Při jakési příležitosti jsem se nachomýtnul do autorizovaného servisu, když kolega v rámci svolávací akce měnil něco na svém stroji. Co musím skutečně vyzvednout, je příjemné prostředí, hodně věcí na dívání, celkem ochotný personál a kafe a zákusek jako pozornost po dobu čekání. Pro zajímavost jsem vznesl dotaz, jak by měla vypadat kontrola a servis motorky z druhé ruky, která má nalítaných 50 tis. km a co by mě to stálo. Tak prý by se by se mohla udělat:
- výměna oleje,
- výměna brzdové kapaliny,
- vůle ventilů, ale pouze kontrola bez seřízení,
- výměna zapalovacích svíček
- a celková kontrola (co si pod tím představit, netuším).
A tato sranda by mě přišla na pouhých lidových 11.900,- Kč. V tomto momentě mi klesla čelist a krevní tlak, takže mi zabylo lehce nevolno, ale i tak jsem se ještě zvládl zeptat, čím že to může být, že se mi špatně řadí jednička - musím popostrčit motorku dopředu, aby tam padla, každopádně jsem někde slyšel, že by to mohla být ohnutá řadicí hřídel, takže jestli by to šlo zjistit. Na to jsem se dozvěděl, že je to možné, ale na to že by se musel půlit motor a že by to bylo drahé, takže pokud to jezdí, tak se na to mám vykašlat. V tomto momentě mi opět spadla čelist, naštěstí krevní tlak naopak stoupnul, takže jsem zvládl křečovitě poděkovat, otočil se na patě a odebral se směrem k domovu... teda vlastně až po několika hodinách, protože jsme museli čekat, až bude druhá mašina hotová.
V zimě si udělám servis sám...
PS... A jak je to ve skutečnosti s tou ohnutou řadicí hřídelí? Jde vytáhnout po sundání krytu spojky, tedy přibližně po 10 minutách práce. Když mašinu nakloníte na pravou stranu, není dokonce nutné ani vypustit olej
Vlastník | JanRypal | |
---|---|---|
Vloženo | 12.4.2016 | |
Aktualizováno | 3.5.2016 | |
Zobrazeno | 3 535x |
Pak věř origo servisu To jsou odbornici