Několik posledních měsíců jsem zaregistroval časté rozhození vůlí ventilů. Seřídil jsem je, pak cca tisíc km jezdil a skokově během pár km se už potřetí ventily povolily. Když jsem chytil rozvodové kolečko,bylo vidět, že se podivně viklá a zjistil jsem vysypanou klec ložiska vačky. Vůle v ložisku způsobovala tím pádem i vůli na vahadlech. Měl jsem obavy z nutnosti kompletního odstrojení plastů, ale musím soudruhy v číně pochválit. Pro přístup k napínáku stačilo demontovat jen dno odkládacího prostoru pod sedlem, což je pár šroubků. Ložisko v "ložiskárně" přímo skladem neměli, protože se jedná o méně používanou kategorii C3 s většími vůlemi pro tepelně namáhané aplikace, ale do druhého dne bylo doma. V rámci minimálních výrobních nákladů je ložisko u rozvodového kolečka zalisováno spolu s tímto kolem, které je dost tenké, tak jsem měl obavu, jestli to půjde rozlisovat, nebo jestli praskne. Po nahřátí se nakonec podařilo rozvodové kolo stáhnout a jak jsem očekával, je tam jen tak bez klínku. Ještě, že jsem si polohu označil , abych si nepohnul s časováním. Samozřejmě jsem vyměnil ložiska na obou stranách a vše složil zpět. Pak jen už opatrné protočení jestli jsem se nesekl o nějaký ten zub na řetězu, ale vše OK a motor chytnul na první cvrnk. Bylo docela příjemné překvapení, že s touto opravou zmizla i spousta jiných pazvuků, které bych tomuto ložisku rozhodně nepřisoudil. Docela by mne zajímalo, jestli lze vůbec samotná ložiska u Kymca koupit jako náhradní díl. Celá vačka s kolem a ložisky je evidentně koncipována jako nerozebiratelný celek, což dokazuje i absence klínku pro opakované přesné usazení a bude se to dát objednat za ranec jen jako celek. Náklady cca 130kč za ložiska a 2 hod práce samo domo, z toho hodinka přelisování včetně spekulace jak to dostat dolů .
Vlastník | fidlimydli | |
---|---|---|
Vloženo | 12.7.2013 | |
Aktualizováno | 18.3.2018 | |
Zobrazeno | 2 879x |
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ