Tak 12.7.2016 po skoro 4 měsících od koupi jsem si přivezl domu motor od opraváře. Byly to ale tři měsíce volání kamarádovi aby zjistil jak to vypadá a furt se to táhlo jak lempl do práce …. a před třema týdny mi už došla trpělivost to řešit přes někoho a sehnal jsem si číslo přímo na toho kluka co mi dělá motor a po velmi, velmi a velmi častém „buzerování“ je motor doma.
Klika se nechala dělat ještě jednou – byla volná na čepu (ojnice) a cinkala by. A prý bych mu to hned omlátil o hlavu a to nedopustí. Takže o investici navíc – sakra, ale co. Chci to mít pořádně – chci!
Jel se mnou pro něj táta a byl jsem rád že mi s tím 80 kilovým drobečkem pomohl do auta. Pak jsem si nechal poradit nějaký věci ohledně montáže, zajíždění , záruky a tak. Výsledek je ten že vím co a jak a záruku do druhý „velký“ výměny oleje. To znamená že po 800 kilometrech zajíždění se vymění olej a to je ta malá výměna oleje a pak po každých 8000 kilometrech velká. Takže záruka 2 roky nebo 16800km. A to je myslím solidní.
Cena se ale vyhoupla na 38,300Kč s DPH - Je to dost. Dokonce skoro jednou tolik kolik jsem si představoval. Snad to nějak rozdejchám jsem si říkal – rozdejchal. S manželkou to bylo horší .
Takže motor byl na špalkách na zemi a já to musel jít spláchnout do knajpy pár plzněma. Taky proto abych všem škarohlídům který věděli že mám motor už čtvrt roku motor pryč a že to bude stát takovej ranec zavřel hubu - že motor je už doma a maj po prdeli . Pak následovala noc – já se vrtěl a kroutil a budil a nemohl dospat. Jestli to bylo pivem nebo tim motorem na zemi v garáži nevim.
Ve středu ráno asi tak v 5:00 jsem už chodil kolem toho rámu a chystal to na „svatbu – motor se spojí s rámem“ pak přijel kámoš s kopou zkušeností a za 40 minut byl tam. A začala moje práce…. Když jsem si nevěděl rady tak jsem našel co jsem potřeboval v manuálu tady sehnaném. Nebylo toho tolik a rady k nezaplacení. Večer bylo skoro hotovo.Chybělo př. Kolo který jsem ještě musel vybrousit , vyleštit , olepit a nalakovat. To zabralo celý pátek. Obdivuju svojí manželku že těch pár dní neprudila a nechala mně pracovat a nosila mi jídlo až do garáže. To jsem nečekal…
Úskalí HD – všechno je v palcových rozměrech takže musíte mít inchové klíče.Radči celou gola sadu atd… Další co je na betla je stoupání závitů na těch blbech šroubech (já naměřil něco: 16G 3/8“) – nic nelze nahradit tím co máte v garáži kila , ale shánět originály – jak blbec! Zlatá Jawa.
Další srandy byla tu věc nastartovat. Držel jsem se instrukcí a točil motorem beze svíček dokud nezhasla kontrolka mazání. To aby se natlakoval olej a motor se nenahazoval zbytečně na sucho. To se stalo po vytlučení baterky a když jsem jí dobil tak jsem namontoval svíčky , zapnul benzín , vytáhnul sytič a že to nahodím – a ono nic. Občas si to prsklo do sání nebo do výfuku a já měl posit že točím s nějakou třipade co je rozhozená – a byl jsem naštvanej že to nefunguje! Pak mně napadlo udělat to co na Jáwách – přehodil jsem fajfky. Motor naskočil a zazněl tak jak to umí jenom harlej. Ať si kdo chce co chce říká tohle umí fakt jen on. A já byl hotovej! Týýýý vole to je zvuk (i když se seriovejma výfukama).
V sobotu kole 16:00 jsem nazul přední kolo – vyvážil, nasadil a nafouknul a prostě jsem musel – musel jsem udělat to co jsem už 4 měsíce chtěl – PROJET TO.
Projel jsem se jenom po vsi asi 4 Km takže není ještě o čem psát ale pocit satisfakce a zadostiučinění se dostavil a já byl heppy. Měl jsem pocit jakoby se mi narodilo další dítě .
Jo - zapoměl jsem dodat že to je už 1200 ccm a chybí mi sedačka.
Teď už jen technická a přihlásit.
Vlastník | Varaník | |
---|---|---|
Vloženo | 10.3.2016 | |
Aktualizováno | 21.3.2019 | |
Zobrazeno | 2 811x |