Testovací jízda - baťůžek si chtěl otestovat delší cestu. 269 km v docela silném bočním větru a kličkování mezi auty po Práglu jí odhalilo jisté rozdíly proti cestování plechovkou. Cesta jinak dobrá, ale... Vyskytl se jeden technický problém. Při pokusu nastartovat po vycouvání z garáže se po stisku START spínače ozvalo jen tiché cvaknutí a nic. Následoval druhý stisk a už to brumlalo jak má. Nechal jsem se tím uchlácholit a vyrazili jsme směr Praha. Po cestě a v Praze celkem 5 zastávek a startování fungovalo bez problémů. A pak to přišlo! Po poslední zastávce Blues baru, svačince, kávičce a doplnění tekutin (bo bylo vedro jak kráva!), nadešel čas na návrat a najednou ani ťuk. Mačkání START tlačítka absolutně bez reakce! Že není něco v pořádku signalizovalo i to, že nesvítila kontrolka neutrálu. Následovalo postupné odstrojování jednotlivých dílů kapotáže, kontrola pojistek, relátek a tahání za jednotlivé svazky elektroinstalace. Došlo i na pokusné propojení kontaktů startovacího relé, tzv. start montpákou. Startér neroztočilo ani tohle brutální řešení. Jen se díky zpětnému proudu lehce rozsvítily kontrolky. Až po zahýbání se svazkem 6ti drátů v multikonektoru na levé straně před baterkou se ozvalo cvaknutí relátka a kontrolky naskočily. Stisk tlačítka startéru doprovodilo podivné prsknutí. Co to kuwa zase je? Špatný kontakt na kostře startéru! Povolit, očistit, dotáhnout, krátký stisk tlačítka a už se ozývalo spásné puf-puf-puf-puf! Cesta zpět domů opět v klidu. Startování po zastávce na pumpě bez problémů. Každopádně zmíněný svazek bude ještě prověřen a pokud před odbornou komisí neobstojí, bude vyměněn, protože ty tenoučký kablíky vůbec nevzbuzují důvěru! Takže, až se vám nerozsvítí kontrolka neutrálu, hledejte ve svazku na "L" straně před baterkou. (Nebo vyměňte žárovičku v palubce! )
Vlastník | Onkl_Kárl | |
---|---|---|
Vloženo | 3.1.2013 | |
Aktualizováno | 29.9.2015 | |
Zobrazeno | 2 013x |