Po zkušenostech jsem hned po první jízdě věděl, že tohle zpřevodování budu chtít upravovat, výrobce motorku zpřevodoval, jako kdyby měla tahat sajdcar, nebo plně naložený pav. Chápu to u verze do terénu, ale u čistě silniční verze endura je to naprostá blbost a nesmysl.
1) Nejprve jsem šel po rozetě: Originál měl 42 zubů, nechal jsem si vyrobit rozetu s 38 zuby, což je minimum, aby řetěz ještě nechodil po disku zadního kola, ale časem a po konzultaci se slovenským majitelem stejného motocyklu jsem se rozhodl ještě pro větší řetězové kolečko.
2) Potom jsem dokoupil kolečko, originál měl 13 zubů a nové kolečko má 14 zubů JTS 1321.14 pasuje z hondy CBF 250. Měl jsem trošku obavy, abych převod neprotáhl až příliš, ale po pár jízdách jsem zjistil, že motorka s tak dlouhými převody mi vyhovuje mnohem více, než s krátkými a motor to pořád zvládá s přehledem, že jsem se až divil.
Přitom jsem ještě musel přibrousit plechový půlměsíček, proti vyskočení řetězu, aby to nedrhlo brusným kamenem na flexe a doladit fortunkou. Napínáky řetězu jsem pak musel rovněž o kousek povolit, což je logické.
Závěrem mohu úpravu jen doporučit, protože aspoň pro mně je jízda mnohem příjemnější, akorát motor je třeba před přeřazením o trošku více roztáčet a také rozestupy mezi převody se zvýšily, zejména mezi 5-6, ale při 6 rychlostní převodovce je to pořád v pohodě a rozhodně vždy je kam podřazovat. Motor ale i tak tahá běžné kopečky na 6ku, je to středootáčkový motor, akorát, že potřebuje více roztočit, aby měl po přeřazení aspoň 3500ot, do kopce i 4000ot ale ani potom se nějak netrápí a i tak dlouhou 6ku zvládá obstojně.
Vlastník | Properitus | |
---|---|---|
Vloženo | 20.7.2014 | |
Aktualizováno | 9.9.2024 | |
Zobrazeno | 5 269x |
Zdravim.na kolik vas vysla ta 38 zuba rozeta?