Jaro 2014 stejně jako každé jaro se motorky opravují. Celou zimu jezdí, fungují a přijde jaro, kdy se má začít jezdit, a vše se kazí . Odešla volnoběžka, která je slabou stránkou motorek z Blanska.
Náš známý opravář, Petr Špůr, byl udiven, že nám poslali pouze samotnou volnoběžku. Obvykle se mění i s volnoběžkou velké ozubené kolo, na které dosedají válečky volnoběžky. Prý se to tak dělá vždy a celý proces přirovnal k namontování nového řetězu na stará (ošous*aná) řetězová kola. Proto jsme si nechali z Blanska ještě poslat ono kolo. Bohužel v té době již Blatovka nebyla v záruce a my zaplatili cca 1300 kč S výměnou volnoběžky souvisela i výměna oleje, který přesluhoval.
Jen taková malá poznámka - velké ozubené kolo na fotkách má najeto cca 11 000 km a na zubech je celkem znát opotřebení Nechci vědět, jak to vypadá např. po 30 000 km
-
Zaseklé pružiny uvnitř volnoběžky
-
-
Velké ozubené kolo
-
Opotřebení po 11 000 km
-
Volnoběžka + ozubené kolo
já to schéma mám doma poslali mi ho na požádání , mě teda zatím volnoběžka drží
Je mi to jasný, tak nebudeme řešit.
To bohužel nemám. Ve firmě určitě mají celé schéma velice podrobně, ale získat ho by byl asi problém...
Napadá mě, nemáš v nějaký příručce od Blaty schéma zapojení zápalka? Docela by mě zajímalo jak a která přesně část se odpojuje od napájení při vypnutí motoru. Samozřejmě by se to dalo i jednoduše proměřit.
Podle toho by se pak dalo diagnostikovat jestli je na vině řídící jednotka nebo indukční cívka. Kdyby jednotka "jen" poslala impulz ve špatnou chvíli, tak by to mohlo jít vyřešit optronem za pár korun. Kdyby za to mohla cívka, tak by se to muselo ošetřit trochu jinak, ale všechno jde, když se chce a znáš příčinu