PROFIL MOTORKY

ČZ 380/514 (1983)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kocharowski
Vloženo 1.10.2024
Aktualizováno 1.10.2024
Zobrazeno 439x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Komentáře a hodnocení profilu
Nalezeno 9 záznamů

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kocharowski
kocharowski napsal 08.10.24 v 20:13

Targus> Tady je ,,problém" že ta vůle mezi těmi trubkami (nátrubek válce a trubka výfuku) je minimální cca 1/2 - 1mm na to aby se tam vlezlo cokoli na utěsnění ale dostatečně velká na to aby byl motor pos*anej od oleje

Targus
Targus napsal 08.10.24 v 10:04

kocharowski

Jestli bych mohl - nesměle - něco k tomu utěsnění výfuku.
Bylo to uděláno tak, aby to bylo pohyblivé, protože kroska a motor vzduchem chlazený, což znamená vyšší tepelné deformace, než u vody.

Popíšu, jak jsem utěsnil spoj koleno - tlumič na pincku, který byl těsněn podobně.

Z výroby tam patřila azbestová šňůra, která "do tří vteřin" vypadla. Proto jsem TENKRÁT udělal z plechu tl. 1 mm "děravou misku" (prstýnek), jejíž vnitřní průměr pasoval na koleno a vnější průměr byl o maličko větší, než vstpní ústí do výfuku.
1/ Misku jsem nasadil na koleno,
2/ upevnil jsem výfuk,
3/ mezi koleno a tlumič jsem ncpal šroubovákem azbestovou šňůru,
4/ na tlumič jsem přirazil misku navlečenou na kolenu,
5/ misku jsem tenkrát zajistil proti pohybu vzad sponou na zajišťování gumových hadic

Ujiždělo to pořád, takže při druhém pokusu jsem výfukové koleno "odborně posmrkal" svářečkou, aby se spona měl o co zachytit.

Jediný problém - sehnat dnes azbestovou šňůru. V Hornbachu mají její náhradu, kterou prodávají k utěsňování dvířek do kamen na tuhá paliva.

Mnoh zdaru.

Targus
Targus napsal 08.10.24 v 09:46 10b.

Napíšu to "po našimu":

O, motorka s televizora, cype!

Nádhera...

kocharowski
kocharowski napsal 04.10.24 v 22:09

Ibedrich> dobrej koment - já teď řeším posunování kliky -pojížděla mě ke spojce až se opřela o karter a ozub primarem o víko -dvakrát jsem kvůli tomu tlačil domů -jednou tři a půl km -poklepal jsem ji vycentroval na radu jednoho staršího motokrosaře a -tlačil jsem znovu tentokrát jsem měl v nose a nejel daleko tak že jenom 1 km.rozebral jsem to a vymezil kvalitně že teď už nalevo ujet nemůže na pravo taky ne. Je tam Vape zapalko takže startuje dobře. Co jsem na tom jel těch cca 20min tak to jede jak z praku to jo ,mám ještě BMW 800GS a to je proti tomu pionýr, pokud to bude ok tak to snad bude jezdit -př.šavle jsem zrepasoval -vyrobil chybějící komponenty+vyměnil pružiny a olej,zadní taktéž ,jen mě štve utěsnění výfuku u válce je to jen nasazený trubka na trubce a sere tudy olej po válci a kartru-to bude chtít něco vymyslet. Jak psal kolega DejvGSR -mašina napadená kutilem -odstraňuji prasárny no.

DejvGSR
DejvGSR napsal 04.10.24 v 19:53

Doplním své hodnocení. Motorka se nedala koupit normálně, tuším snad jedině přes Svazarm. Motorka byla olítaná, prošla několika majiteli a domácími kutili, posvařovaný rám, kartery, elektrika...všude ožvejkaný šrouby, Neoriginální díly... ale byli jsme z toho tenkrát vykulený. Nic podobného jsme nezažili. Však jsem na to šel z Pionýra, který deset let stál ve stodole a já ho ve čtrnácti letech nějak zprovoznil

Věřím, že nové kusy, nebo dobře udržované dobrým servisákem byly spolehlivé.

lbedrich
lbedrich napsal 04.10.24 v 19:25 10b.

Za "totáče" jsem na ní několik let závodil - nejdřív na typu 981 a pak 514.
Nerozumím tomu co píše DejvGSR - že "při každé projížďce něco upadlo". Ta motorka je tak robustní, že přežije i hodně neurvalý zacházení - pokud ovšem není "napadena kutilem domácím". Samozřejmě chtěla svoji údržbu - nejcitlivější na motoru byla suchá spojka za jejímž košem bylo velký gufero a pokud nebylo 100% OK, tak byl olej v lamelách a konec. Zapalování na magneto - občas bylo potřeba zkontrolovat kontakty a vyčistit + seřídit. Slabinou podvozku 981 byl originální výplet zadního kola - na sérii se nedalo jet. Dráty praskaly jeden za druhým. A také se předělávalo zadní odpružení na hydropneumatické jednotky - "krňávky" - podle autora a konstruktérského génia. Motor (a je stejný i pro 514) vydržel celou sezónu - stačilo jen měnit olej a kontrolovat převodovku, což vzhledem k víčku nebyl žádný problém. Po sezóně se zkontrolovala klika, válec, převodovka, případně se provedla repase pokud se zjistila vůle na ojnici nebo poškození na převodech, vyměnila se gufera a bylo připraveno na další sezónu. Během roku běžný servis - občas svíčka (tak 1-2 za sezónu), řetěz podle potřeby, řetězová kola (pastorek). Pokud neměl člověk levý ruce, tak se do toho prakticky jen lil benzín. Nepočítám občas nějakou páčku.
Ta co máš na fotografiích vypadá moc dobře a pokud ji budeš udržovat a používat tak jak se má a na co byla postavená, bude i spolehlivá.

DejvGSR
DejvGSR napsal 04.10.24 v 14:59 10b.

Kdysi za totáče to měl můj kamarád. Stále se v tom hrabal v garáži, při každé projížďce něco upadlo a nedojel. Ale když to jelo... ty koko, brutál. Svezl jsem se také, jak jízda na divokém bejkovi.

bubaris
bubaris napsal 02.10.24 v 16:29 10b.

Za odvahu čelit nastrahám projektu ČekejZradu musím dát 10b.
Motocykl je mi dobře znám, být jsem ho nikdy nesedlal a připomíná mi dobu mého mládí, kdy během prázdnin u babičky na něm lítal soused a já jako dítko školou povinné záviděl a snil...

biosák
biosák napsal 01.10.24 v 20:41 10b.



TOPlist