Tak sem se místo dlouhých zimních odpoledních a večerních nudných chvílích dal do velké údržby motorky aby byla řádně připravená na sezonu.
Jednou z prvních věcí po demontování kompletní kapotáže sem se dal do předních tlumičů, dostaly nový olej Repsol a vyčistil sem je, gufera sem zatím neměnil, netekly tudíž sem neshledal důvod, rozdělání je otázka pár minut, takže kdyby začaly téct tak není problém je během chvíle, v řádu jednoho odpoledne, vyměnit! Při té příležitosti sem rozdělal krk řízení, preventivně vyměnil a důkladně namazal ložiska řízení. Vazelínu jsem použil od Castrolu samozřejmě a ložiska original z partsdepot.cz
Dále sem vyčistil žebra chladiče zubařským šťourátkem a zdeformovaná sem narovnal. Vyčištění a namazání K&N filtru + čištění airboxu a klapek. Výměna oleje a filtru, olej Castrol power 10W-40, filtr HF303 , nové zlaté víčko nalévání oleje + umytí komplet motoru kejdou na čištění motorů, ne arva . Další věcí byla kontrola přívěry a namazání. Rozdělání předních brzd, důkladné vyčištění a zpětná montáž, zároveň bylo nutné upravit vedení panceřových hadic, zřejmě nejsou určené přímo na R1 protože mě přijdou dlouhé, pravá obzvlášť.
Jednou z věcí které sem zjistil při první takto velké údržbě a demontáži bylo fušersky odvedené pájení drátů, zamotané pouze izolačkou která se odlepovala a byla celá zapatlaná, proto sem to celé přeletoval a zafoukl smršťovací bužírkou.
Předchozí majitel měl udělanou vychytávku na solo spouštění ventilátoru chladiče, vynikajicí věc, ale bylo to zapojené na spínač výstražných světel a to se mě nelíbilo. Proto sem uvedl do původního stavu zapojení spínače, výstražný už blikaj , na objímku páčky spojky sem si přidělal utěsněný malý vypínač a ventilátory spouštím přes něj.
Během montáže kapotáže sem zjistil, že jsou prasklé náfuky sání, moto bylo jako každé po pádu takže zřejmě to odnesly. Praskliny sem přelepil karbonovou tkaninou s pryskyřicí a sou jako nové, plus teda nalepení těsnicích gum, zase fušerská práce pomocí izolačky.
Moto dostalo také nové boty, pořídil sem novou sadu gum Dunlop Qualifier 2 dot 14 zadní a 15 přední. Během přezouvání mě v pneuservisu pěkně oloupali zlatý lak na kolech, takže sem si musel vzít pěkně štěteček a už sem přetíral. Víckrát už za tím lajdákem nepujdu.
Jednou z posledních věcí před montáží kapotáže bylo důkladné přilepení ochraného polstrování na vnitřní straně plastů, některá místa byly odlepené. Na závěr sem plasty a nádrž vyleštil leštěnkou od tempa a také šrouby kapot a další viditelné šrouby dostaly nový vzhled od lešticího kotouče a pasty autosol.
No a bylo připraveno na sezonu.
První start po zimně chytla na cvrnknutí, ještě aby ne když dostává Vervu 100 . Přišla první vyjížďka a motorka točila a točila ale ne a ne chytnout. Baterie byla nabitá a nic, zkusil sem to přes auto a chytla na první cvrnknutí.
Přes zimu se odporoučela baterie, nemá zřejmě dost štávy na studený start, protože za tepla chytla bez problému a s prvním startem taky nebyl problém, zajímavé.
Koupil sem teda novou baterii MOTOBATT, tak sem zvědavej jak bude sloužit, doufám že dobře, zatím je vynikajicí. :-)
Fotky sou z mobilu, proto ta nic moc kvalita a víc se jich sem vložit nedá nebo nevím jak :-)
Vlastník | zelda64 | |
---|---|---|
Vloženo | 15.2.2014 | |
Aktualizováno | 19.4.2021 | |
Zobrazeno | 1 537x |