Tak deník pokračuje dále a máme tu další nášup v podobě kovaných pístů, které mají kompresní poměr 11:1 oproti starým 9,5:1.
Je to znát v hlavě pístu, která je vyšší a klenutější cca o 2 mm.
Kované písty mají 421 g zatímco originály lité mají 492 g což je cca 70 g úspora. Pro ty kdy si to nedokážou představit tak je to jako kdyby Vám dali míň o skoro 10 dkg vlašáku a to by Vás na svačině ošidili, ale tady jsme to chtěli.
Dále čep, který drží písty na ojnici má tenčí stěnu, takže zase lehčí.
Očekávám od toho, že:
- to půjde rychleji do otáček,
- bude to mít menší setrvačnost, které je tam nyní hromada, snížení krouťáku,
- trochu výkonu navíc
Jak to celé dopadlo?
S písty to dopadlo následovně: Jsou mimo toleranci a tak jsem je tam nedal.
Kolega motorář řekl, že jsou to racingové písty, které se nezajíždí a proto mají větší toleranci.
Jsou určeny tak na 1 až 2 závody a pak vyměnit.
Pro normální motorku na silnici použitelné, ale tak na 1000 km…
Což nechci tak jsem je tam nedal.
Vyhozeno z okna 450 USD.
Kdo by je chtěl ať se ozve.
A nakonec je to všechno jinak...
Píst sedl do válce, který se vyráběl do roku 2002, kdy byla jiná tolerance a tak jsme tam dali jiné válce a písty jsou tam. Takže nevyhozeno, těžítka plní svoje původní poslání...
-
Porovnání pístů 1
-
Porovnání pístů 2
-
Porovnání pístů 3
-
Takto přišly nové z Ameriky
-
Vyvrhlý závodní stroj
-