Když jsem jel z Hořic z TT, tak mě asi po 20km začala vynechávat.
Otevřel jsem rezervu a vynechávala dál, tak jsem zastavil a začal zkoumat kde je jaká chyba.
Neházela jiskru, tak jsem zahýbal kabelama a už to šlo, tak jsem jel dál, ale nešla vytočit víc jak 3tisíce a strašně to vynechávalo, tak jsem na pětku jel 50km/h a doufal, že dojede co nejdál.
Ještě jsem dvakrát zastavoval, vždy jsem jí nechal odpočinout a zahejbal kabely a jelo se dál.
Když jsem dojel domů, tak jsem přetahal kabeláž od snímače otáček do řj a z řj dál
Jel jsem to projet, ale chyba stále přetrvávala.
Tak jsem začal laborovat s benzínem, jestli mi tam někdo něco nehodil.
Vynechávání přetrvává
Tak jsem začal hledat na netu a tam jsem našel vadný snímač, tak jsem si ho prohlédl a ejhle !! Vypadl nýt, který drží plošný spoj na plechu, takže se mohl hýbat a hallův prvek vyjížděl mimo magnet, takže proto to vynechávalo.
Vyndal jsem snímáč, udělal jsem místo nýtu závit a dal tam šroubek, zezadu jsem zalepil matičku jako kontra.
Jel jsem to projet a zdálo se to dobré, ale po 16ti kilometrech vždycky chcípla, ale házela jiskru, musel jsem půl hoďky čekat, abych mohl razit dál.
Tak jsem začal hledat chybu v karbci, vyvařil jsem ho v octové vodě, vyměnil jehlový ventil a seřídil, chyba stále přetrvává
Pak jsem zjistil, že se mi hřeje indukční (zapalovací) cívka.
Našel jsem na netu toto video a tam je popsáno, jak vyzkoušet, kde je chyba, jestli to dělá snímač nebo ŘJ zapalovaní
Zjistil jsem, že to dělá ŘJ zapalování (připojil jsem starý analogový voltmetr protože má malý vstupní odpor, né jak dnešní multimetry, ten vám v okamžiku přeskoku jiskry neukáže 0V ale asi 5V, ale i to vám může stačit, protože vidíte, že se to napětí mění, mě se napětí neměnilo, takže jak je popsáno v manuálu, je vadná ŘJ), tak jsem na netu četl dál, tam psali, že to dělá tranzistror, tak ho táta vyletoval a řekl, že je dobrý.
Já mu řekl ať to všechno rozletuje proměří. Říkal, že ten elektrolitický kondenzátor se mu nelíbí, že ten bude po těch letech špatný, tak ho vyletoval a měl pravdu!
Měl zkrat, tak mi tam naletoval jiný silnější a já to jel projet.
Už mi pak nechcípla ale po 15km se jí nechtělo do otáček ale do těch 3-4tis šla bez problémů, tak jsem vzal snímač otáček a při jeho měření jsem zjistil, že když hýbu kabelama, tak to vynechává, tak jsem ještě naletoval kabely přímo zepředu na destičku snímače a už je to bez problémů
Cívka se nehřeje, jede to bez problémů a nechcípá !! Paráda, dělal to kondenzátor a kabely od snímače otáček
Mě oprava vyšla zadarmo a kdyby za hodně, tak je to korunová oprava
To je to co se mi na těchto strojích líbí
Nejhorší je, že to házelo jikru, ŘJ jednotka u MZ funguje jako zesilovač => takže když ta jednotka nefungovala, hřála se cívka a když se přehřála, tak už to nejelo vůbec. Pak když to vychladlo, tak to zas chvíli jelo
Vlastník | rex137 | |
---|---|---|
Vloženo | 14.11.2009 | |
Aktualizováno | 17.6.2013 | |
Zobrazeno | 4 470x |
unikum fantastikum