Poškození motorky se po prvotním ohledání doma v Brně nezdálo tak vážné - popraskané plasty, utržené ale funkční světlo a řízení bez odporu (nefunkční sériový tlumič řízení). Vzhledem ke špatným referencím na brněnský servis jsem se rozhodl pro opatrný převoz po vlastní ose do "domovského" servisu v Praze. První kilometry po městě jsem zkoušel co Busa snese, jel jsem pomalu a opatrně, ale motorka podvozkově nedávala najevo žádné potíže a tak jízda nakonec proběhla v normálním cestovním tempu. V servisu mě bohužel nečekaly dobré zprávy:
= svár držící pohromadě levé rameno rámu a hlavu řízení má cca 3 cm dlouhou prasklinu,
= ráfek předního kola je na jednom místě lehce ohnutý.
Tlumič řízení, který jsem podezíral z nefunkčnosti se nakonec ukázal jako zdravý. V současné době je motorka na ohodnocení opravy u specializované firmy, která svaří rám a narovná ráfek předního kola.
26. listopadu 2008
Rám už je narovnaný a zavařený, čeká se ještě na přelakování a následně bude motorka převezená zpátky do servisu na prohlídku.
Při kontrole rámu se zjistilo, že přední vidlice je lehce ohnutá (od osy cca 1,5 mm) v horní (duté) části, kterou bohužel nelze narovnat. :(
15. prosince 2008
Rám je přelakovaný, plasty včetně světla svařené a opravené, čekají jen na lak. Doporučení po opravě rámu je výměna ložiska v hlavě řízení a za nové bude nejspíš nutné i vyměnit duté části upsidedown přední vidlice, jelikož ohnutí od osy je poměrně velké (3 mm).
4. února 2009
Hayabusa je opravená a připravená k jízdě! Některé šrámy jí sice zatím kvůli nedostatku financí zůstanou, ale jen do příští zimy, kdy snad bude opravená definitivně a bude opět jako nová. Jde o ohnutou pravou dutou trubku upsidedown vidlice a naražené přední kolo. Teď už jen vymyslet způsob jak uhradit fakturu servisu. :)
20. dubna 2009
Je to tady! Na účet servisu odešla poslední splátka faktury za opravu a v pátek s Busou letos poprvé vyjíždíme.
Vlastník | Petřičák | |
---|---|---|
Vloženo | 9.7.2008 | |
Aktualizováno | 18.5.2015 | |
Zobrazeno | 14 425x |