PROFIL MOTORKY

Motorro BM 400 Velas (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Properitus
Vloženo 20.7.2014
Aktualizováno 9.9.2024
Zobrazeno 5 269x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 24.06.2016, Uskutečněno: 27.03.2016, Stav tachometru: 11057 km, Zhlédnuto: 23x


Po zkušenostech jsem hned po první jízdě věděl, že tohle zpřevodování budu chtít upravovat, výrobce motorku zpřevodoval, jako kdyby měla tahat sajdcar, nebo plně naložený pav. Chápu to u verze do terénu, ale u čistě silniční verze endura je to naprostá blbost a nesmysl.
1) Nejprve jsem šel po rozetě: Originál měl 42 zubů, nechal jsem si vyrobit rozetu s 38 zuby, což je minimum, aby řetěz ještě nechodil po disku zadního kola, ale časem a po konzultaci se slovenským majitelem stejného motocyklu jsem se rozhodl ještě pro větší řetězové kolečko.
2) Potom jsem dokoupil kolečko, originál měl 13 zubů a nové kolečko má 14 zubů JTS 1321.14 pasuje z hondy CBF 250. Měl jsem trošku obavy, abych převod neprotáhl až příliš, ale po pár jízdách jsem zjistil, že motorka s tak dlouhými převody mi vyhovuje mnohem více, než s krátkými a motor to pořád zvládá s přehledem, že jsem se až divil.
Přitom jsem ještě musel přibrousit plechový půlměsíček, proti vyskočení řetězu, aby to nedrhlo brusným kamenem na flexe a doladit fortunkou. Napínáky řetězu jsem pak musel rovněž o kousek povolit, což je logické.

Závěrem mohu úpravu jen doporučit, protože aspoň pro mně je jízda mnohem příjemnější, akorát motor je třeba před přeřazením o trošku více roztáčet a také rozestupy mezi převody se zvýšily, zejména mezi 5-6, ale při 6 rychlostní převodovce je to pořád v pohodě a rozhodně vždy je kam podřazovat. Motor ale i tak tahá běžné kopečky na 6ku, je to středootáčkový motor, akorát, že potřebuje více roztočit, aby měl po přeřazení aspoň 3500ot, do kopce i 4000ot ale ani potom se nějak netrápí a i tak dlouhou 6ku zvládá obstojně.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Ffantas (0) napsal 19.05.2017 v 20:31

Zdravim.na kolik vas vysla ta 38 zuba rozeta?


Nejnovější záznamy v deníku
  • Oprava/úprava rámu pod sedlem

    Motocykl Velas (xinguye) má napsáno v návodu nosnost zadního nosiče 5kg, což je pro běžného uživatele naprosto mizerná hodnota! V reálu je to ale proto, že ten zadek opravdu je poněkud fórově udělaný, tedy pokud odstrojí

    Typ: Oprava
    Vloženo: 11.04.2023
    Uskutečněno: 11.04.2023
    Tachometr: 37000km
    Komentářů: 1x
  • Posílení chlazení novým chladičem

    Vždy jsem si přál motocykl s vodním chlazením a teď když ho mám, tak mně bastard výrobce pokazil radost jeho nedostatečným dymenzováním. Motocykl chápu jako vozidlo převážně pro volný čas a jeho použití je převážně pr

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.04.2018
    Uskutečněno: 30.03.2018
    Tachometr: 19500km
  • Přestavba z karburátoru na vstřikování EFI kit

    Začalo to na Aliexpressu, kde jsem mlsně šmejdil po bezmembránových karburátorech a přitom našel přestavbové EFI kity na různé motory a motocykly. Byly sice dost drahé, ale slibovanými parametry a funkcemi velmi lákavé,

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 08.01.2017
    Uskutečněno: 28.12.2016
    Tachometr: 17000km


TOPlist