilu. Na to, že se jednalo tak trošku o nouzovku, protože týden před motovýletem do Schweizu jsem neměl nic to byla skvělá koupě.
Teď už k motorce:
Motor
Řekl bych že parametrově neodpovídá, ale pokud ho držíte, tak se s ním dá jet velmi slušně, navíc za minimum benzínu. Spojka zabírá velmi ostře nicméně proti Aprilce tady byla záludná trošku krátká jednička. Olej nebrala, přístup k údržbě tak na trojku - třeba víčko od oleje nešlo prsty povolit, protože bylo blízko kapotáže.
Podvozek
Na 10 let starou motorku velmi dobrý, měkčí jak na Aprilce, ale co se týče nerovností nebo problémech v zatáčce při brždění tak to zvládnul naprosto bravurně.
Brzdy
Jedním slovem skvělé, daleko ostřejší než bremba na Aprilce (ono to bylo hodně tvrdýma destičkama). Jednou mi písklo ve 150 přední kolo, jak se zakously. S dávkovatelností už je to trošku horší a byl to i důvod, proč jsem si ji odřel. Prostě až moc razantní nástup...
Ergonomie, posaz
Co se týče pohodlí, tak musím srovnávat s cestovní Futurou. Na Aprilce bylo hodně váhy na zápěstí a dost jsem nadával, tady to opadlo, takže ruce si odpočinuly. Celkově posaz spíš cestovní. Origo sedlo bylo mnohem pohodlnější na Aprilce, po dvou tisících na tripu už hodně bolela prdel, ale pak jsem si nějak zvyknul. Ovladače klasika, žádný baworácký "vychytávky". Ovládání palubního počítače pouze na dlouhou ruku
Ostatní
Úložného prostoru na cestovní motorku moc není, přístup pro dolévání kapalin až na víčko od oleje dobré. Přístup k baterce oproti 850 vynikající.
Spotřeba i při drcení alpských průsmyků super kolem 5ti litrů.
Spolehlivot - no najel jsem 4tis a praskla v Itálii je žárovka.
Co se týče gum, tak nedoporučuji Roadsmart II - odezva příšerná, v Itálii jsem vyměnit za Metzelery. Navíc při sportovní jízdě dost otrhané boky. Fakt nedoporučuji. Gumy jsou to dobrý, ale na tyhle vyšší motorky. Já z nich dobrý pocit neměl.
Jojo díky, já už ji sice nemám, ale i tak děkuji. Měl jsem ji jen na trip do Švýcarska, kdybych si ji neodřel, tak bych ji měl dodnes.
Já měl taky Rotaxe v Aprilce, ale v Caponordovi. A pak jsem taky šel do TDM, nejdřív 850, pak 900. Na rozdíl od Kápa, je TDM lehoušká jak pírko a dají se s ní dělat kraviny. Je to supr univerzál tak si ho užij a ať dlouho a dobře slouží .
Takovej stroj pohoní i silnější a rychlejší mašiny. Je to nezmar kterej se nezdá ale něco v sobě má. Tak hlavně ať jezdí